Gå til innhold
Fiskersiden

Etneelva 2008


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

Andre tråden ble en ren bildetråd det etterhvert, så tar opp tråden her.

Åpning til helga, vannstadnen stiger skate pga snøsmelting og er nå på vei mot 15km/s

https://www.fiskersiden.no/content/view/661/127/lang,no/

Håper den ikke blir for kald :)

Er sett jevnt godt med fisk i elva, bla står det endel under Torefoss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det viktigste er vel vannstanden Karl Inge, elva får være så kald den vil, bare det er nok vann! Tipper på bra fiske i de fleste soner på åpninga, hvis elva holder seg!

Godt jeg ikke skal inn, det er så kjedelig når det er bra fiske :);)

Endret av Michael Rasmussen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra med vann, men du må nok ned i de minste Toby'ene og 0.25 fluorcarbon med denne sikten...

Ser ikke mye bedre ut for oss om 10 dager, kun sol og atter sol i vente :D Mr.Hugel tar vel et par de første dagene i sone 14, men håper det står et par igjen til oss.

Men at det blir deilig å komme seg i uniformen igjen ; JADA!

Endret av ford prefect
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michael R og venner er i sone 1 og gjør fisken utygg, første fisken er på land allerede ifølge mobilen :)

Jeg fikk knipsa denne flotte 8kg`s fisken idag-tatt i sone 9 på spinner.

56798_s.jpg

Elva er ca 32kbm/s og stigende, ca 16grader :lol: og det er smeltevann via Stordalsvannet...sier endel om tempen i Etne når det ikke har regna på 5ukerm, elva er 32kbm og 16grader... var svett ja!

Frode M mfl har hatt sone 19 uten suksess, nå skulle de nedover i elva før de reiser til Bjøra etterhvert...

56803_s.jpg

Spotta denne over Håfoss idag... må da være en brunaure???

56802_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en fin start på døgnet, men idag har det vært stille og rolig, lite fisk å se, og mindre å få.

Det ble fem sjøørret på 2,6- 2- 1,7-1,5 og 1 kg. Ellers ble det vel mistet tre fine fisker, og satt ut fire fem ørret mellom halvkiloen og kiloen.

Her er etpar dårlige mob bilder.

Først den på 2 blank

06062008193352BgmNy9E5Jjct.jpg?9

Så den på 2,6 som er min svoger Richard sin, og 1,5, som er min.

06062008193352i1BHciCIwdOl.jpg?10

Så tilslutt , fisken på grillen da jeg kom hjem. Den var kritthvit i kjøttet, men smakte snadder :)06062008194200iJ3NX4NwR2L3.jpg?76

Alt i alt en flott start på sesongen, nå venter sone 5 og 8 neste uke og det er meldt regn :blush:

Endret av Michael Rasmussen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en fin start på døgnet, men idag har det vært stille og rolig, lite fisk å se, og mindre å få.

Det ble fem sjøørret på 2,6- 2- 1,7-1,5 og 1 kg. Ellers ble det vel mistet tre fine fisker, og satt ut fire fem ørret mellom halvkiloen og kiloen.

Her er etpar dårlige mob bilder.

Først den på 2 blank

06062008193352BgmNy9E5Jjct.jpg?9

Så den på 2,6 som er min svoger Richard sin, og 1,5, som er min.

06062008193352i1BHciCIwdOl.jpg?10

Så tilslutt , fisken på grillen da jeg kom hjem. Den var kritthvit i kjøttet, men smakte snadder :)06062008194200iJ3NX4NwR2L3.jpg?76

Alt i alt en flott start på sesongen, nå venter sone 5 og 8 neste uke og det er meldt regn ;)

Her komme et bilde i fra den eg tok på 6,3 i sone 9 i går!

Hissigaste fisken eg har hvert borti ever!! å personlig pers på flue!

56982_s.jpg

Mvh

Speyer

Endret av Speyer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal inn til sone 5 i kveld, så videre til sone 8 i morgen :lol:

la regnet komme :P

Foresten Karl Inge, jeg vil tro at det kan være lurt å bruke endel tid på grasbakken, i fra det du så laksen til enden på svingen oppover, det er her vi tok og så klart mest fisk, også ifjor. Den nye strømmen utenfor hytta var ikke helt feil den heller :lol:

Endret av Michael Rasmussen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foresten Karl Inge, jeg vil tro at det kan være lurt å bruke endel tid på grasbakken, i fra det du så laksen til enden på svingen oppover, det er her vi tok og så klart mest fisk, også ifjor. Den nye strømmen utenfor hytta var ikke helt feil den heller :P

Forresten Karl Inge, tror det er lurt å bruke endel av tiden på kontoret, og sende kortet til meg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.