Gå til innhold
Fiskersiden

Wilmannsøien 2008


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

  • Svar 230
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det skjer saker og ting oppe i Gaula, går det rykter om :D

Master var så elskverdig og foreviget en utsøkt woobler til Kis.

Og hørte rykter om at han var litt skjelven idag, etter at Tobyen ble stuet vekk. Hva har hendt ?

Venter spent på rapport fra Singsås :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer saker og ting oppe i Gaula, går det rykter om :D

Master var så elskverdig og foreviget en utsøkt woobler til Kis.

Og hørte rykter om at han var litt skjelven idag, etter at Tobyen ble stuet vekk. Hva har hendt ?

Venter spent på rapport fra Singsås :(

Vad händer uppe på W-öya?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har flere hogg, men alle mistes ! Kis hadde vel på 2-3 lakser bare igår. På wobbleren som Master ga ham ^_^ De har sikkert sett endel redskap laksene der oppe, og er ikke så blide når noe kommer seilende i synsfeltet :P Så hoggene er nok ikke så særlig rolige og gode på den "lille" elva de har nå.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har flere hogg, men alle mistes ! Kis hadde vel på 2-3 lakser bare igår. På wobbleren som Master ga ham :D De har sikkert sett endel redskap laksene der oppe, og er ikke så blide når noe kommer seilende i synsfeltet :) Så hoggene er nok ikke så særlig rolige og gode på den "lille" elva de har nå.

Vi var forøvrig på utkikk etter deg på Borten/Losen rundt kl.23,men måtte dra hjem med uforettet sak. Så dog 3 blanke storlaks på under 3minutter da vi spaserte ned fra brekket og ned mot småflyplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har flere hogg, men alle mistes ! Kis hadde vel på 2-3 lakser bare igår. På wobbleren som Master ga ham :D De har sikkert sett endel redskap laksene der oppe, og er ikke så blide når noe kommer seilende i synsfeltet :) Så hoggene er nok ikke så særlig rolige og gode på den "lille" elva de har nå.

Små flugor när älven är varm, oavsett om den är hög eller inte.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KIS kan skrive bok om kunsten å rive laks med wobbler, og jeg kan være medforfatter. Wobbler med flettasnøre er et mareritt!

:lol: Neida, det er bare å kjøre på med LØS clutch, og la laksen få sprute fra seg. Tar den voldsomt, blir festet som regel godt :D Laksen tar voldsomt nå, når den først er borti redskapen. Det er jo utrolig moro med eksplosive napp, der laksen kommer rett opp i vannskorpa og er helt vill. Og for en fart det er på mellomlaksen . Den tar marken og rykker til 2 meter, og slipper. Men hekter kroken seg fast i kjeften på laksen, blir den helt spinnvill. Fanatisk moro.

Små flugor när älven är varm, oavsett om den är hög eller inte.. :D

Ja det er presist rette medisin. Alldeles riktig.

Men det funker bare ikke i år (mot normalt), laksen ser flua, renner på i hundre og slipper :P

Ser ut som den negliserer agnet totalt, uansett hvor mye laks som går eller står på en plass. Det er bare slik enkelte år. Men det som ville gjort susen nå, er hvis elva har blitt skikkelig stor (4-500kbm/s). Når den synker sakte da og klarner med 10-12 grader blir det noe helt annet. Da går all laksen grunnere, og biter alt som rører seg i elva :) Småfluer, tuber, mark, wobbler og senere sluk hvis den blir klar nok.

Vi var forøvrig på utkikk etter deg på Borten/Losen rundt kl.23,men måtte dra hjem med uforettet sak. Så dog 3 blanke storlaks på under 3minutter da vi spaserte ned fra brekket og ned mot småflyplassen.

I forgårs kveld var jeg nede i hytta og sov nederst på valdet side øst. La meg klokka 20:30 (!) og sov til 04:00 igår. Skikkelig uthvilt til den fine elva vi hadde igår. Og igår dro jeg faktisk over til flyplass-siden for en sjelden gang. Og fisket et stykke nedenfor campingen der, på rulletten :)

Og der sa det PANG tvert 3 plasser. Laksene tar marken i hundre og renner ned stryket. Men den 3dje gangen satt den godt :D Knallfeit mellomlaks og viltre sprang i alle retninger :lol:

Ja det er mye laks på elva, vi ser mye laks. Og det er egentlig greit et ikke all laksen tar med en gang. Litt utfordring må vi ha :)

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i elva i går kveld.

