Gå til innhold
Fiskersiden

Skal i bryllup i Trondheim og får kanskje litt fisketid i helgen


Bunker
 Share

Recommended Posts

Som sies i tittel santja.

Jeg skal en tur til Trondheim i helga. Litt usikker på om jeg klarer å presse inn noe fiske, men kan hende det lar seg gjøre lørdag og eller søndags morgen, santja.

Jeg veit ikke helt hva jeg skal sikte etter, men har tanker om å kikke etter hvitting eller hyse av litt størrelse. Har usle perser godt under kiloen på begge, santja.

Det blir meite fra land, santja. Jeg bor midt i byen på noe som het pensjonat Jarlen eller slikt, og er ute etter gang, buss eller ikke altfor drøy taxiavstand. Har vurdert Trolla blandt annet, og ser det er tatt mye fin hvitting der, men da primært om vinteren? Ere pes å komme seg til Trolla?

Også vurdert utløpet av elva midt i byen.

Eventuelle lokale kloakkutslipp eller giftplasser er greit å si i fra hvis er tilfelle, så jeg slipper å bli selvlysende etter en eventuell sen kveldsmat.

Endret av Bunker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: Hyse er ICKE noe man fisker etter! ^_^

Å komme seg til Trolla er litt stress om man ikke har bil, ja. Pen hvitting fra land blir nok litt vanskelig på denne tiden, på fjorden får vi derimot ofte fisk på rundt halvannen. Jeg skulle gjerne stilt med bil og kunnskap, men kan desverre ikke garantere noe. I hvilket tidsrom definerer du "morgen"?

Du er ikke interessert i å prøve etter andre ting enn hyse og hvitting?

Og et godt råd er å ikke spise fisk tatt i sentrum, uansett. Om alt skjærer seg så er fyret (utløpet av nidelva) en fin plass å fiske fra, er tatt litt av hvert derifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sies i tittel santja.

Jeg skal en tur til Trondheim i helga. Litt usikker på om jeg klarer å presse inn noe fiske, men kan hende det lar seg gjøre lørdag og eller søndags morgen, santja.

Jeg veit ikke helt hva jeg skal sikte etter, men har tanker om å kikke etter hvitting eller hyse av litt størrelse. Har usle perser godt under kiloen på begge, santja.

Det blir meite fra land, santja. Jeg bor midt i byen på noe som het pensjonat Jarlen eller slikt, og er ute etter gang, buss eller ikke altfor drøy taxiavstand. Har vurdert Trolla blandt annet, og ser det er tatt mye fin hvitting der, men da primært om vinteren? Ere pes å komme seg til Trolla?

Også vurdert utløpet av elva midt i byen.

Eventuelle lokale kloakkutslipp eller giftplasser er greit å si i fra hvis er tilfelle, så jeg slipper å bli selvlysende etter en eventuell sen kveldsmat.

Jag skall oxå upp på fredag. skall vara där i ca 14 dagar så om det e någon som vill vara guid åt en svenske f..

O lärare i kystmete så e det bara att senda ett pm

mvh Lundberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du mot Trolla (som har så gode bolla) eller på vei mot Byneset så er løsningen rute 75 fra M1 i Munkegata eller rute 11 (til Trolla) fra D1 i Dron.gt.

Hilsen 1260- bussjåfør Von Silver

Men ka du ska gjørra der, er meg ei gåte. (Når Gaula ikke er langt unna) ^_^

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du mot Trolla (som har så gode bolla) eller på vei mot Byneset så er løsningen rute 75 fra M1 i Munkegata eller rute 11 (til Trolla) fra D1 i Dron.gt.

Hilsen 1260- bussjåfør Von Silver

Men ka du ska gjørra der, er meg ei gåte. (Når Gaula ikke er langt unna) ^_^

Men da må man vel passe på at bussen går denne helga? :P

Blir forresten et stykke å gå isåfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sies i tittel santja.

Jeg skal en tur til Trondheim i helga. Litt usikker på om jeg klarer å presse inn noe fiske, men kan hende det lar seg gjøre lørdag og eller søndags morgen, santja.

Jeg veit ikke helt hva jeg skal sikte etter, men har tanker om å kikke etter hvitting eller hyse av litt størrelse. Har usle perser godt under kiloen på begge, santja.

