Gå til innhold
Fiskersiden

Haspelsnelle til makk og slukfiske


S.Eie
 Share

Recommended Posts

Heisann!

Har funnet ut at jeg må ha meg en ny snelle til årets laksefiske. Jeg liker ikke multiplikatorsneller, har en Ambassadeur men den blir stående ubrukt, fikk den med pakken når jeg kjøpte stanga. Stanga er en Berkley MVP Lightning Rod 12 fots. Ser for meg at snelle skal lades med 0,35-0,45 mono eller deromkring. Jeg fisker ikke i digre floder ala Trøndelagselvene men mindre elver her i Rogaland. Fisker mest i Årdal, ei elv som kan levere stor fisk men som ikke er så stor. Makspris settes på 1500,-

Konkrete tips og erfaringer mottas med takk, snella må være i hus til den 5.juni.

Som tilleggsopplysning kan det nevnes at jeg liker godt Shimano-sneller.

Tar også gjerne erfaringer med mono-sene egnet til dette bruket, altså mest makk men og sluk og spinner vil og bli brukt! Har brukt Berkley Big game 0,38 noen sesonger men er snart tom for denne og finner den ikke til salgs hos noen nettbutikker.

På forhånd takk!

*bump*

Endret av S.Eie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går det nok sikkert greit da :) Jeg har prøvd haspel på noen av mine multistenger, og det har ikke vært en god kombinasjon. Mye snørefloker osv..

Har god erfaring med Exage snellene til Shimano, de er ikke så dyre heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Har funnet ut at jeg må ha meg en ny snelle til årets laksefiske. Jeg liker ikke multiplikatorsneller, har en

ei elv som kan levere stor fisk men som ikke er så stor. Makspris settes på 1500,-

Konkrete tips og erfaringer mottas med takk, snella må være i hus til den 5.juni.

vil og bli brukt! Har brukt Berkley Big game 0,38 noen sesonger men er snart tom for denne og finner den

Tips:

http://cgi.ebay.com/Shimano-Stradic-6000-f...1QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.com/Berkley-Big-Game-25lb-...1QQcmdZViewItem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H1rik: Unnskyld at en uvitende sjel spør, men vil ikke den Stradicsnella bli litt for liten? Ser at den tar 120yds/20lb snøre, noen som er rundt drøyt 100m 0.40mm. Og mr. Eie ville ha 0.38mm på snella si.

Jeg bare spør. :unsure:

Ser nå at S. Eie helst fisker i mindre elver, og det stiller spørsmålet i et annet lys.

Endret av LasseB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

H1rik: Unnskyld at en uvitende sjel spør, men vil ikke den Stradicsnella bli litt for liten? Ser at den tar 120yds/20lb snøre, noen som er rundt drøyt 100m 0.40mm. Og mr. Eie ville ha 0.38mm på snella si.

Jeg bare spør. :lol:

Ser nå at S. Eie helst fisker i mindre elver, og det stiller spørsmålet i et annet lys.

I min katalog står det 210m 0,35mm.... :unsure:

og lb..forstår jeg ikke fordi de lb.snørene jeg har kjøpt (Xzoga tynn dia og høy styrke , trilene høy dia og lav styrke osv..) det eneste målet jeg stoler på er dia i mm...satt opp mot bruddstyrke

Endret av h1rik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God erfaring med Daiwa - holdbart og solid! En 4000 fra denne fabrikanten tar mer mono enn en fra Shimano. Denne i 4000-klassen med kapasitet på 160 meter 0,40 til rundt 1000 kr burde vel duge i massevis?

Ellers er det to senefabrikanter som virkelig skiller seg ut til fiske i steinete elver. Siglon, da spesielt Siglon Tough og selvsagt Rapala Tough. Disse tåler mye mer juling enn det meste av andre sener jeg har prøvd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.