Mengder av laks på oppgang, men vil de ta? Ikke f....

Var igjennom hele wobblerskrinet og halve flueboksen. Ikke ett hugg!

Laksen har det travelt som fy. Kanskje den roer seg ned lengre oppe i dalen?

Willmannsøyen?

Karl Inge begynner nok å føle presset nå. Kompisene får laks og KIS håver.

DU FÅR IKKE LOV TIL Å BLANKE I ÅR KIS. HØRER DU?!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Neida, det er bare å kjøre på med LØS clutch, og la laksen få sprute fra seg. Tar den voldsomt, blir festet som regel godt :D

Laksene smeller till så jeg nesten hives på elva, og det kjøres med løs clutch etterpå. Hjelper ikke en dritt.

De er så illsinte som jeg aldri har vært borti, og har en "komme-seg-løs-på-alligatorvis" strategi som jeg ikke har sett maken til. Illsinte utras etterfulgt av alligatorvrikk og knallharde rykk, med påfølgende nye utras. Dette gjentar seg i mange minutter til de vrikker seg av kroken. Eller motsatt strategi: står i ro (lenge) uten en eneste beveglse, blir gjerne med helt inn til land, før en fandenivolsk eksplosjon etterfulgt av overnevnte oppførsel,

Antipredatorisk supperlynfort seleksjon på alligatoratferd og illsint, uforutsigbar oppførsel ved kontakt med wobbler pga utsrtakt wobblerfiske de siste tiår????:)

Står nå der med lua i hånda, løs clutch og ser jævli dum etterpå.. :)

Vi har revet mange wobbler-storlakser på valdet vårt iår. De sitter bare ikke! Det er doble splittringer, det er owner kroker osv. .....det er mao iverksatt masse tiltak for å få dem til å sitte, men bare brøkdelen blir med opp.

Endret av Rigor Mortis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laksene smeller till så jeg nesten hives på elva, og det kjøres med løs clutch etterpå. Hjelper ikke en dritt.

De er så illsinte som jeg aldri har vært borti, og har en "komme-seg-løs-på-alligatorvis" strategi som jeg ikke har sett maken til. Illsinte utras etterfulgt av alligatorvrikk og knallharde rykk, med påfølgende nye utras. Dette gjentar seg i mange minutter til de vrikker seg av kroken. Eller motsatt strategi: står i ro (lenge) uten en eneste beveglse, blir gjerne med helt inn til land, før en fandenivolsk eksplosjon etterfulgt av overnevnte oppførsel,

Antipredatorisk supperlynfort seleksjon på alligatoratferd og illsint, uforutsigbar oppførsel ved kontakt med wobbler pga utsrtakt wobblerfiske de siste tiår????:lol:

Står nå der med lua i hånda, løs clutch og ser jævli dum etterpå.. :)

Vi har revet mange wobbler-storlakser på valdet vårt iår. De sitter bare ikke! Det er doble splittringer, det er owner kroker osv. .....det er mao iverksatt masse tiltak for å få dem til å sitte, men bare brøkdelen blir med opp.

trur nok du også hadde kjempet febrilsk hvis noen hadde prøvd å trukket deg ut i elva :) fisker mye med wobbler selv før st.hans da det kun er lov med noe annet enn flue,og da har jeg hadd større uttelling med små dregger foran og på midten og en stor owner bak...bruker ALDRI orginal dregger.En stor rød bomber med svarte prikker er min favoritt,ikke leddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok helt sikkert laks på Kis, de har jo flere dager igjen. Og all den laksen som stadig er på vei oppover. Det går bare ikke an å blanke nå. Elva er jo liten også der oppe, laksene må bare passere agnet.

Bare for å sette enda litt mere press på ham. Skal ikke forundre meg om at den første (i land) blir tatt på en stygg Toby-sluk :) Da blir nok den brukt i evig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du spørre grunneieren på Willmanøien om hvorfør han ikke gidder og rapportere in fangstene på på valdet sitt???????? :)

Man har ikke plikt til å rapportere dette, det er bare kåte grunneiere som gjør det. For å markedsføre valdet sitt og legge det fram for all verden :lol: Gaula Natursenter og børsen er bare en form for underholdning.

Mange vald rapporterer på høsten, sender inn rapport.

De som er ivrigst etter å daglig rapportere alle laks, de skal man se opp for. Har vist seg i ettertid at akkurat disse valdene blir solgt til høystbydende. Det er jo en grunn for at de ivrer etter å markedsføre valdene.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.