Det blir meite fra land, santja. Jeg bor midt i byen på noe som het pensjonat Jarlen eller slikt, og er ute etter gang, buss eller ikke altfor drøy taxiavstand. Har vurdert Trolla blandt annet, og ser det er tatt mye fin hvitting der, men da primært om vinteren? Ere pes å komme seg til Trolla?

Også vurdert utløpet av elva midt i byen.

Eventuelle lokale kloakkutslipp eller giftplasser er greit å si i fra hvis er tilfelle, så jeg slipper å bli selvlysende etter en eventuell sen kveldsmat.

Tips: Gift deg med presten, bosett dere på Munkholmen, og deng Spesial! Da blir det nok fisk... ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.

Her vare noen svar jeg ikke forstod CB, sant ja, og noen bedre.

Og joda Christer, sikkert mye annet enn hvitting og hyse som er interressant, jeg er åpen for gode forslag. Flatt er aldri feil, og egentlig er jeg stor sett fornøyd bare jeg får fisk :). Jeg hadde jo også en følelse av at hyse ikke var det med høyest stjerne i lokalbefolkningen nei, men for en Oslofjordfisker er den nesten eksotisk. :D

Hva er det mest aktuelt å få i enkel kasteavstand fra land da tro, f.eks på Trolla eller andre nærliggende plasser.

Det å definere morgen er litt vanskelig da jeg ikke har noe endelig program for fest og fyllesyke, men det mest aktuelle er nok type klokka 05.00 til klokka 10.30 eller noe. Tror festivitasene starter 13.00, men ække helt sikker. Jeg må ha tid til å dra til byen, vaske av meg fiskelukta og få på meg dressen, grøss grøss, dressen.

Men da må man vel passe på at bussen går denne helga? :)

Blir forresten et stykke å gå isåfall.

Haha. Det er noe med sommerruter og Norge utenfor Oslo som ikke helt gir de beste assosiasjoner nei.

Å gå et par kilometer bekymrer det egentlig meg svært lite uansett, men jeg antar at busser før 7 om morran på en helgedag ikke er det som bør satses sterkest etter. Noen som aner hva en taxitur ut dit eventuelt koster?

Eventuell guiding blir ihvertfall premiert med medbragt brunch ;)

Jag skall oxå upp på fredag. skall vara där i ca 14 dagar så om det e någon som vill vara guid åt en svenske f..

O lärare i kystmete så e det bara att senda ett pm

mvh Lundberg

Hvis du er oppe for en tur lørdags morran, så kunne det vært hyggelig det ja. Bedre med to fremmede enn en på fremmede brygger i fremmed land.

Endret av Bunker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ka du ska gjørra der, er meg ei gåte. (Når Gaula ikke er langt unna) :D

Bor du på Østlandet, med kort vei til både Drammenselva og Numedalslågen, blir det jo bortkasta tid å fiske etter laks når man er i Trøndelag. Snakker om å gå over bekken etter vann!

Trollakaia kan levere mye rart året rundt som tidligere nevnt, men du er nok her på litt feil tid av året for hvitting og hyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lundberg: Utstyret du har fungerer fint på den plassen, du behøver jo ikke fiske så langt ute, er mer enn nok av spennendes arter lenger inn, også rett ned. Men du må belage deg på at kaia er fyllt opp med vietnamesere, så eneste muligheten er ofte å fiske på siden av brygga, rett ned.

Bunker: Om jeg ikke skal på koietur den helgen så stiller jeg gjerne opp med litt guiding. Har bil for tiden også, så du evt slipper å betale 30 kr til blodsugerne i Team-Trafikk! Sainttja!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunker: Om jeg ikke skal på koietur den helgen så stiller jeg gjerne opp med litt guiding. Har bil for tiden også, så du evt slipper å betale 30 kr til blodsugerne i Team-Trafikk! Sainttja!?

Ja med den prisen det er på drivstoff idag, så er vel 30kr. dyrt :lol: Et typisk student-kommentar den der :blush: Synes ikke det er dyrt å kjøre buss fra Byneset og faktisk helt til Jonsvatnet for kr. 30,- :blush: Sainttja ! Forresten, tror alle at det er Team Trafikk som bestemmer prisene ? :lol: Det er politikerne det !

