Gå til innhold
Fiskersiden

feskern`s rapport


feskern
 Share

Recommended Posts

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da er det 2 jeg kan gi skylda da jo :o

Fra spøk til revolver.Det har ikke blitt tatt så mye fisk der nede i det siste,har ikke hørt noe spessielt fra området.Men den er nok der,hver du sikker.

var en tur utenfor jæløya på onsdag, ble 13-14 kg ferdig sløyet sei, så det er fisk. Det gjelder bare å finne den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at selv hadde jeg store forventninger til den turen, og har litt dårlig samvittighet for at jeg har pressa Tom's 4x4 så lykta rista på bilen. "Nå må vi ikke komme for sent" lissom. Kan ikke huske sist gang jeg har brutt så mange fartsgrenser :). Men jeg som ikke har vært så mye ut med båt på sjøen var fornøyd med å få opplevd litt store bølger. Jeg synes du var flink også da Feskern, du prøvde for harde livet å finne den satans fisken.

Slaget er ikke tapt, du skal nok få en sjans til eller to, Alle ting er 3 ?!

;)

Hilsen MosseCatta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Etter en påske å lang tid dårlig fiske skal det prøves igjen i morra, jeg å team kaos setter kursen mot larkollen kl 0600 vet det er mye sild i renna der nå men den er jo ikke så int, så vi går for koke torsk å stor hvitting.

nytt for denne turn er ett noe spes flu jeg har laget !! 3,2 kg vita hjærte god leverpostei blandet med 3 kopper ris å en halv pose kokkos, som er fryst i en stor klædd denne legger jeg i en ved sekk som jeg knyter på dregge taue ett par m opp fra kjettingen,

bør jo lage ett helsikes lukt spor men trur hverken fulg eller fisk om dette, ingen ting skal være uprøvd sa fattern..........................rapp kommer straks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en påske å lang tid dårlig fiske skal det prøves igjen i morra, jeg å team kaos setter kursen mot larkollen kl 0600 vet det er mye sild i renna der nå men den er jo ikke så int, så vi går for koke torsk å stor hvitting.

nytt for denne turn er ett noe spes flu jeg har laget !! 3,2 kg vita hjærte god leverpostei blandet med 3 kopper ris å en halv pose kokkos, som er fryst i en stor klædd denne legger jeg i en ved sekk som jeg knyter på dregge taue ett par m opp fra kjettingen,

bør jo lage ett helsikes lukt spor men trur hverken fulg eller fisk om dette, ingen ting skal være uprøvd sa fattern..........................rapp kommer straks

Venter spendt på en fet rapport.

:glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må den skrives med fete bokstaver skal den bli fet :lol: Det kommer nok en fyldig rapport i løpet av dagen/kvelden.....

ja ja hva skal vi rapportere team kaos ??? 4 torsk å 2 hvittinger vi skal ha for å sattse med fulle seil i dag.

la fra kai kl 0600 tre kvarter gange til fyre på larkollen så var det dags, rykkte om koke torsk som hadde blitt tatt noen dager før svirret å grise vittsene satt løst på morras kvisten, etter 3-400 m drift uten ett napp og uten å se så mye som e sild på lodde gikk turen til eløygr.

la oss på dregg ved 35m nå skulle flue mitt testes over 3 kg fryst lever postei hang på dreggen å lagde ett lukt spor hvit haien kjenner ved cape town nå i kveld.

