Gå til innhold
Fiskersiden

To pliktoppfyllende foreldre i Øygraden i dag


Recommended Posts

Mer, mer ,mer dette er tøft.hare du bilder av noe andre arter under dykket ditt der oppe?

Takk for det.

Artig at dere liker bildene mine.

Jeg fikk bilde av en ulkekutling hann

57461_s.jpg

Ellers så så vi tre svære breiflabb (5-10 kilos) der Leif fikk bilde av øyet til den ene.

Vi diskuterte litt om øyebilde kan regnes som ny art eller ikke :angry2:

Endret av Rudolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvor i Øygarden dere har dykket?

Østenden av Rongesund (inn mot land). Kjørte ned på den gamle fergekaien der (etter å ha kjørt over broen)og gikk til en liten bukt bittelitt inne i sundet. Det ligger to små båter for anker der. Fra denne bukta går det en sandskråning ut i sundet. Det gikk masse småsei i denne skråningen og der svømte vi ut i sundet.

Endret av Rudolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søte de var da :)

Det må jo være et sjeldent blinkskudd? Hva er oddsen for å få til et sånt bilde, nylagte egg i et rent hvitt skjell, klart vann, begge fiskene stilt opp ved siden av hverandre på den måten - og ingen av de blunker engang? Jeg ville kjøpt Lottokupong den dagen ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder! Skulle likt å hatt disse artene i akvariet. Må få tatt meg en tur ut der med lykt og vadebukse. Litt lyst om kveldene nå for tiden riktignok.

Martin --> Vet ikke oddsen for et slik bilde, men nå er jo dobbeltsugerne de mest fotogene fiskene jeg kjenner sammen med breiflabben. Hvis du først finner dem, stikker de ikke av for å si det sånn. De holder seg til skjellet sitt.

Bjørn Olav --> Det var synd du ikke kom utom rett før vi dykket, så kunne vi ha tatt med opp disse to :lol:

Det var forøvrig mye annet gøy i sjøen der, så det kan godt være at vi stikker utover til høsten en gang, da kan jeg jo ta kontakt med deg.

Tror ikke du trenger å ha det mørkt for i finne dobbeltsugere. De ligger inni skjellet sitt både dag og natt og stikker ikke av når du snur skjellet. Det jeg er litt usikker på er om du kommer dypt nok med vadestøvler. Hvis du finner en grunn sandslette i Øygarden så er det egentlig bare å begynne å snu skjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare legge til to bilder som kompis Leif Bruntveit tok.

Jeg synest dette bildet av dobbeltsugeren var veldig bra.

Dessuten var det to fiskebjørner som hadde satt seg fast i skinnet på en av breiflabbene. Den ene holder på å snurre seg inn i skinnet ser det ut for.

57595_s.jpg

57596_s.jpg

Noen som har fått levende frisk fisk med slike fiskebjørner på?

Endret av Rudolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Utrolig kule bilder, både du og kompisen din er kjempedyktige.

Angående fiskebjørn så hadde torske-persen min en ved ryggfinnen. Jeg tok den av, jeg syns "Imperial Stormtrooper" hadde vært et mer passende navn med tanke på øyene. :P

I alle fall, den havnet i ene rommet i en slukboks ved en glipp. Dagen etter var den fremdeles i livet. Seig skapning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.