Gå til innhold
Fiskersiden

Vansjø 23-25.05.08


erik
 Share

Recommended Posts

Grunnet ett vanvittig jobbpress de siste månedene (siste 10 årene egentlig), har det ikke blitt mye fisking på undertegnede i år, men nå skulle storgjedda tas. Turen startet elendig, med tidenes kaos på veien ut fra Oslo, men humøret steg betraktelig når vi kom ut av byen. Etter en usedvanlig knotete sjøsetting, var båten på vannet, og vi fant ut at vi skulle ta noen kjappe kast før vi inntok horisontalen for kvelden. Jonathan endte opp med en liten abbor på popper og fluestang, tatt i Mosseelva:

55490_s.jpg

(Jeg tok bildet et mikrosekund før den spratt ut av hånden hans, man kan se at den er på vei opp) :lol:

Neste morgen dro vi opp i selve Vansjø, hvor vi fisket mesteparten av helgen. Vi startet med en liten gjørs, som var ny art for lettmatrosen Jonathan:

55491_s.jpg

Ett par smågjedder senere tok endelig en gjedde av litt bedre størrelse. Siden Jonathan ikke har gjedde på artslista heller (!), fikk han selvfølgelig æren:

55492_s.jpg

Nesten inne:

55493_s.jpg

Dessverre datt den av helt inne ved ripa, idet jeg var i ferd med å feste grepet i den. My bad, og en litt skuffet brite. :) Heldigvis skulle han få en ny sjanse senere.

Senere kom nesten med en gang. Her er Jonathan i dyp konsentrasjon, mens han prøver å unnga å dra gjedda i enden av snøret, inn i de andre stengene. Jeg lo så tårene randt:

55494_s.jpg

Ikke 4 kilo akkurat, men i det minste var han sikret en ny art på listen:

55495_s.jpg

Etter dette løsnet det for briten, og vi fikk også selskap av Øyvind. Hele gjengen tauet inn smågjedder til den store gullmedaljen. Wobbler, jigg, popper eller streamer, alt fungerte:

Hard fight:

55496_s.jpg

Med belønning:

55497_s.jpg

Gutta dro fisk simultant også:

55498_s.jpg

Når lørdagen gikk mot sin slutt, tauet vi også opp en gjedde på ca 5 kilo, men den har jeg ikke fått bildene på enda. De kommer så snart jeg får de.

Alt i alt en veldig bra tur, med en tyvetalls gjedder. For de lokalkjente, kan vi nevne at laua er i gang med gytingen, og at vanntempen varierer mellom 13,5 og 16 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.