Gå til innhold
Fiskersiden

Årets første tur etter Røya..


ante
 Share

Recommended Posts

..gikk denne gang til et vann like i nærheten av Tromsø by. Ryktene skulle ha det til at det her svømte stooore fisker[ :D ]

Etter en kald natt i Lavvo, startet vi fisket i 9-tida. 10 minusgrader var det, men vindstille og flott klarvær!

Røya var også skikkelig på bittet, men det viste seg fort derimot at størrelsene det var antydet om i det berømte ryktet bare var bogus[} :) ]

090120052029Xq9gH8dfgZfM2fuYpY.JPG?49

Skjønner? Fikk en bøtte av disse småkrapylene[ :) ]

Satser på bedre hell neste gang- et helt annet sted[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyene i Glimma er nok noe større, og i bedre kvlitet enn disse på bilde. Vanlig med fisk fra halvkiloen + dær.

Kunne heller ligne på skogsfjordvannet.

Forøvrig ER det STOR fisk i Trollvannet. Vet om eksemplarer på over 4kg som er tatt på bunnmeite med agnfisk....sild&småsei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Ante[ :) ]

Har selv vært ute ett par ganger, men den første dagen var det -17 grader i lufta, og selv med to par hansker ble det for kaldt selv for meg[8D][ :) ]Så jeg holdt ikke på mer enn ca 30 min så måtte jeg knake meg tilbake til bilen..

Men ett par dager senere fikk jeg en røye på en rundt 250 gram. ikke store saken, men nok til at det ble litt varmt i kroppen. Da var det mildere, men det snødde jo dyne trekk og bra vind kast. Har ikke vært ute siden.. dette var for ett par dager siden ( Barduelva forresten) [ :D ]

Skal ut en tur til uka, hvis det ikke blir for kaldt og/ eller snø vær. I midten av Mai skal jeg bli med en kollega til Røyevatn, som ligger en 1,5 timers kjøring fra Bardufoss forbi Setermoen. der går det historier om røyer på over 700 gram. Den største som er tatt var på 5,8 kg[:0][:0][:0][:0][ :) ]

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det med kulda kjenner jeg til Kristian! Under turen til Trollvann var der rundt -12 på isen. Hullene frøs igjen på et blunk[ :) ]

Forøvrig er Barduelva et sted jeg tenkte å prøve ganske snart. Har hittil bare vært der om sommeren. Skal nedover den veien til uka da jeg har fri et par dager[ :) ] Være med?

Apropos Røyevatn. Ikke tilfeldigvis det som ligger ved Altevatn- øverst i Koievassdalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du fiske røye på innlandet så er barduelva verd et forsøk. Tjenestegjorde på bardufoss i 3 år og tok utallige røyer på isen. Parkere ved kinoen i Heggelia og gå rett ned til elva, har tatt røye på over kiloen og en drøss på halvkilioen. Når sola begynner å varme inn mot påsketider er dette en sikker plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av melf95

Skal du fiske røye på innlandet så er barduelva verd et forsøk. Tjenestegjorde på bardufoss i 3 år og tok utallige røyer på isen. Parkere ved kinoen i Heggelia og gå rett ned til elva, har tatt røye på over kiloen og en drøss på halvkilioen. Når sola begynner å varme inn mot påsketider er dette en sikker plass.

Helt greit der, men hvis du kjører litt lengre oppover, så er det nok atskillig bedre skal du se[8D]Det er bedre fiske lenge oppover, alt etter hva du vil ha av fisk, Ørret/ røye. Noen steder er det bra med røye og andre steder er det bra med røye. Men alt fra krysset Beredskapsveien og E6 og oppover så kan du få mye og stor fisk. Også utenfor utløpet av Skoelva er det gunstig både for Ørret og Røye..

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.