Gå til innhold
Fiskersiden

Kunne dette være en bra fiskeplass?


Martin S
 Share

Recommended Posts

Neida, dette er ikke en malplassert forespørsel om fiskeplasser i nærheten, jeg håper at noen kan fortelle meg om jeg er på viddene eller om jeg begynner å få taket på tørrfiske, altså plukke ut fiskeplasser ved å studere kart...og selvsagt drømme om alle fiskene som KAN være der når jeg er der :lol:

55169_t.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/22037/55169.jpg

Jeg ser for meg at plassen jeg her har tatt bilde av må være interessant for ganske mange arter og størrelser. Ser for meg at mye rart kan bevege seg rundt toppen der, fra leppefisk til større torsk, lyr etc... mens langs skrenten på vestsiden kan det være sjans for å lure noen større individer, samt på "platået" der det skiller nokså skarpt fra 100m til 50+, og langs kanten der.

Hva sier dere som er mer garvet i sjø/havfiske? Hvor ville dere lagt skuta dersom dere fikk sjans?

Kan til og med hende noen kjenner igjen toppen og har mer konkrete tips, men sted spiller altså ingen rolle, det er teorien jeg er interessert i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaring som havfisker, men hadde jeg hadde noe lignende tilgjengelig fra land hadde jeg begynt å sikle. Fisk deg rundt hele greia.

Å teste ut nye plasser etter studering av draft er kanskje det meste spennende fiske synes jeg. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en spennende plass.

Hvor du legger deg hen, har med strøm og hva du skal fiske etter.

Overgangen fra brattvegg til det flater ut ser ut som en spennende plass etter lange etc.

Draft er noe av det viktigste for en havfisker, for å finne nye plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.