Gå til innhold
Fiskersiden

Lakseåpning 2008


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

  • Svar 326
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen som har hørt noe fra oselven?

Lurte på og korte ned dagene fram mot 15juni med en tur der.

Oselva er en pisslunken bekk for tiden. Trenger masse nedbør for å få opp ny fisk. Så tørt og støvete som det er nå vil den antagelig også trenge god tid etter plaskregnet som osingene ber om for å klarne og bli fiskbar. Forrige runde med gangbar vannstand var for så lenge siden at den fisken som står der nå neppe er spesielt huggvillig.

Men bevares - har vært sjokkert over hva en enhånds med nennsomt fiskede knøttefluer har utrettet før, så muligheten er kanskje der for de mer tålmodige av oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Årdalslaksen i år Laksalaura?

Trenger en skikkelig økt med nedbør den elva nå for å komme seg igjen. Fekk helsa på ein fisk i Slakteriet så lenge det varte, men trur nok fisken går på nattå nå når der e så lite vatn.

Jeg har vært inne to ganger og fått en laks på 10,0 kg så jeg er strålende fornøyd. Men tror ikke det er mye fisk på elva. PS. Det går ikke an å svare på PM`er til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, ja bevare meg vel, fisk på 10 kilo lar seg høyra og vel så det! Gratulerer så masse med den!

Virka som det e et stykke mellom fisken nå ja, trenge nok ein liten syndeflod for å få fart på vannmassane igjen. Eg ser an nedbør og vannstand før eg kjøpe fleire kort i Årdal nå!

Får få KIS til å ordne opp det PM styret for meg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oselva er en pisslunken bekk for tiden. Trenger masse nedbør for å få opp ny fisk. Så tørt og støvete som det er nå vil den antagelig også trenge god tid etter plaskregnet som osingene ber om for å klarne og bli fiskbar. Forrige runde med gangbar vannstand var for så lenge siden at den fisken som står der nå neppe er spesielt huggvillig.

Men bevares - har vært sjokkert over hva en enhånds med nennsomt fiskede knøttefluer har utrettet før, så muligheten er kanskje der for de mer tålmodige av oss!

Tenkte meg det var knusk tørt ja men så en værmelding som lovet noen skikkelige bergens skurer fra i morgen av, slår det til med 20-30mm nedbør er det vel et lite håp?

Erfarings messig er uken fram mot 15juni en av de lengste i året så ikke umilig jeg reiser inn bare for og stille inn kastearmen.

Har du hørt om noen fangster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært inne to ganger og fått en laks på 10,0 kg så jeg er strålende fornøyd. Men tror ikke det er mye fisk på elva. PS. Det går ikke an å svare på PM`er til deg.

Gratulerer med kjempefin laks, feronomer igjen. Mystiske greier :)

Kan man få kjøpt feronomer på boks ? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kjempefin laks, feronomer igjen. Mystiske greier :)

Kan man få kjøpt feronomer på boks ? :lol:

Bare legg duggmakken på kjerringa sin side av senga i natt for et aldri så lite feromonsjokk, så skal du se på liv... :lol:

Tror ikke Oselva vokser betydelig på bare 20-30 mm nedbør nå, dessverre..? På den annen side; vokser den tilstrekkelig står det mye fisk av alle størrelser og venter nede i osen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke feil ut ;)

Er det tatt noe skikkelig stort o Alta til nå?

CB/Ola m.fl. storfiska lørdag I Gaula.....

ingen store ennå,tror 14kg er den største men det er først nå at vi får oppgang...var kaldt igår hadde faktisk snø lag i båten!!!! :lol: lenge siden vi har hatt så sein vår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe de vet hva de gjør da. Har hørt mange historier om "Døende" laks som blir pelmet på elva da de ikke tilfredsstiller fiskerens minstemål for å praktisere kvoten.

Når det er sakt.

Dette fisket til dine venner høres vanvittig gøy ut. Med andre ord trenger de 3t20min for å fylle kvota

Tror ikke du skal være svett for at laksen vi slapp ut ikke klarer seg. Vi har som nevnt syslet litt med C&R før, og fisken som ble sluppet ut var uten unntak pent kroket i munnvika. Ikke var de ute av vannet, og kun en ble veid, men den ble landet i cradle, veid kjapt og deretter sluppet ut etter etpar lynkjappe bilder. Fiskene jeg slapp ut nappet jeg bare kroken pent ut av munnvika på. Med en gang jeg slapp de pilte de avgårde. Men to-tre fisk hadde slukt, og disse ble selvsagt tatt opp. Hardest rammet dette Knut, som måtte gi seg allerede etter 20 minutters fiske, da en laks på 12,4 hadde kroken inn i munnvika, men ut via øyet. Terje fikk også en tidlig dag da hans første laks en av dagene var dypt kroket. All fisk vi slapp ut igjen var i toppform. De ble kjørt steinhardt på kraftig utstyr og knapt noen fighter varte særlig lenger enn 10-15 minutter i det relativt kjølige vannet. Sagt på en annen måte; fisk vi ikke var 100% sikker på at ville klare seg ble ikke sluppet ut, men beholdt, og dermed var fiskeren ferdig med fisket for den dagen. Håv ble kun brukt på fisk vi skulle beholde, og klepp har aldri vært aktuelt uansett.

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ack

Sånn går det hver gang vi slipper Oteren ut av syne :)

Han viser sin natur, det er sikkert. Giftig, det er det han er!!

Først og fremst går mine tanker til den lykkelige fiskeren, dernest håper jeg Oteren føler at han fikk en liten oppreising for svinet i Bjøra.

Bøyer meg i støvet for fisker og roer!!

:)

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt om noen fangster?

Var innom elven for 1uke siden og da var det fisk i den nederste sonen som viste seg. Var 2 fluefiskere som hadde fått småfisk og han ene hadde mistet 3kg's fisk. Lengre opp i elven var det knusktørr uten at det hindret meg i å ta noen kast i ren frustrasjon. Har ikke tolmodighet til dette her. :)

Det har ikke regnet som lovet idag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer å gråte over Stig - her er bilde av laksen "din" ferdig bløgget i Trønder-Avisa!

Oteren er i støtet nå..! :D

Ingen ting å gråte over, det står en som er større i nærheten!

det var litt synd den ikke gikk til deg da Tequila :D;)

Å nei det var ikke synd. Oteren og mange andre har fortjent det like mye som meg. Tørr ikke å tenke på hvis jeg er med på en til over 20....

Gratulerer Oteren med flott fisk. Den var like lang som min på 21,5 tatt på samme valdet og 5 cm kortere enn den vi tok på 20,5 på Ranem.

Så får vi se om den troner øverst på listen etter 28. juni....... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom elven for 1uke siden og da var det fisk i den nederste sonen som viste seg. Var 2 fluefiskere som hadde fått småfisk og han ene hadde mistet 3kg's fisk. Lengre opp i elven var det knusktørr uten at det hindret meg i å ta noen kast i ren frustrasjon. Har ikke tolmodighet til dette her. :lol:

Det har ikke regnet som lovet idag. :)

Ser ut som Oselven kommer nå. Tror nok fisken går på dette vannet, i alle fall tert og sø,. Den har jo ventet lenge i osen og er gjerne litt "gangkåt"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.