Gå til innhold
Fiskersiden

Etneelva 2008


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

Hei

Jeg var I etneelva for første gang fredag den 13tende av alle dager ;) til lørdag på sone 2. fredagen var det null napp og få. På lørdagen så jeg en laks på omtrent 5-6kg som for i lufta og senere utpå dagen fikk jeg en laks på 2,6kg :D som for øvrig er min første noen sinne, kjenne nå at jeg for alvor er bitt av basilen.

Jeg er for øvrig 17år og ølensbu. Kunne gjerne tenkt meg noen turer til til elva, men her rundt omkring er det lite fiskemiljø og jeg er vel forsåvidt alene om det i min omgangskrets. Så vist det er noen som er intrisert i og dra på tur er det bare og ta kontakt

Mvh Jostein Ekrheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Etter å ha kikket på Drammenselva-08 tråden lurer jeg på ; er det lov med tube og søkke i Etne?

Før var det lov, så ikke lov, og så lov igjen??? I reglene står det ikke noe spesifikt om dette :

"2. Det er berre lov å bruke stang. Det kan berre brukast ei stang pr. person og to agn pr. stang. Fiskestanga skal ikkje forlatast under fisket. Som agn er det berre lov med makk, sluk, spinnar, wobbler eller floge."

På kortet er reglene justert til naturlig makk

I siste reklamen fra MX-sport i Bergen står en Etnebu frem og viser til 2 laks tatt på Gulp på åpninga. Kanskje ikke det lureste?

Endret av ford prefect
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er meldt om meir regn så det blir nok bra med vatn framover. Skal til Etne på mandag og fiske sone 1 til onsdag. Håper at ikkje all fisken er gått forbi.

:lol: Heilt nede på 1eren er det kanskje ei skrubbe eller to som ikkje er gått opp, Helge. :) Det er alltid fisk i sone 1, mengden er variabel, men du får nok kjenning med han i løpet av oppholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok kjenning med fisk du ogsa, Even. :) . No er det meste pakka i bilen og utpå dagen i morgon går turen innover til Etne. Blir det ikkje fisk så blir det iallefall ein fin tur med godt selskap. :lol:

Skal fiske sone 11 på onsdag for første gang. Har kun vært hoppe i 23 tidligere. Hvordan er sone 11 egentlig? Fisker kun med flue. Vannstand; hvor følger jeg med på det?

Sone 11 er blitt ei fin sone og kanskje spesielt med flue. Sjå på bildene Karl Inge har lagt ut i denne tråden:

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=34450

Den er nok best med vannføring opp til ca 30 m3 og vannføringa kan du følge her:

http://www2.nve.no/h/hd/plotreal/Q/0041.00001.000/index.html

På onsdag er det godt mulig at vannføringa er ideell der. Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok kjenning med fisk du ogsa, Even. :o . No er det meste pakka i bilen og utpå dagen i morgon går turen innover til Etne. Blir det ikkje fisk så blir det iallefall ein fin tur med godt selskap. :)

Sone 11 er blitt ei fin sone og kanskje spesielt med flue. Sjå på bildene Karl Inge har lagt ut i denne tråden:

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=34450

Den er nok best med vannføring opp til ca 30 m3 og vannføringa kan du følge her:

http://www2.nve.no/h/hd/plotreal/Q/0041.00001.000/index.html

På onsdag er det godt mulig at vannføringa er ideell der. Lykke til. :)

Jepp gleder meg. Fikk kontra melding; det er tors vi skal dit. sikkert fint da og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg årets første døgn i etneelva. Skal i sone 19 på lørdag sammen med samboeren min. Er spent på hvor mye elva detter til lørdag. jeg håper virkelig ikke den faller under 5kbm. Noen som har erfaring fra den sonen? jeg har kun fisket den på relativt stor elv under ofiske etter sesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg snart klar for 3 døgn i Etne, forhåpentligvis unngås gørrblanking!

Da får vi tusle opp i sone 5 og se på laksene til Rune.. :)

Elva holder seg fin og er jeg riktig heldig kan jeg kanskje få plass i Elbe-teamet som fisker i Etne... Slik fisker (og reklamerer) deres folk for Elbe :

My Webpage

Slik skal det se ut! Man får tenke på fryseboksen som halvfull, ikke halvtom :)

Endret av ford prefect
Lenke til kommentar
Del på andre sider

med 2 fisker per stang har de brutt en streng regel. håper dette får følger!

Nah... Dette var på åpninga i fjor så da var det vel fritt fram.. Men herlig at det er med lakseslakt Elbe vil profilere seg i disse tider :angry2::)

Synes han i sommerens MX-Sport reklame var fin jeg. 2 av 3 lakser på åpninga i Etne tatt på Gulp når reglene sier naturlig makk, :D

Endret av ford prefect
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.