Gå til innhold
Fiskersiden

To sneller fra Shimano


westside
 Share

Recommended Posts

Hvis dere skulle valgt to sneller fra Shimano sortimentet, en til ferskvann og en til saltvann ---> Hvem skulle det blitt? Spør for en kollega.

Pris er uten betydning, utenom om Stella da som blir noe i overkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Hmm, vanskelig spørsmål. Det er så mange modeller fra Shimano jeg aldri har prøvd, kan i alle fall gå god for Stradic og GT FA seriene.

Men siden penger er uten betydning så ligger det an til bra sneller her uansett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, vanskelig spørsmål. Det er så mange modeller fra Shimano jeg aldri har prøvd, kan i alle fall gå god for Stradic og GT FA seriene.

Men siden penger er uten betydning så ligger det an til bra sneller her uansett :D

Hadde nok valgt en Baitunner 6000 evt. større til sjøen. Denne er utrolig god å bruke, har god brems og en silkemyk gange uten noen som helst for for slark som shimano er kjent for å ha på sveiva. Til ferskvann ville jeg nok tatt en Aspire RA 2500.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok valgt en Baitunner 6000 evt. større til sjøen. Denne er utrolig god å bruke, har god brems og en silkemyk gange uten noen som helst for for slark som shimano er kjent for å ha på sveiva. Til ferskvann ville jeg nok tatt en Aspire RA 2500.

Husk at disse sneller skal kun bli brukt til slukfiske så noen baitrunner i str. 6000 er vel strengt talt ikke nødvendig,

Endret av westside
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere skulle valgt to sneller fra Shimano sortimentet, en til ferskvann og en til saltvann ---> Hvem skulle det blitt? Spør for en kollega.

Pris er uten betydning, utenom om Stella da som blir noe i overkant.

Kjøpte Twin Power som jeg bruker til ferskvann. Helt topp!

Betalte bare 2150kr hos disse gutta. Knallpriser! Billigere enn Skittfiske.

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...60&WT.svl=Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal nå sies at jeg har Baitrunner 5000, 6000 og 8000 der de blir brukt aller mest til slukfiske egentlig. Utrolig myk gange og god brems. Meget langtkastende, og null slark i sveiva. Jeg har hatt 2 twinpower xtra der begge slarket og lagde ulyder når spolen var helt i bunn. En av de aller beste snellene jeg har prøvd, sammenlignet med nevnte sneller + Twinpower 4000FB, GT-RA i 2500 og 4000, Stradic 4000 og Daiwa Caldia det er absolutt Viva Galetea i str 4000. Litt tung kanskje i forhold til de mest lettsveivede Shimanoer, men har 5,5 i utveksling og godt håndtak og myk brems. Plass til mye snøre. Koster også kun 1499,- veiledende og har 10 års garanti. Ekstraspole i aluminium følger med som standard. Sveiva går 10-12 runder når man sveiver hardt og slipper uten belastning på snella. Den oser formelig kvalitet mener jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.