Gå til innhold
Fiskersiden

Årets første gullfisk tur


HåkonS
 Share

Recommended Posts

Hadde årets første tur etter gullfisken i går kveld (15.5). Var der i 21.30 tida og de to gullvederbukene kom som vanlig med en gang jeg rigga til. Har hatt begge to på land før, første gang jeg fiska dem for to år siden var de meget sky og jeg måtte nesten ligge rett ned i lyngen for ikke å skremme dem. I går sto jeg bare å så på dem mens jeg rigga opp, de var ikke redde i det hele tatt. De svømte rundt nedenfor meg som om de bare venta på at jeg skulle kaste uti mer mais. Den eneste måten å bli kvitt dem fra swimmen så de ikke spiser opp all maisen du har med er å fiske dem rett opp med en gang du kommer. Etter en tur på land holder de seg borte resten av kvelden hehe.

Ikke uventa beit den ene på nesten med en gang jeg fikk kroken i vannet. Fikk håva den etter 10 sek. Det var den største av de to (kjennetegn: liten sort flekk bak ryggfinna). Tredje gangen jeg får den. Den andre kjenner man igjen på at den har ett litt rart øye og den er 200-300 gram mindre.

Ble en veiing og litt bilder før den ble sluppet pent tilbake. Den veide rundt 1,7 denne ganen. Det er litt mindre enn den pleier. Lengden 50 cm:

160520081852055wHa1u7e2WfO.jpg

160520081852059Mbwm383FKC2.jpg

Juli 2006 (1750 gram):

160520081916132Xc1OeDmVO19.jpg

16052008191614Q2x7iK2xL1Wj.jpg

Juli 2007 (1800 gram):

21072007201823n4aA6OBw2I2f.jpg

Den andre gullvederbuken med det skada øyet har vel blitt fanget av to andre forumbrukere + meg en gang.

Men vi må ikke glemme gullfisken, det var jo derfor jeg var der. Det var flere gullfisk oppe å hoppa i løpet av kvelden. Fikk tilslutt en liten rett før jeg ga meg i 23 tida.

Årets første:

1605200818520545vXkbWw1d37.jpg

Blir flere turer dit fremover, håper på en av de store gullfiskene som er oransje med litt svart på ryggen:) Målet er å komme over 900 gram, klarte det nesten i fjor med en kobberfarget på 860 gram.

Og hvis noen får en av de to store gullvederbukene så er det jo kult om de skriver rapport eller PMer meg :) Morro å se hvor mange ganger de kommer på land. Og behandle de bra, de er jo så kule! :lol::(

Endret av HåkonS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkelig kult å lese......men jeg har lyst å ta de på flua en dag....hvis det går da.

Det siste bilde er en karuss hvis ikke jeg tar feil? og de andre 'golden orfe' på engelsk eller på norsk gull-vederbuk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig,absolutt nydelig.

Drøy størrelse på den gamle kjenningen din.

Blir garantert flere turer etter gullfisken for min del i sommer.

Sitter du på odden tvers ovenfor veien der jeg fisket? (Der drensrøret kommer ut.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.