Gå til innhold
Fiskersiden

En nybegynners berettelser


Tørrfisken
 Share

Recommended Posts

Bever ja... Godt å vite at jeg ikke er den eneste som har opplevd noe slikt. Fy ***** (unnskyld språkbruken) som jeg skvatt! Lettere mørkredd fra barndommen av også i tillegg. Skal si hjertepumpa fikk kjørt seg! :lol:

har faktisk opplevd akkurat det samme på akkurat samme plassen sjøl. hoppa 2m i været og var innom storgjedde-teorien sjøl. men trur nok at børre var minst like skremt sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å fiske etter harr i Lågen. Fisk fra Gausautløpet og nedover. Flue og dupp er nok det beste å bruke, stikk innom Rustadstuen Sport og kjøp egnet dupp og fluer, de vet hva som funker der du skal fiske. Også brukbare muligheter for å få kontakt med stor Gausaørret i samme området, Møresild i 18 eller 22g er en bra sluk å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil først og fremst takke for alle tilbakemeldinger. Det hjelper stort på motivasjonen selv når fiskelykken er så som så :lol:

Har hatt et par korte turer uten hell i det siste. Var blant annet en liten tur på et vann der jeg husker jeg fikk abbor som liten. Etter to timer uten å ha sett antydning til en eneste fisk og ikke et eneste napp på verken mark eller spinner fant jeg ut at det var like greit å komme seg hjem.

Blir en liten satsning etter harr i neste uke da. Har aldri fisket etter harr og ei heller med flue og dupp, så det blir spennende. Fungerer det å bruke ørretbomber istedenfor dupp til denne type fiske? Har bestilt endel varer fra AvKroken Fiske nå, som ihvertfall bedrer motivasjonen og troen på å få fisk. Forhåpentligvis hjelper det på de faktiske resultatene også...

PS: Rapporter fra fisketur vil komme dersom jeg faktisk får fisk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Gausdal Vestfjell er absolutt å anbefale, kjør opp til Holsbru og ta inn veien med bommen inn mot Liomseter

Da får du etterhvert fjelldokkelva på venstre hånd med potensiale for godt ørretfiske.

Jeg pleier selv å kjøre helt inn til setra og fisker elva N/V derfra innover fjellet.

Skitt fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering her bare...

Nå har jeg fått kjøpt egen stang og snelle. Ikke av det dyre slaget, men nå har jeg ihvertfall noe eget i tillegg til at jeg tjuvlåner fattern's gamle stang. Har også fått kjøpt bl.a. noen ørretbombere, så i morgen skal jeg prøve lykken etter harr for aller første gang. Godt mulig det blir en tur til en liten lokal fiskeplass jeg har fått tips om også.

Om det ikke kommer rapport i morgen så har jeg ikke fått fisk :D

Da jeg tok frem igjen fiskestanga etter mange års glemsel så satte jeg meg et lite mål om å fange 5 ulike fiskeslag i år. Til nå er det bare den lettlurte morten som har hoppet opp på land sammen med meg, men forhåpentligvis kommer det flere etterhvert. Det er ihvertfall gode muligheter for ørret, abbor og harr i området. Ørekyte bør vel også være rimelig lettvint om jeg kommer til et vann som inneholder såkalte "gålløyer" som jeg kjenner dem som.

Ellers hadde det vært stilig å få tatt seg en tur til noe saltvannsstrøk, men for en som er plassert mitt i villeste Indre Østland så blir det fort 3 timers bilreise for å finne kysten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.