Gå til innhold
Fiskersiden

Isfiske på overtid


Ray
 Share

Recommended Posts

Allerede 17. mars kunne man se dette bildet av isen som forsvinner på Steinsfjorden.

48743_s.jpg

Siden den gangen har det blitt enda mindre is. Etter noen dager kulde tok jeg og Tor Olav sjansen og dro...

Synet som møtte oss var litt skremmende med tanke på at det var mange varmegrader og regn.

Kom oss utpå med nød og neppe med hull og råker overalt rundt oss.

Hullene ble borret stengene agnet. Jeg med sik og Tor Olav med mort. Etter dette satte vi oss og fisket mort som tidsfordriv. Ingen virkelig store ble det, min største ble 440g.

Når det gjelder gjeddene så beit de da nå og da :)

Tynn vår is med gjedde under.

i2165_IMGP15511.jpg

Opp på matta med deg!

i2160_IMGP15521.jpg

Ei nydelig gjedde var det, 8920g-106cm.

i2161_106cm1.jpg

Så blir det litt dødtid før det er Tor Olavs tur til å taue større fisk.

Ser stor ut da den raser forbi hullet første gang!

i2158_hullet1.jpg

Denne gjedda ga en skikkelig god kamp med sterke utras.

Her er det landing.

i2164_IMGP15691.jpg

Dette var ei bra gjedde ja!

i2163_114cm1.jpg

Her settes gjedda på 114cm-9560g tilbake.

i2162_IMGP15811.jpg

Gjedda til Tor Olav hadde helt klart et potensial til å bikke 10kg, men dessverre gjorde den ikke det.

Søndag ble en vanskeligere dag, da de to største var 5580g og 6500g. Været var forferdelig med kraftig vind og regn hele dagen. Isen minket betraktelig. At vi kom oss i land uten å bade var et under. Nå er det slutt for alle for i år, inkludert oss selv.

Sees til neste vinter Steinsfjorden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man baller og er lett på foten går det gjerne bra. Men så fort som isen har smeltet unna har den knapt rukket å bli råtten av sola (hvilken sol btw?). Og enda er det over en måned til jeg skal til fjells på isfiske. Men da med to forlengere for å være sikker på å komme gjennom isen. Artig land vi bor i!

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først så må jeg gratulere med fine gjedder, men...

Er det verdt å risikere livet for disse gjeddene, ja ikke livet til gjeddene altså, men deres eget liv..?

Hyggelig at du bryr deg :lol: Men føler at vi er rimelig forskiktig i det vi gjør. For min del så kjørte jeg flytedress og tau lå det i pulken. Vi holdt oss i samme området hele tiden og vi gikk kun der vi hadde sjekka isen. Hullene våre ble 50 cm brede i løpet av dagen da det rant masse vann nedi, isen var dårligst ved land.

For all del, være forskiktig alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.