Litt off-topic, men her må nok sannheten fram. Studentene klager mest, har de ikke funnet ut at de kan bruke semesterkort ? Blir ikke mange kronene pr. tur da :)

Dummeste jeg hører, at Team bestemmer prisene, de vil nemlig ha prisene ned de. PS! Det koster 2 mill. for en buss med klimaanlegg.

Kjøp busser da Team, pengene kan dere stjele i banken :-)

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av nå da sløvreven :lol:

Bare erter deg litt vettu, vet da jeg også at det ikke er du som sitter å bestemmer prisene. Men at kollektivtilbudet er for dårlig, det mener jeg fremdeles.

Enig :blush: Håper bare at fylkespolitikerne våkner, eller at de får bevilget mere penger fra den fattige statskassa :) Der ligger problemet :blush:

Det jeg lurer på nå er om brura har sagt ja. Eller kanske brudlaupet var i morra ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lundberg: Utstyret du har fungerer fint på den plassen, du behøver jo ikke fiske så langt ute, er mer enn nok av spennendes arter lenger inn, også rett ned. Men du må belage deg på at kaia er fyllt opp med vietnamesere, så eneste muligheten er ofte å fiske på siden av brygga, rett ned.

Bunker: Om jeg ikke skal på koietur den helgen så stiller jeg gjerne opp med litt guiding. Har bil for tiden også, så du evt slipper å betale 30 kr til blodsugerne i Team-Trafikk! Sainttja!?

Vakkert. Da vi blir mellom 1 og ukjent antall på tur. Får ta noen PM nærmere.

Angående vietnamesere på makrelljakt. Er de der fra 5 om morran også?

Og angående utstyr, er det så at det er vel ikke helt waste å ta med noe kraftigere også?

EDIT: Jeg har driti meg ut i Barteland allerede. Jeg kunne ikke stave SAINTTJA. Skammer seg allerede. Jeg lar barten gro til avreise hvis ikke kona blir for ivrig på å fjerne.

Endret av Bunker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: Jeg har driti meg ut i Barteland allerede. Jeg kunne ikke stave SAINTTJA. Skammer seg allerede. Jeg lar barten gro til avreise hvis ikke kona blir for ivrig på å fjerne.

Lugn bara lugn om du stavar fel på barteska så e det nog inte så konstigt :) Halva norden kan inte ens förstå vad de säger :lol: O en mindre stava det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lugn bara lugn om du stavar fel på barteska så e det nog inte så konstigt :) Halva norden kan inte ens förstå vad de säger ;) O en mindre stava det

;) Da skal du ta deg en tur til Valle i Telemark og prate med de innfødte der. Det språket er det kun en 4 - 500 mennesker som forstår.

Skitt fiske rundt norges historiske navle, Bunker! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)Da skal du ta deg en tur til Valle i Telemark og prate med de innfødte der. Det språket er det kun en 4 - 500 mennesker som forstår.

Skitt fiske rundt norges historiske navle, Bunker! :)

Nå er du ute og kjøre. Valle i Setesdal, tenker jeg vi sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rota med kjøringa, og fiska i byen i steden. Fikk berggylte, sandflyndre, sei og hvitting. Ingenting over halvkiloen.

Hyggelig å hilse på Lundberg, så får vi sjekke karta bedre neste gang.

Kakebufeen på mormors på søndager kan anbefales, og det åpne trådløse nettverket til en eller annen nabo også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa du kunne ringe meg, selv om det var kl 5 om morgenen!

Tror nok du prater for østlandsk, har for liten bart, eller for positive holdninger til andre fiskearter enn ørret og laks, for å kunne lykkes i Trøndelag. Lykke til nestegang, du vet hva du har å gjøre til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa du kunne ringe meg, selv om det var kl 5 om morgenen!

Tror nok du prater for østlandsk, har for liten bart, eller for positive holdninger til andre fiskearter enn ørret og laks, for å kunne lykkes i Trøndelag. Lykke til nestegang, du vet hva du har å gjøre til da!

Troen på suksess før man brått gir opp gjør alt sånt litt vanskelig, selv om du har rett i etterklokaskapens navn. Kommer nok tilbake en eller annen gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.