Gå til innhold
Fiskersiden

300kg havabbor i eit kast


amnesia
 Share

Recommended Posts

forbanna? skal ikkje folk få lov å drive yrkesfiske i sjøen heller no??? dei har dreve snurrevad i sikkert 40år på den plassen å aldri fått sånn fangst før. klart dei smile da.

Jeps. jeg blir forbanna... skal jeg riktignok ikke si så mye om bestanden der borte da jeg ikke vet så mye om den, men tipper det merkes..

Joda folk skal få lov til å drive med yrkesfiske, men ikke slik som i dag. Det fiskes for mye på mange arter som ikke tåler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netting a Seabass breeding ground will severely affect their numbers. They aren't so prolific in Norway so it makes more sense to make moves to protect them now rather than leaving their fate to commercial fishers and tabloid papers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dei fiska ikkje etter havabbor. dei låg heilt sikkert å fiska etter torsk og hyse. ivertfall det plassen er kjent for.

:) Nei, men for dei av forumbrukarane som mangler den på artslista si er dette litt vondt å lesa, trur eg.... For min del er ikkje denne fangsten noko grunn for ergelse, snarare eit prov på at HAen er her heile året, men på stader og djupner som ikkje så ofte vert vitja av dei som fisker etter den. Sjølv finn eg stadig nye stader der det er HA, og det er litt av spenninga ved HAfiske; finn din egen HAplass og kos deg med heftige utras og herlige fighter. At nokre yrkesfiskarer stundom finn arten er vell eit prov på at utbredelsen held fram. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... I'm sure it hurts a few ppl who want one for themselves but there are lessons to be learned from the UK and france.

The idiots there now box in all the good wrecks with nets and net the spawning grounds and are responsible for the decimation of Bass stocks. Norway is fairly fresh with their exploitation of Bass but as soon as the commercial guys start taking notice of the potential earnings from this fishery there will be practically no worthwhile rules to protect it.

The Bass needs to get a headstart on the commercial fishermen... not the other way around.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... I'm sure it hurts a few ppl who want one for themselves but there are lessons to be learned from the UK and france.

The idiots there now box in all the good wrecks with nets and net the spawning grounds and are responsible for the decimation of Bass stocks. Norway is fairly fresh with their exploitation of Bass but as soon as the commercial guys start taking notice of the potential earnings from this fishery there will be practically no worthwhile rules to protect it.

The Bass needs to get a headstart on the commercial fishermen... not the other way around.

:) Sjølv opplevde eg at mi litla stamma av HA vart kraftigt desimert etter eit ulovleg satt garn fanga ca.20 stk. Dette gjorde meg fyrst kraftigt forbanna, men gav meg og eit spark bak til å leita opp nye stader med HAterreng, noko som stadig gjev nye store opplevingar. Det er ikkje noko komersielt fiske etter HA i Norge, men om nokon går spesifikt etter arten vert det nok reagert av meg og mange andre. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I understand that there is no particularly targeted commercial fishing for Seabass in Norway at present but it will change in time as it is a very marketable fish. It took some global warming for bass to establish themselves properly in the UK too, watch and learn... how not to manage them!

How was the net that caught around 20 bass illegal? I dunno the rules on that stuff, I always wonder if the nets round here are legal or not.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I understand that there is no particularly targeted commercial fishing for Seabass in Norway at present but it will change in time as it is a very marketable fish. It took some global warming for bass to establish themselves properly in the UK too, watch and learn... how not to manage them!

How was the net that caught around 20 bass illegal? I dunno the rules on that stuff, I always wonder if the nets round here are legal or not.

Det var eit garn kalla djupnagarn, satt på 2-6m djup. dette garnet er 6m høgt og tilfredstiller då ikkje kravet om avstand frå øverste kant av garn og overflate. Fiskaren håpa nok på laks/sjøaure, men enda opp med hovedstimen av HA i denne fjordarmen. Dei HAene eg fekk på fluga der var frå 0,5-1,5 kg, men eg,og andre, såg fisk på ca 3kg. Den største på garnfangsten var vell ca 2kg. Flytegarn er ikkje lov , dei skal vera 2m under overflata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

That f*cker has been pissin me off for years putting that net out on one of my favourite marks... If I hadn't been fishing there he would have placed it where I was stood fishing instead of a where it is in the pic. :)

;) Kanskje det at du fiska der gav han inputet til å setta garnet der. :) Eg ser fram til å få fiska saman med deg seinare i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.