Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskeplasser mellom Kinsarvik og Eidfjord


Gismervik
 Share

Recommended Posts

Noen på FS som har tips om bra fiskeplasser mellom Kinsarvik og Eidfjord..???

Det blir da med surfutstyr etter storfisk på dypet.

Har tilgang til hytte på Seljestad, og derfra er det ikke veldig langt innover til Eidfjord.

Har tenkt på det i flere år, men selvsakt går det i glemmeboka før jeg har kommet meg halveis av gårde.

Tips mottas med takk... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg også vet, men problemet der inne er å finne en plass å fiske fra,..og en parkeringsplass.

Fra veien og ned til sjøen er det ganske bratt, og jeg trenger plass til en pod :lol:

Muligheter for å lande fisk hadde også positivt.

Klart at jeg kan finne en plass selv, men hvis noen med erfaringer fra fjorden hadde kommet med et tips, så hadde alt vert mye enklere.

Endret av Gismervik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne i Eidfjord er det mange fine plasser. Til og med ein splitter ny djupvasskai. Elles er det moglegheiter her og der mellom Kinsarvik og Eidfjord, og eg vil anbefale deg å sjå på norgeibilder.no .Det er jo mykje kortare til Mauranger frå Seljestad, men du vil kanskje drive pionèrverksemd. For det er det det blir mellom Kins og Eid.

Kaien på Lofthus og i båthavna i Eidfjord er kanon mikroplasser.

:blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har fisket i odda området om du trenger tips. har en bra flyndreplass og en dypvannsplass som jeg kun har prøvd en gang. ble vel ca 50 svarthå den gang

Svarthå frister ikke noe særlig selv om at man lett dumper borti den på dypet.

Nei, det blir nok lenger innover enn Odda.

Dypvannsfiske er for min del lange, brosme osv....med litt (mye) flaks så dumper jeg gjerne borti ei kveite :D eller noe annet rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kom ikke lenger enn til Lofthus pga at guttungen ble bilsyk.

"Jeg kommer til å dø" kom det fra baksetet når vi var kommet til Espe, ok, vi stoppet utenfor et lager og ble værende der en stund.

Etter en halv time ble han friskmeldt, og vi kjørte til Lofthus.

Siden han ikke var helt i "lodd" kjørte vi ikke lenger.

Vi fant oss en kai og prøvde lykken, noe i grunneste laget var det.

For å gjøre en lang kjøretur kort, ble det ikke en fisk på land.

Junior fisket etter bergnebb, og de var mange av, bare synd at ingen hang på kroken.

Jeg hadde et fint run på den ene surfstanga, men den fisken ville heller ikke henge på.

Det eneste det var fart i var Langfoss

54041_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/21613/54041.jpg

og Låtefoss

54042_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/21613/54042.jpg

Ved neste forsøk overnatter jeg på Seljestad, det blir alt for langt å kjøre at og frem fra Karmøy på en dag.

Det var tross alt to med liten fiskeinteresse med også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du på flytebrygga i Lofthus "sentrum"? Var det klart vatn?

Jeg var på en på en kai som lå ved siden av et severingssted som han karen fra TV2 serverte, han som var forelska bonde for et par år siden.

Det var der jeg brukte surfstengene.

Ellers var jeg en tur på flytebrygga for å prøve et noe lettere fiske, ikke livstegn der heller, og sjøen var ikke klar i det hele tattt.

Neste gang jeg skal innover der så skal jeg overnatte på Seljestad, det blir litt for mye kjøring på en dag, spesielt for barna som for all del skal være med.

Skal også komme meg inn til Eidfjord neste gang.

Alikevel en herlig tur, vær og alt stemte jo, det var bare det med fisken da..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.