Gå til innhold
Fiskersiden

Bacon?


hakon1gz
 Share

Recommended Posts

Var helt fersk i gamet for litt siden, og kjøpte meg et superbillig stangsett i Sverige, da jeg var på hytta til familien til dama.. I mangel på agn, brukte jeg en bit rå bacon.. Etter noen minutter hang denne brasmen på kilon i ytterste enden av snøret :hailfs:

Noen andre som har prøvd bacon som agn evt lignende erfaringer med "agn" som egentlig er beregnet på helt andre ting?

n646190343_340002_4393.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var helt fersk i gamet for litt siden, og kjøpte meg et superbillig stangsett i Sverige, da jeg var på hytta til familien til dama.. I mangel på agn, brukte jeg en bit rå bacon.. Etter noen minutter hang denne brasmen på kilon i ytterste enden av snøret :D

Noen andre som har prøvd bacon som agn evt lignende erfaringer med "agn" som egentlig er beregnet på helt andre ting?

n646190343_340002_4393.jpg

Kjøtt-agn er vel ikke helt uvanlig, spesielt til stam, som nevnt over. Vanligst er vel bogskinke og løkpølse, men bacon er også med på lista. At dette også funker på andre arter som vederbuk, suter og brasme er vel også rimelig, selv om det ikke er et spesielt vanlig brukt agn.

Brasme liker jo mark spesielt godt, og er ikke enkel å få på vegetabilske agn. Fisket selv med hjemmelaget pasta etter suter her om dagen, og til tross for at en hel stim med brasme lot seg lokke inn på swim'en, fikk jeg ingen brasme på min soyamel-med-tutti-frutti-smak-pasta (fikk flere suter). Prøvde til slutt en bit pølse, og da ble det brasme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøtt-agn er vel ikke helt uvanlig, spesielt til stam, som nevnt over. Vanligst er vel bogskinke og løkpølse, men bacon er også med på lista. At dette også funker på andre arter som vederbuk, suter og brasme er vel også rimelig, selv om det ikke er et spesielt vanlig brukt agn.

Brasme liker jo mark spesielt godt, og er ikke enkel å få på vegetabilske agn. Fisket selv med hjemmelaget pasta etter suter her om dagen, og til tross for at en hel stim med brasme lot seg lokke inn på swim'en, fikk jeg ingen brasme på min soyamel-med-tutti-frutti-smak-pasta (fikk flere suter). Prøvde til slutt en bit pølse, og da ble det brasme...

Det er banansmak som funker til brasme: https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?...blogid=2&&st=10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjent som godt agn til stam, men hva er det egentlig stam ikke spiser?

Ja hva er det stam ikke spiser..

Spoersmaaletet blir vel heller hvilke fisker man oensker aa ekskludere.Og bacon utelukker garantert mange fiskearter.Muligens ikke bacon elskende brasmer,men de finnes uansett ikke i hardtstroemmende stam swimmer

Jeg har aldri proevd bacon ,men tviler ikke paa at det funker brillefint.Men det blir jo litt smaadyrt aa loesfore med...

Baconflavour funker visstnok knallbra paa kort sikt,foer den dabber av,ifoelge stamguru Tony Miles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.