Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørret på Odderøya?


DYM
 Share

Recommended Posts

I og rundt Kristiansand sentrum er det MASSE gode SØ-plasser. På odderøya er det veldig fint, spesielt i bendiksbukta i den bukta som ligger litt lenger ut på samme side av øya. Helt genialt der hele året egentlig, men akkurat nå er det mye badegjester der, så skal du fiske der nå bør du være der tidlig om morgenen eller seint om kvelden.

Det samme gjelder forsåvidt for Bertesbukta på andre siden av byen (Lund siden). Dette er en kjent god SØ-plass for de lokale og det taes årlig ørret på 3kg+ her. Ellers så har man jo mulighet til å fiske i elva på denne tida av året. I sone 1, som er den som er nederst i elva, ved de 2 bruene inn til byen og nedover, er det et meget godt SØ-fiske både med flue og sluk, men du må jo ha fiskekort, men det koster ikke mye for denne sona.

Ellers har du jo egentlig hele kystlinja rundt byen, på begge sidene av Varoddbrua er det veldig godt fiske etter SØ, og egentlig utover mot både vågsbygd, som på Andøya, og mot Søm og Tømmerstø. Det er nok av gode plasser, og i år har jeg i hvertfall ikke hatt noe problem med å finne fisken. Mulighetene er ganske mange så det er bare å kjøre på!!

Endret av Preben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke et napp på ca. 3 timer effektivt fiske. Var både i Bendiks og Bertes. Makrellen hoppa og spratt rundt meg men ville ikke bite :blush:

Lurer på om jeg brukte litt store sluker. Prøver mindre ferskvanns sluker neste gang.

Skal ned igjen torsdag eller fredags kvelden denne uka. Tenkte å begynne i 8 tiden på kvelden og se om det er mer fart utover natta enn det var på formiddagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke lett å fiske sø nå på sommeren. ville nok oppsøkt et annet område enn odderøya, da dette ikke akkurat er hot spot nr 1 i i kr.sand. blir tatt mye her fordi det er så nære byen og et kjent sted egentlig. alltid tungt fisket..

flue på natten er fint. sluk har jeg dårlig erfaring med på natten. men sikkert ikke umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv fisker jeg mest med flue etter SØ. Det er alltid effektivt egentlig. og da går det mye i hvitt/oranjs/rød med flash om dagen også litt mørkere farger på kvelden. Når det kommer til sluk, funker alltid atomsilda 12g sort og grå veldig bra unansett vær egentlig. Anbefales på det sterkeste sammen med tasmanian devil i lilla/rosa. Har bare hatt en tur på odderøya de siste 2 ukene, fikk en liten SØ og så et par fine.

Hvis det er tregt fiske anbefaler jeg å prøve sone 1 i elva. Der er vannet kaldere og jeg tilbringer mange av dagene mine her med stort hell etter Sjøørreten. Flue får jeg alltid mye på, men også sluk gir som regel god fangst. Hadde en tur der for noen dager siden med sluk og da ble det 4 SØ på 5-800g og et par litt mindre, alle tatt på Spinner i kobber/rød og Tasmanian devil. Det skader jo heller ikke at det spretter en og annen laks forbi heller B).

Hvis du trenger noe guiding kan jeg sikkert stille til disposisjon da jeg har fri hele denne uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å sende deg en PM Preben men fikk beskjed om at du ikke eksisterer!!

"Dette med "guiding" eller noen flere tips anng. både laks og SØ i Otra hadde jeg satt pris på. Regner med at jeg/vi tar en tur på fredags kvelden. Blir kanskje 2-3 personer som alle fisker med sluk/mark. Hvis du har planer om å ut en tur så kan du jo si i fra? Hvis ikke tar jeg gjerne noen tips om hvor det er greit å parkere og gå å kaste fra land, både med og uten vadere. På forhånd takk!

Får man kjøpt fiskekort på sms??"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper da jeg eksisterer..

Sente deg iaff en pm så håper du fikk den. Skal jobbe til 8 på fredag, så får se om jeg tar en liten tur utpå kveldinga, skal ned på torsdag en tur og tenkte jeg, evt lørdag morgen, da laksen virker mest aktiv. Du trenger ikke vadere for å fiske i sone 1, det er vel strengt tatt for dypt over alt i denne sonen til å vade. Det går helt fint å fiske fra land på begge sider av elva. Parkering kan du gjøre nedenfor lundsbrua på begge sider av elva, og egentlig bare fiske deg nedover og oppover, men jeg har hatt mest suksess nedover. Det er også et godt oppsig av smålaks om dagen (207 laks ble registeret fanget forrige uke!!) så mulighetene for laks er også god. men vi kan ta det nærmere på pm om du fikk den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.