Gå til innhold
Fiskersiden

Sandebukta


Mola mola
 Share

Recommended Posts

  • 2 months later...

Har tenkt meg til Sandebukta i løpet av uka, er det noe å få der nå på "førhøsten"?? Hva med steder? Har prøvd ved steinbruddet før uten å få noe mer enn to krabber og tre sjøstjerne.. enda jeg var der fra kl 07.00 til 16.00. Tips mottas med stor takk. Kjedelig å måtte kjøre halvannen time for å blanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt meg til Sandebukta i løpet av uka, er det noe å få der nå på "førhøsten"?? Hva med steder? Har prøvd ved steinbruddet før uten å få noe mer enn to krabber og tre sjøstjerne.. enda jeg var der fra kl 07.00 til 16.00. Tips mottas med stor takk. Kjedelig å måtte kjøre halvannen time for å blanke.

Hvis du er ute etter sjøørret kan Kverntangen være verdt å prøve:

http://www.gulesider.no/kart/map.c?ps=5&co...llX=0&scrollY=0

Fått endel SØ i området, men dessverre endel fisk på minstemålet til tider... sette pent tilbake :)

Hilsen Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er ute etter sjøørret kan Kverntangen være verdt å prøve:

http://www.gulesider.no/kart/map.c?ps=5&co...llX=0&scrollY=0

Fått endel SØ i området, men dessverre endel fisk på minstemålet til tider... sette pent tilbake :)

Hilsen Stian

Kanskje verdt å prøve der da.. Hvis det er mye smått må det jo være noe større i området også vel.. Eller? Og ja, de små får svømme videre til neste korsvei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje verdt å prøve der da.. Hvis det er mye smått må det jo være noe større i området også vel.. Eller? Og ja, de små får svømme videre til neste korsvei.

Det er det nok helt sikkert :)

Sett Havabbor blitt tatt der og, ellers fått endel torsk og makrell/horngjell som bi-fangst under SØ-fiske.

Er er ganske grunt område, har kun fisket med sluk, ørret-bombe m. flue selv.

Hvis du skal kystmeite ville jeg nok dratt lengre ut i bukta, feks brygga ute ved Sando:

http://www.gulesider.no/kart/map.c?ps=0&co...llX=0&scrollY=0

Fått fin SØ her også, dessverre vært litt plaget av slimål ved bunnmeite, men kommer ut på greit dyp der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det nok helt sikkert :)

Sett Havabbor blitt tatt der og, ellers fått endel torsk og makrell/horngjell som bi-fangst under SØ-fiske.

Er er ganske grunt område, har kun fisket med sluk, ørret-bombe m. flue selv.

Hvis du skal kystmeite ville jeg nok dratt lengre ut i bukta, feks brygga ute ved Sando:

http://www.gulesider.no/kart/map.c?ps=0&co...llX=0&scrollY=0

Fått fin SØ her også, dessverre vært litt plaget av slimål ved bunnmeite, men kommer ut på greit dyp der.

Hvis jeg ikke ser helt feil på kartet så er det like bortenfor der jeg stod sist.. Skal nok hovedsaklig meite, men det blir nok slukdenging også ja.. Men synes det er mest spennende å meite. Er det like brått nedover der som rett utenfor steinbruddet? Ser sånn ut på kartet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke ser helt feil på kartet så er det like bortenfor der jeg stod sist.. Skal nok hovedsaklig meite, men det blir nok slukdenging også ja.. Men synes det er mest spennende å meite. Er det like brått nedover der som rett utenfor steinbruddet? Ser sånn ut på kartet..

Jepp, stemmer det, like bortenfor steinbruddet. Kommer ut på bra dyp med litt lengde på kastene.

Kan også prøve motsatt side av Sandebukta (gamle E-18) mot Holmestrand hvis du skal kystmeite, har blitt tatt endel spennende der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, stemmer det, like bortenfor steinbruddet. Kommer ut på bra dyp med litt lengde på kastene.

Kan også prøve motsatt side av Sandebukta (gamle E-18) mot Holmestrand hvis du skal kystmeite, har blitt tatt endel spennende der :)

Får se hva jeg finner på da.. Eneste som var veldig kjekt ved steinbruddet var å åpne bagasjeluka så hadde jeg sitteplass med tak :) Men, det var jo dødt sist i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hvis du er ute etter sjøørret kan Kverntangen være verdt å prøve:

http://www.gulesider.no/kart/map.c?ps=5&co...llX=0&scrollY=0

Fått endel SØ i området, men dessverre endel fisk på minstemålet til tider... sette pent tilbake :D

Hilsen Stian

Er det andre steder enn Kvernetangen som er bra etter sjøørreten eller havabbor (fra land) i sandebukta? (noen som vet?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Var en tur i Sandebukta i går onsdag. Stod lenge og vel uten å få noen verdens ting. Bunmeitet med reke forøvrig. Plutselig hyler det i snella mi og snøre reiser ut som bare det. Strammer bremsen litt mer og litt mer.. Har litt keitete grep så plutselig har jeg strammet for mye. Stanga knakk som en fyrstikk!! Aner ikke hva dette var som bet på, men det er uten tvil det største jeg noen gang har hatt på stang. Noen som har peiling på hva som går inn i forden nå om dagen?? Er vel kanskje ikke mye kveite her? Eller? Har tenkt at det kanskje var storsei, den gikk i hvertfall utover også rett ned virket det som... Må ned igjen og fiske mer snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også egentlig storsei, men det var "noe" som ikke stemmer samtidig.. Den dro ikke støtvis, litt og litt. Det kom et brutalt hugg for så å dra i full fart uten stans eller bremsing i det hele tatt.

Hvor er ikke så veldig hemmelig, var nede på steinbruddet igjen. Bare det stedet jeg vet om der som er bra å stå.. I tilfellet dårlig vær så rygger jeg bilen helt ned så bruker jeg bagasjen som "base" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også egentlig storsei, men det var "noe" som ikke stemmer samtidig.. Den dro ikke støtvis, litt og litt. Det kom et brutalt hugg for så å dra i full fart uten stans eller bremsing i det hele tatt.

Hvor er ikke så veldig hemmelig, var nede på steinbruddet igjen. Bare det stedet jeg vet om der som er bra å stå.. I tilfellet dårlig vær så rygger jeg bilen helt ned så bruker jeg bagasjen som "base" :D

Det var ikke ei stor lyr da, har vært borti de her på sørlandet, og de er brutale i hugget og stopper sjeldent :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke hørt om noen så store lyr fra inni bukta, men kan jo hende. NR er jo tatt ikke så ekstremt langt unna(hurumlandet?).

men nå klør det uannsett i fingra etter å komme meg hjem og få jolla på sjøen, så jeg kan få testa ut dorging etter større sei og lyr. høres jo ut som det ikke er noe håpløst prosjekt. kanskje det svømmer en og annen svær SØ som hoppa over gytinga i år å. må bare få fiksa motorn først :D og få fritid. noë jeg ikke har for tida.

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.