Gå til innhold
Fiskersiden

Monsterlaks


J.R
 Share

Recommended Posts

Hei

En monsterlaks på hele 37,5 kg er tatt på krokgarn utenfor Finnmark

http://www.altaposten.no/lokalt/nyheter/article167496.ece

Silver: Hvilken klubb hadde en blitt medlem i om en hadde fått denne på enhåndsen? :lol::lol::lol: Terraklubben?

Jeg tror ikke det navnet er funnet opp enda :)

Det er 3 hakk ovenfor Terra, hva blir det ? Brukte ikke slike verdier når jeg gikk på svakstrømslinja :blush:

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drøy fisk.

Og ikke minst, overraskende spørsmål fra en journalist:

"– Synd, kanskje, at genene til denne fisken ikke føres videre? "

Tror aldri jeg har hørt maken, selv om enkelte andre ting var litt rarere.

Og hva er et krokgarn? Jeg ser for meg at garn fyllt med skarpe kroker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette stemmer er det en sensasjon av dimensjoner!!!!!

Håper det svømmer noen slike lakser opp i Drammenselva også snart :)

Hadde vært fint om den hadde fått gå opp i elva, men hadde de sluppet den ut igjen hadde ingen trodd på hvor stor den var - uansett bilder.

Men hvis den var så stor er det jo litt sprøtt å kappe den opp i biter - burde jo vært levert til en av turiststedene i Alta som kunne ha stoppet den ut eller noe sånt.

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble dessverre tatt en monster laks på garn (prøve fiske) i Tanafjorden i fjor som veide over 32 kg sløyd, det tas tid til annen slike, men lokale "heltene" vil ikke at slikt skal "komme" ut i media. "Gamlingene" som ror med stenger tar vært år opp laks over 25 kg. bruker ikke å gi media info når de tar opp laks i de str., kun fam. som får vite (har jeg hørt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo i og for seg ha forståelse for at "gamlingene" ikke vil ha for mye blest rundt slik informasjon, sett fra deres perspektiv (og interesser) bringer det vel ikke annet en flere konkurrenter om de samme laksene. Selv om vi har internett og medias "allestedsnærværelse" i dagens samfunn betyr vel ikke det at alle skal/bør få vite alt? Lurer på om den terra-laksen selges som mat, er vel full av akkumulerte miljøgifter? Husker forøvrig en historie om en 3-gangsgytende hunnlaks på 20+ som ble fanget i øverste kulpen i Altaelva (lurer på om ikke det endatil var på sesongens siste dag) for mange herrens år siden. Vet ikke, men synes nesten det virker barbarisk å kakke slik fisk. I grunnen er det jo et fantastisk naturfenomen som bør spares for menneskelig inngripen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kain main spør sæ om kæm som burde stoppes. Dejn hoijn gamle samen med kleppen, ejller deijn

russiske trålern som ligg to mil uttførr å sug opp alt som e.

Hvis spørsmålet er det ovenstående så ER vel svaret BEGGE?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det navnet er funnet opp enda :(

Det er 3 hakk ovenfor Terra, hva blir det ? Brukte ikke slike verdier når jeg gikk på svakstrømslinja :D

Tror det må bli denne rekkefølgen: Mega, Giga, Terra, Peta, Exa, Zetta og Yotta. Bortsett fra at de sistnevnte str. sikkert ikke eksisterer i form av laks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Finnes det dokumentasjon på alle disse 25-kilosene?

ja...har en kompis som har rodd fast 2 på 25kg,2 amerikanere så vet jeg også om flere mellom 24 og 25.tror nok vi er litt bortskjemt med str. på laksen her oppe,det er ikke for å skryte men det er slettes ikke noen bombe om man skulle få fast laks på rundt 20kg her,har selv 2 over men har som guide rodd til flere som har fått over 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes kommentaren under artikkelen var ganske bra, der innsenderen gratulerte fiskerne med å prioritere å røyke fisken fremfor å selge den. Ingen tvil om at både privatpersoner og museer hadde vært villig til å bla opp fantasibeløp for en avstøpning av en sånn fisk. I følge fiskerne var den heller ikke noe å skryte av på matbordet.

Blir omtrent som om en geirfugl plutselig skulle dukke opp på ei øde øy i Nord-Atlanteren, og man kakker den i hodet og spiser den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den var nok på tur opp Alta,men er tatt mange laks i år på rundt 25 i elva og har selv sett laks på rundt 30.mine 2 störste iår er 17 og 18,2 men har dessverre ikke tatt bilde :D

fant bilder på mobilen min,hadde glemt det :D har bilder av 17 og 18,2 pluss noen rundt 10-12kg men hvordan få det inn her får jeg ikke til :D er bilder av fiskene mine også på altaposten sin side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.