Gå til innhold
Fiskersiden

Lage spinnere


olaola
 Share

Recommended Posts

Truls, lasse...nesten likt :o

Jeg prøvde å få litt fra Sølvkroken, men da de ikke tilverker spinnere selv, så hadde de ikke blader å kjøpe. Til selve tråden gjennom spinnern, bruker du pianotråd. Har du en pianostemmer i området så har dem det. Hvis ikke kan jeg kanskje være behjelpelig. Koster 10.- metern. Nebbtang og rundtang bør du og ha, kroker, litt bucktail feks, perler og dill som man ofte får i butikker med havfiske utstyr, leketøys butikker. Messing hoder ol. kan man og bruke, er vel bare fantasien som stopper.Blekksptut jigger i små str. gikk veldig bra :D

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... det er jo nesten likt da!

Jeg laga en gang spinnere av vanlig ståltråd, 10 grams bly-søkke med hull i, noen perlerog lokket av hermetikkbokser til spinnerblad! Med en hjemmelaga ZuluSilver bind på treblekrok ble disse effektive fiskefangere. Men jeg syns at ståltråden ble litt for myk, og derfor vil jeg si at pianotråd, slik som PMA nevnte er best til dette forbruket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er både morsomt & en del å spare! Cabelas har STORT utvalg i materiale/byggesett for spinnere og sluker...

Jeg kjøpte bl.a. dette for en stund siden:

http://www.cabelas.com/cabelas/en/template...=0003547313739a

25USD for 48 spinnere er forholdsvis billig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.