Gå til innhold
Fiskersiden

Slik skadar fiskarar havbotnen


Bad2
 Share

Recommended Posts

Takk for linkene. Men hva mener egentlig Jan Fosså når han i en setning sier at det er klart at denne trålingen har en sterk påvirkning på bunnfaunaen og i nest at dersom det er skadelig med en del fangstredskap må man ta høyde for det. Hadde han blitt spurt om det kan være skadelig å hugge ned regnskogen ville, forhåpentligvis, svaret vært krystallklart.

Men hvor er Kurt Oddekalv, Lars Haltbrekke og Fredric Hauge? Søles det noen tonn olje på overflaten er de på alle kanaler..

Sportsfiskefjorden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kjempepoeng. Men svaret tror jeg ikke er verre en beinsterke økonomiske og distriktspolitiske interesser. At utbytterne av fiskeressursene har innvendinger pga. svakere profitt er jo ikke noen bombe, men jeg mener også at det er en helt feilaktig forståelse at distriktene vil få mindre bosetting om man i større grad verner fiskenressursene generelt og mot de verste fabrikktrålerne spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nettopp det aksjonen "kysten til kamp" mener. De blir møtt med forståelse og klapp på skuldra når de møter politikere. Men der stopper det hele opp. Slipper man til helt andre løsninger vil det vise seg hvor ødeleggende mye av dagens forvaltning er, og det er det godt betalte folk som ikke vil se. Jeg er ikke imot tråling men det passer ikke overalt.

Sportsfiskefjorden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.