Gå til innhold
Fiskersiden

Wilmannsøien 2008


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

  • Svar 230
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir nok en fin tur uansett, lite vann og tropevarme sier værmeldingen.

Huff og uff, spørs nok om du ikke bør ta med mikromeiteutstyret og jakte mudderkutling og hornkvabbe, så du ikke görblanker totalt i Trøndelag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det på tide å velge hvem som får være med til Gaula i år... har ca 120 sluker med de i skrinene så noen må være hjemme :lol:

58963_s.jpg

TIPS: Om du pakker dem ut tar de mindra plass i skrinet og du kan ta med deg alle...... Egentlig et godt utbredt triks blant sportsfiskere. For flere tips og triks - se hovedsiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke stole på værvarsel i Midt-Norge, Karl Inge! Som oftest er det tre årstider hver dag, og ingen av de er sommer, men ta med shorts, flytedress, mikromeitestang og surfstang likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite vann.

Ikke meldt regn.

Ikke snø igjen.

Lite oppgang av ny fisk.

Lite stående fisk på valdet.

Dårlig form.

Har bare Tobyer å fiske med.

Sover dårlig.

Feil inntak av mat (hamburgere, pølser o.l. gjør deg slapp).

Feil inntak av flytende føde (brune væsker gjør at du fisker dårligere....).

osv.....

Jobber KIS med å dempe forventningspresset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å øke presset litt igjen:

Meldingene går på at det har gått fisk , jevnt og trutt i hele går kveld/natt. Det er ikke slutt på storlaksen enda heller. Det ble landet en flott lusete laks på over 13 på nabovaldet i går kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at siste økning i vannstand er langt unna en flom i Gaula :)

Bare en liten stigning kaller vi det. Flom er på 700-1000kbm/s.

Ja det gikk endel laks etter at elva steg, og jaggu er det flere bamser som ser ut som griser som viser seg på forskjellige plasser. Noen får på disse beistene og det går til dundas hver gang. Altfor dårlig utstyr (igjen).

Senest i formiddag var det besøk fra noen trivelige Suldalslågfiskere nederst på valdet. Han ene fisket på bamseplassen (MIN), he-he. Og der bet det på en 15-20-kilos ! Men med 0.40 line og en lang bambusstang som

markstang må det gå galt. Får ikke presset bamselaksen på dette utstyret, og man kan heller ikke ta i for hardt med 0.40.

Han stod der og rev og slet på bamsen i 45 min, den stod bare stille. Men han så den etter at den tok, og den var megasvær B) Til slutt slet han hele markopphenget, en forferdelig opplevelse som er marerittet for en laksefisker. Jeg luktet storlaks i Renna like ovenfor, og ventet på at noen dansker (ja de er overalt faktisk) fisket seg rolig nedover.

Silver fisket tyngre, Silver fisket i hardstrømmen der djupåra går, Silver kjente SMUKK, SMUKK ;)

Og den ble kjørt steinhardt i 9-10 min. Og det var en prektig hannlaks på 11,5kg. :D

Jeg hadde bestemt meg for at hvis udyret som ble mistet like før ville bite på nytt, for den kan nemlig det i sinne, så hadde jeg gitt bort laksen til den ulykksalige fisker. Synes mektig synd på de som mister slike lakser.

Så Kis, det er en storlaks mindre som kommer opp til dere, men det er mange megastore lakser som tøffer oppover elva natters tid. Særlig når elva stiger, som den gjorde sist. Ny fisk kommer på hølene.

Men nå er det meldt konevær og elva kommer til å synke ned kraftig igjen. Men laksen er oppi dalen, den gjemmer seg i hølene. Ta den du Kis, så er du konge - Tobykonge ;)

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o

Sabla så fort GAula detter gett :lol:

Ja den skulle gått ned for lenge siden, men det er kun javnt med regn de siste ukene som har holdt liv i Gaula slik at den har gått litt jo-jo. Nå vil den synke for hver dag fremover, kurven vil flate ut litt nå men den vil sakte gå ned fremover. Det blir nok raskt 20-30kbm/s oppe ved Singsås nå.

Det blir nok durable utras og fighter på bamser langt oppe i dalen nå fremover på småfluene :lol:

Og mang et drama med slitt flueline og greier.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.