Gå til innhold
Fiskersiden

På jakt etter de flate.


torrybra
 Share

Recommended Posts

Meg og Annki dro avgårde i formiddag for og jakte flyndre. Håpet var og forbedre den flaue persen vi begge har på sandflyndre (250g) og kanskje få en ny art. Begge deler ble innfridd til gangs! Turen gikk til Osterøy, hvor det er rapportert om flyndrefangster tidligere år! Vi var litt spente på om de var på plass, eller om det fortsatt var litt tidlig på året.

Annki startet showet med ny art og en skrubbe på757g.

47305_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/19130/47305.jpg

Så fortsatte hun med pers på sandflyndre på 735g.

47306_s.jpg

.... og fortsatte med en ny skrubbe på 600g.

47307_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/19130/47307.jpg

Jeg prøvde tappert og smile og gratulerte min kjære gang på gang. Inne i mitt ikke fullt så stille sinn var det

ca sånn: %¤¤¤%&!"#¤)/% nå må det snart være min tur!

Omsider bet det på hos meg også. Og siden jeg fikk dagens største fisk (og da regner jeg ikke med torsken og langen jeg fikk), så var smilet plutselig ekte igjen :blink:

Lomre 933g og ny art på undertegnede.

47308_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/19130/47308.jpg

Utover dagen bet det jevnt og trutt med sandflyndrer mellom 200g og 600g, så det ble ny pers på denne arten på meg også. Blir nok en snarlig retur ut der igjen, så jeg kan få notert skrubben på artslisten min.

Men både madammen og meg var strålende fornøyd med dagens fisketur!

Endret av torrybra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte fisker, grattis me nye perser og arter.

Synes ene fisken på 600 lignet litt på ei kveite jeg da. Men er gjerne bare fra vinkelen jeg ser den fra.

Takk for det! Du ser et bedre bilde av den her da:

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?...topic=31992&hl=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi, hoi..! Grattis med flotte flate til dere begge to!

Det var ikke uten grunn at jeg skrev at Drem Team hadde toppet laget da Annki ble medlem! :D

Med Annki på laget så har Dream Team`s ambisjoner i lagkonkurransen blitt oppjustert fra og ikke komme på sisteplass til topp 10. :o Og når Roysann har som mål at Dream Team skal gruse laget til broderen så skal det bli spennende hva vi får til i løpet av året.

Det gjennstår bare at jeg klarer å få noe poengfisk som holder sesongen ut... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin fangst dette her. Er det lov å spørre hvor på øyen de ble tatt. Eg har aldri prøvd målrettet etter flyndre men etter alle de siste flate fangstrapportene. Har jeg nå gått til innkjøp av masse perler og stasj, og er klar til å prøve etter de flate.

Jeg har hytte i Fotlandsvåg på Osterøy, og hadde tenkt å prøve etter de på tysse. her har jeg sett og tatt en del fine flate under dykking.

PS hvilket agn bruker man? liten rekebit? blåskjell kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba Torry og Annki.

Ta dere en tur i butikken så vi får en skikkelig utfyllende fagnstrapport. :D

Smiske seg inn med fienden Svein????

Fin fangst dette her. Er det lov å spørre hvor på øyen de ble tatt. Eg har aldri prøvd målrettet etter flyndre men etter alle de siste flate fangstrapportene. Har jeg nå gått til innkjøp av masse perler og stasj, og er klar til å prøve etter de flate.

Jeg har hytte i Fotlandsvåg på Osterøy, og hadde tenkt å prøve etter de på tysse. her har jeg sett og tatt en del fine flate under dykking.

PS hvilket agn bruker man? liten rekebit? blåskjell kanskje?

Prøve i Fotlandsvågen også, fått grei flyndre der selv..

Sild, makrell, reke, børstemark, sandmark og bøåskjell funker fett :D

løkka tel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en kjekk tur dette! Takk skal dere ha :D

Gratulerer :D Blir vel litt poeng i konken kanskje?

Det er jo et håp om det, bare så synd Dream Team hentet flere poeng på samme turen!

Bra jobba Torry og Annki.

Ta dere en tur i butikken så vi får en skikkelig utfyllende fagnstrapport. :)

Må huske og legge igjen lommeboken hjemme da!

Fin fangst dette her. Er det lov å spørre hvor på øyen de ble tatt. Eg har aldri prøvd målrettet etter flyndre men etter alle de siste flate fangstrapportene. Har jeg nå gått til innkjøp av masse perler og stasj, og er klar til å prøve etter de flate.

Jeg har hytte i Fotlandsvåg på Osterøy, og hadde tenkt å prøve etter de på tysse. her har jeg sett og tatt en del fine flate under dykking.

PS hvilket agn bruker man? liten rekebit? blåskjell kanskje?

Er vel ikke noen godt bevart hemmelighet hvor vi tok disse, men jeg har sendt deg en pm!

Vi fisket med reke, børstemark og makrell. Nesten samtlige bet på makrellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner alle sammen, var kjekt å få flyndrer!

Hoi, hoi..! Grattis med flotte flate til dere begge to!

Det var ikke uten grunn at jeg skrev at Drem Team hadde toppet laget da Annki ble medlem! :D

Med Annki på laget så har Dream Team`s ambisjoner i lagkonkurransen blitt oppjustert fra og ikke komme på sisteplass til topp 10. :( Og når Roysann har som mål at Dream Team skal gruse laget til broderen så skal det bli spennende hva vi får til i løpet av året.

Det gjennstår bare at jeg klarer å få noe poengfisk som holder sesongen ut... :blush:

Nå må du ikke la meg få prestasjonsangst da! Må jo huske på at jeg er gravid og det kan bli dårlig med fisking framover :D

Du får nekte Annki og være med ut å fiske fremover :D

Siden det er jeg som sitter med bil og lappen her i huset, så har jeg full kontroll på den biten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dream Team er et moderne lag hvor selvfølgelige opparbeidede rettigheter som f.eks svangerskapspermisjon innvilges! :D

Bare pass på at det er du som tar ut barselpermen og ikke gubben... :D Jeg ser for meg at du får fisket mye i løpet av dette året. Det står vel ingenting i reglementet for denne konken at det ikke er lov å ta med seg spebarn på fisketuren? Det går vel greit med litt amming og bleieskift mellom hver gang du drar opp en specimenfisk.

Prestasjonsangst..? Njæ... Jo, kanskje litt, men jeg har en plan..! Og den planen innebærer en tur til Sørøya så kanskje jeg kunne klare å hanke inn noen poeng jeg også. Og etter Sørøya så har jeg enda en plan for å få noe poengfisk, men den planen skal jeg holde internt i Dream Team inntill videre. ;)

Edit: Jeg måtte rette opp et par flaue skrivefeil... :)

Endret av Perca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var en tur ute på samme plassen i dag og fisket flyndre. Eller det vil si Annki fisket flyndre, jeg bare fisket :)

Hun har virkelig fiskelykken inne om dagen, og dro til med pers og ny art i dag også.

Pers på sandflyndre:

47454_s.jpg

...... og ny art, lomre

47455_s.jpg

Måtte det snart smitte over på meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.