Gå til innhold
Fiskersiden

Kaste sluk


Karl Petter
 Share

Recommended Posts

Har hatt mest hell med Viking Herring 22gr sølv/rosa (eller rød,som det står på pakken). Det har vel noe med at jeg har mest trua på den også, men den slår faktisk nesten aldri feil. Har dratt masse fisk på den, inkl SØ.

Men husk å skifte ut treble-kroken med en rustfri en. Den originale kroken ruster bare du puster på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Alle har vær sin favoritt, og tror nok alt virker, det viktigste er å ha trua på sluken du bruker selv, da fisker en mest effektivt.

Mine favoritter er:

Viking Herring gul orange og hvit 10 g og 22 g

Viking Herring blå hvit 10 g og 22 g

Morild hvit

Smolti i div farger

Outsidersluk:

Jig'n Minnow

Gamba

De 2 siste har jeg fått bra med SØ på, men klarer allikevel ikke å bli fortrolig med at de er gode nok.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt mest hell med Viking Herring 22gr sølv/rosa (eller rød,som det står på pakken). Det har vel noe med at jeg har mest trua på den også, men den slår faktisk nesten aldri feil. Har dratt masse fisk på den, inkl SØ.

Men husk å skifte ut treble-kroken med en rustfri en. Den originale kroken ruster bare du puster på den.

....og for guds skyld splittringen også, hvis du vil berge større fisk.

En kompis ble lang i maska når en mellomlaks, etter bare etpar minutters fight, reiv av splittringen på en flunkende ny viking herring 22 gr. Vi sjekket med flere av de andre herringene i skrinet, og kunne med håndmakt rive splittringene i stykker... :o

Endret av Rigor Mortis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

....og for guds skyld splittringen også, hvis du vil berge større fisk.

En kompis ble lang i maska når en mellomlaks, etter bare etpar minutters fight, reiv av splittringen på en flunkende ny viking herring 22 gr. Vi sjekket med flere av de andre herringene i skrinet, og kunne med håndmakt rive splittringene i stykker... :)

Hmmm...jeg skiftet senest i går ut kroken på en Herring med en skikkelig Owner treble. Er splittringene på disse trasige altså? Da får jeg ta den runden med splittring-skifte på x antall sluker som jeg har hatt i tankene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det ene rommet i rigbit-boksen min ligger det fem 20gr Atomsild i svart og sølv. :lol: Alt jeg trenger!

Imponert over de ja, etter første gang jeg ble tipset så har de gitt fisk på hver bidige tur. Og ofte er det den som må på når ingen av de andre slukene leverer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et generelt tips, i tilfelle det skulle være nødvendig:

Når en skal skifte ut splittring(er) og krok(er) med noe av bedre kvalitet, så er det jo endel sluker som er såpass tykke der splittringen skal på at det kan være litt knot og makt som må til for å få på den nye splittringen.

Hvis man da allerede har byttet ut den dårlige kroken med noe av sylskarp kvalitet, så for all del pakk den kroken inn i noe som beskytter hendene dine om du ikke har noen heftige hansker på.

Hvis man glepper taket om splittringen og trêr hånden innpå f.eks. en Owner treble med kraft så har man litt av en case.

Heldigvis snakker jeg ikke av erfaring men jeg gjorde meg noen tanker her nå da jeg byttet litt forskjellig.

Endret av StadJon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Møresilda og Morild. Den sistnevnte tar alt fra sjø-ørret til flyndre!

Om du er glad i Morild bør du prøve den jeg utviklet etter den. Vikingsilda er faktisk betydelig mer fangsgivende . Anbefales med dusk krok for å dempe gangen litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.