Gå til innhold
Fiskersiden

Dykking på Skogseid


charlie
 Share

Recommended Posts

Rudolf og jeg var på Skogseid i helgen for å sjekke Røyene og se på dreggen til Fiskekongen.

Utrolig nok fant vi både Dregg og Røyer.

Det ble bare smårøyer som beit på i helgen det var ikke uten grunn.

Full rapport kan du lese her

http://www.fiskelykke.com/forum/viewtopic.php?p=220#220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rudolf og jeg var på Skogseid i helgen for å sjekke Røyene og se på dreggen til Fiskekongen.

Utrolig nok fant vi både Dregg og Røyer.

Det ble bare smårøyer som beit på i helgen det var ikke uten grunn.

Full rapport kan du lese her

http://www.fiskelykke.com/forum/viewtopic.php?p=220#220

:D Ein dag midt i veko hadde nok gjeve dykk eit bedre utgangspunkt for eksponering av leikande røyer, etter bilda å døme ligg dykk hundre meter frå "hotspot" nr 1. Ta turen midt i veka når røyene har fått leika og etablert revir, då vert nok motivutvalget bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare noen spørsmål siden jeg er rimelig grønn på Skogseid (og røye).

Kan det ikke være at det er litt seint på året og at røyene holder på å forlate varpet. Den ene røya vi så på første dagdykk stakk rett ut i vannet (pelagisk) da vi nærmet oss. Den andre vi så dagen etter sirklet litt før den stakk nedover. Jeg vet jo ikke, men jeg vil tro at vi ville sett flere røyer hvis det var mange på varpet.

Nå lager vi jo masse bobler, så det er jo mulig at disse skremmer fisken på dagen. Jeg vil tippe at Yngve brukte rebreather og dermed ikke laget noen bobler, stemmer det CB?

Hvorfor midt i uka Even A? Holder røyene hvildagen hellig :)

Hvordan kan du se at vi var 100 meter fra hotspot'en? For meg var det veldig tydelig hvor jeg mener varpet må være. Der var nemlig bunnen fri for mudder og slam som ellers samler seg over alt i ferskvann. Jeg vil tro at røyenes aktivitet holder bunnen rein for slam på varpet. Dette området var vel 50 meter bredt og gikk ned til ihvertfall 30 meter. På nattdykket (og også på dagen) søkte vi over dette området fra 6-7 meter og ned til over 20 meter. På nattdykket traff jeg diger røye nede på 28 meter.

Til Taxisvein. Det går jo ikke an å skremme noe som ikke er der? Etter hva jeg forsto ble det ikke tatt røye av serlig størrelse på stang hverken før vi dykket eller etter. Stemmer ikke det? Hvis det hadde vært mye fisk på varpet burde vel noen ha fått noe i løpet av dagen, vi dykket tross alt ikke mer enn en snau time. Ellers så var det jo ikke meningen å lage trøbbel for noen. Hørte rykter om at noen ville hive dreggen i hodet på oss da vi var nede :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det med at man ikke får fisk har faktisk ingen sammenheng med om det er røyer på varpet eller ikke. Jørgen hadde med UV kamera der og det ble ikke mindre frustrerende når man så hvor mange store røyer som holdt på å kræsje med blinken uten at man fikk noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linking til ett rapport i ett annet forum igjen... var det ikke enighet om at det var en uting. Det er jo bare ett enkelt klipp og lim, så er rapporten her og ?

Ser du noen annonser på den siden?

Tror neppe hensikten er noe annet enn å glede oss med en fantastisk flott bildeserie under overflaten i skogseid vannet.

Det er 2 grunner til at jeg har begynt å frekventere andre forumer,den ene grunnen er reklamen.

Flott rapport Charlie,Rudolf og Jørgen.

Flott at dere fjernet noe av røyeblink fangerene.

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at brukerne har forståelse for at det ikke er så interessant for FS å være en formidlingsside for andre i særlig grad.

Dette er ikke noe stort problem så vi har en avslappet holdning til dette, skulle det øke i omfang får vi heller ta mer tak i det.

Men det tar nå bare 3sek å kopiere innlegget og legge det her også da :lol:

***

Flotte bilder som vanlig Rudolf, og interessante observasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er lov å dykke her må jo det være noe for fridykkere.Er vel ikke problem å stikke disse puddingene( her er det vel en n-rekord innen rekkevidde). Det gjelder forsåvidt breiflabb og steinbitt også.

Hadde du blitt observert på vei uti vannet med et spyd så hadde du hvertfall fått en en dregg i hodet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.