Gå til innhold
Fiskersiden

Hjelp til endelig kjøp av fiskesett


nubegynner
 Share

Recommended Posts

Oz: Flinke gutten, tok den med en gang. Ta deg en øl,litt dipp og pottis,det har du fortjent :angry:

Stikker ut og fisker istedet. Er det greit?

Ellers er det ikke tvil om at du bør velge TLDen hvis du vil ha havfiskesnelle. Ambissen er for veik, rett og slett.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd Toriumsnella men har TLD20. Torium har høyere utveksling og du vil få opp snøret raskere enn med TLD. Om det dermed også blir tyngre å sveive inn vet jeg ikke. Det er sikkert noen her på forumet som har prøvd begge. Kvaliteten på Shimanosnellene til havfiske overgår alt av Ambassadeur.

Når det gjelder stengene ville jeg valgt Beastmaster 20-30. Det er en mer allroundstang enn 16-20. Du skal ikke være bekymret for at du ikke skal kjenne småfisk. Selv bruker jeg en Shakespear UglyStick boat 30. Den er stivere enn BM 20-30. Allikevel var det ikke problemer å kjenne en sypike (145gr og pers ;) ) på 280 meters dyp, selv om jeg også hadde et søkke på 500gr der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får vel gå for en 20-30 lbs stang da, har kanskje gitt uttrykk for at jeg ene og alene skal drive med hardcore havfiske på store dyp, skal det og, men har tenkt til å bruke stang og snelle til ganske allround fisking, ambassadeuren er vel bedre til noe enn shimanoene eller er shimano generelt sett overlegne ambassadeur i alt?

Noen som vet verdien på snøre man får med i baardsenpakkene forresten, hvor langt det er og tykt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en mail og spør dem da vel. Jeg har alltid fått raske og hyggelige svar fra dem.

Jeg er svoren Ambis. bruker, men ikke til havfiske. Det som er pluss med TLD snella er at du kan bruke den til det meste. Kjøper du en 20-30lb stang og du finner ut at du må ha noe heftigere er det bare stanga du må kjøpe.

Løse linetellere re en mulighet hvis det er det som frister deg med ambisen.

Bruker ei Signa 30-50lb selv og det er ikke vanskelig å kjenne småfisken selv med 1kg søkke og 300m ute.

Endret av svenna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.