Gå til innhold
Fiskersiden

KIS sin meitetråd 2008


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

JA nå skulle jeg egentlig fisket denne helga tenkte jeg, men neida- ligger i sofaen og tygger pinexforte pga en låsning eller noe i ryggen. Jaja. Kan mimre litt om tidligere turer og glede meg til tiden fremover, for nå begynner det å skje ting :)

25279_s.jpg

Den deilige søtlige lukten av mais, griljermel og strawberry-essens :D

28991_s.jpg

ahhhhhh- helse i hvert minutt :)

27633_s.jpg

Sene kvelder med Stålegutten min...

29501_s.jpg

Slike kvelder lever man lenge på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser ut til at du har vært rimelig uheldig ja, men jeg har opplevd noe lignende.

Satt 1 meter unna en kompis en kveld han tok denne gjengen her, og jeg fikk 0.

picture004tj2.jpg

Hvor tidlig tar dere de første fiskene? Har vurdert å begynne med litt foring selv og jeg inbiller meg at tempen i vannet er høyere her hos meg enn hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første forsøk etter karpe unnagjort-uten tegn til liv forsåvidt. men godt å være igang, kjenne den seige mais-saften på fingrene og bli litt svimmel av å stirre på duppen :)

Lokkefor og for

Foret er rett og slett mais og hamp, lokkeforet er mais/maissaft, griljermel og melkeproteinpulver m/sjokoladesmak. Ble litt tynn den blandingen, ser ut som kebab fra lørdagskveld...

53502_s.jpg

53503_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny tur idag, kort tur siden det er storkamp ikveld- Real MAdrid-Barcelona :lol:

Men var ikke oppløftende. All foringa fra igår var på plass, og det fine været hjemme var erstattet med kald skodde og 8graer i lufta... sjeldent bra fiskevær denslags.

Prøvde en liten time bare for å ha stanga uti mens jeg kikket etter aktivitet.

53597_s.jpg

53598_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at du har vært rimelig uheldig ja, men jeg har opplevd noe lignende.

Satt 1 meter unna en kompis en kveld han tok denne gjengen her, og jeg fikk 0.

picture004tj2.jpg

Hvor tidlig tar dere de første fiskene? Har vurdert å begynne med litt foring selv og jeg inbiller meg at tempen i vannet er høyere her hos meg enn hos dere?

Tempen igår var vel 18 grader på en halvmetersdyp, trodde isen akkurat var gått der borte jeg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thor hadde snust opp noen rykter om et vann hvor fisken spiste brød på overflaten. En liten tur hadde vist at det stemte-men ingen fisk på land. Nå skulle gåten løses. Var det koi eller gullfisk, de vanligstye hagedam fiskene i området? kanskje vederbuk eller karpe til og med? Vi var spente. Forventningene var høye. Vi måtte ha visshet. Vi var klare.

Spennende vann... grunnt, varmt, mye vegetasjon.... et karpefisk paradis på mange måter.....

53784_s.jpg

Allerede på første kastet mitt skjer det.... kastet blir kort, kun 5m. Alle som har fisket emd flytebrød vet at snøret ikke må være for stramt på spolen- så jeg drar av snøre for å sveive det løst på så jeg kan kaste sklikkelig. PLASK-en fin fisk angriper brødbiten min.... jeg får selvsgat ikke gitt tilslag og står som en dust. Thor får ikke med seg fisken han heller men vi er enige- ørret tar ikke brødbiter sånn, dette er karpefisk!!!

Vi legger ut brødbiten vår begge to og DER- min går under, den sitter 2 sekunder så slipper den...pokker og...

Så er det Thors tur, og den sitter...!!! HAn fighter den innover, det er en sprek fisk... spenneingen er stor! Vi håper vel mest på koi men alt er en bonus her vest...... så ser vi den..

jada....

53785_s.jpg

slippy fingers slår til igjen....

53786_s.jpg

Ikke lenger etter pakket vi og dro hjem. Utslått.Utpsyket.Deppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.