Gå til innhold
Fiskersiden

Bontelabo leverte bare måtelig


Ølgylt
 Share

Recommended Posts

Jeg stusset litt over Hysics labre utbytte på Bontelabotur, og måtte ned og sjekke hvordan forholdene står til når det gjelder dagfiske i solsteik.

Podinnen var raskt ute med nøre og raskt oppe med fisk :

060720082320UtNb222wn7lXoDsXCh.JPG?39

og Hilde fortsatte på samme vis :

060720082325aNOWI8yly1PgPFM1b5.JPG?31

Og da måtte jeg også ta en tass :

0607200823291eH1lo55vxnpVhOBvd.JPG?34

Men selv om det var fisk å få var det relativt stille blant agntyvene, dette kan jo ha hatt noe med at vi stod langt ute på brygga og det er bedre for gylter og sånt lengre inn, men der lå det en svær båt.

Podinnen ble lei av rekefiske og gikk over til sluk med dette resultatet :

060720082330xwIsm5nU3fEAcTx8xy.JPG?73

060720082336G3FkvWJSnaGkEsKFTq.JPG?8

En fin årsfersk pir. Dette betyr jo riktignok at nå får jeg ikke podinnen til å fiske etter annet før til høsten, men da klarer jeg kanskje å oppnå det reviderte målet for året.

minipodinnen sov, skrek og spiste seg gjennom turen, men hun så ihvertfall sprellende fisk.

Alt i alt, fin tur, resultat litt under pari.

Endret av Ølgylt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel for min del bare å prøve på nytt. Tror jeg må ha mindre kroker... Hva størrelse bruker du?

Hvilke størrelser bruker du?

Jeg vil anbefale sirkel eller halvsirkel størrelse 4 - 3/0, alt ettersom hva du ønsker å fiske etter.

Har du napp på turene dine, eller er det helt dødt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke størrelser bruker du?

Jeg vil anbefale sirkel eller halvsirkel størrelse 4 - 3/0, alt ettersom hva du ønsker å fiske etter.

Har du napp på turene dine, eller er det helt dødt?

Vel, har bare blitt til den ene turen da..... Hadde vel noe napp på reke, men det ble liksom med nappet. Tror jeg hadde litt for store forhåpninger, trodde det var omtrent som å fiske i oppdrettsanlegg. Blir nok at jeg tar noen turer til utover sommeren. Nå har ikke jeg noe peil på størrelser, men skal jeg kjøpe så kan jeg jo bare si hva størrelse jeg skal ha. Tror jeg har 1, dersom det er en størrelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke umiddelbart hva størrelsene heter, men for makrellmeite bruker jeg sirkeljrok som er ca 1cm bred og for rekefisket så små som jeg tilfeldigvis har, har prøvd ned i 24 og får opp gyltene med det og, men størrelse ca 10-12 er ypperlig hvis du vil ha opp nesten alt som napper, (litt kvalitet er en fordel, de knekker ganske ofte når de blir så små).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde nok et Bontelaboforsøk her om dagen.

Møtte på HelgeL. Hyggelig å hilse på.

Kort oppsummert:

Ine dro opp fisk med en gang:

20072008230594Cm3BpemqcfGljZgI.JPG?37

Slo forresten meg her, jeg har aldri fått rødnebb på sluk.

Jeg fikk også rettet opp omsorgssvikten ovenfor minipodinnen:

200720082307ISEC426vL77HH5vtzj.JPG?12

Og ellers gikk det meste som vanlig. Jeg dro opp en liten lange, hilde dro opp litt fisk, Ine fikk noen flere, og etterhvert fikk vi makrell.

Men helt mot slutten dro jeg opp agnet som var tiltenkt fisk av litt størrelse og der hang en liten raring. Flaks for meg at HelgeL var der som kunne identifisere den. En hornkvabbe. Ny art for meg, og ny art som jeg har sett på Bontelabo (nærmer seg 30 arter der)

Monsteret veide 21 gram.

200720082308vXCYk6AHYIzVZJvLVB.JPG?7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor krok, stor fisk....

nja. Kroken og makrellbiten veide mer enn Hornkvabba.

Torrybra, jeg tror vel egentlig ikke den tok på noe som helst, mer surret rundt over agnmakrellen og satte seg fast.

Vi kan vel risikere å bli flere med barnevogn her etterhvert, var to vogner til innom de få timene vi var der. Og etter jul skal jeg ha pappaperm, da blir det haifiske for småttingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To turer til.

Mandag kveld; blikkstille på full fjære, dvs i teorien skulle det være temmelig dårlig, og det var det, men noen makrell ble det, største på 620g.

Onsdag kl 14-17. Flo, dvs skulle være greit etter makrell, og litt mulighet for andre ting på meite. Og det var det. Makrellene rydde ikke inn, men det ble nok til agnpåfylling og grillmaten til i morra. Sypikene herja som vanlig. Den obligatoriske lille langen kom på land, men denne gangen var det Ine som tok den. Og jeg tok en knurr. Husker ikke helt om jeg har fått dem der før, men jeg tror det. Stilig er den uansett. Litt slitsomt med cruisefolka, men sjansen er til stede for at jeg eller Ine dukker opp på brosjyrer eller hjemmesider rundtom i verden.

Behagelig vær, faktisk så behagelig at fisket ble ganske halvhjertet etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.