å fisk ble det torsk på størelse med pilken kom opp fin steke torsk sa team kaos, freda sa jeg å sjø satte den lille jæ%¤. etter 10-15 grise vittser å ca 20 sigg satt vi kursen mot renna ved larkollen igjen.

jeg la da inn årene og la allt annsvar på kaos det bled dregging midt i renna la ut 5 stenger med til sammen 16 krok noen sypiker å hvittinger var det som hadde lyst å bite der.

så allt i allt en hygglig tur med mye kødding å sår røke hals var det men fisken lar fortsatt vente på seg. neste gang er det nye muligheter å blanke ark skål å god natt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som venter på noe godt venter forgjeves og nå har du venta lenge "feskern"`.. Når ikke dere får fisk med sånn flu, så mange kroker ute og riktig temp i vannet er det noe galt. Fikk denne tilbakemeldingen fra en arbeidskoll etter å ha fortalt at jeg hadde fått to torsker engang i feb. "Har ikke smakt fersk fisk på flere kvartaler. Nydelig vær og svart hav. Har heldigvis bare dette som en biinntekt. Har bare spist makrell i tomat i lang tid. Fiskere er heldigvis tålmodige mennesker som får lite lønn for strevet". Men for min del blir det mye fin trim og frisk luft ettersom jeg ikke røyker. Fikk både flyndre og sjøørret i går. Begge svømmer forhåpentligvis fortsatt rundt, en erfaring rikere.

Sportsfiskefjorden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike, jeg forventa meg rapport om båt som holdt på å gå under fordi den var overfylt med fiske jeg nå.

Litt frustrerende at ikke det blir mer på oss, men jeg tenker som så: Grunnen til at jeg for min del ikke får noe særlig fisk om dagen er fordi "fiskegudene" samler opp. En dag, så får jeg den største styggeste grommeste motherf...eren som noen gang er tatt i de syv hav. (Bør vel kanskje oppgradere utstyret først men). :o

Det var godt å høre at dere hadde en hyggelg tur ihvertfall. Snart er det vel tid for steinbitt?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre at dere hadde en hyggelg tur ihvertfall. Snart er det vel tid for steinbitt?

:)

Ja tiden begynner å nærme seg nå med stomskritt.Har du noen ok plasser så blir jeg gjerne med deg på en tur.

Vi snakket om det i går når vi var ute at vi skulle prøve en tur snart etter den.

Det blir vel en tur på dypet snart også regner jeg med.Da skal vi ha skikkelig flu( ikke noe leverpostei) :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tiden begynner å nærme seg nå med stomskritt.Har du noen ok plasser så blir jeg gjerne med deg på en tur.

Vi snakket om det i går når vi var ute at vi skulle prøve en tur snart etter den.

Det blir vel en tur på dypet snart også regner jeg med.Da skal vi ha skikkelig flu( ikke noe leverpostei) :lol::lol:

For å være ærlig har jeg aldrig sett en steinbitt. Håper på å få bli med feskern ut en tur. Hvis du eller noen andre for den saks skyld vet om bra steinbittplass rundt mosseområdet, disponerer jeg skute med flybridge. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[en liten ettermiddass rap

var ute ved rauer nå i kveld siden det er fiske tomt i omrd så prøvde jeg på helt andre plasser enn der jeg vanligvis fisker.

så ikke en fisk på lodde å fikk ikke en fesk på kroken så allt er som normalt.

håper bare på litt varmt vær noen dager så kommer stein bitten opp på grunna åsså er det snart tid for dypet +250 m. torsken til fiske handlern på engelsviken blir tatt langt ut å dypt sa han uten å spessifisere mer, kan tenke meg der norskerenna bynner øst for færder fyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen

Ny bruker her og tenkte jeg skulle presentere meg.

Jeg har hatt fiske som stor hobby før, øy tiden å ta og nå går studietiden mot slutten. Og deg er vel på opp tidsfordrivelsen igjen.

Tenkte og ta meg en tur innover i marka i hedmark i løpet av ett par uker med noen kompiser i 3-4 dager for ørreten biter vel ikke så værst på denne tiden av året.

Lurte derfor på om noen viste om noen gode fiskevann som ligger ett stykke inn i marka ved skarnes, nes, kongsvinger og det området, som det ikke er så mange dagturister (liker å være litt monsen når jeg først er ute) og hvis fisken har fått være i fred en stund er den jo litt mer bitevillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.