Gå til innhold
Fiskersiden

veals.co.uk


Callen
 Share

Recommended Posts

Hei, kor mykje blir det i toll og frakt om du bestiller foreksempel noke som koster der £1.00 ? Kor mykje må du betale til sammen då ? Håper på raske svar :)

tror ikke der kommer noget toll gebyr på et såpass lite beløp, og butikken burde som service og kunne svare deg på hvor mye dem må ha i frakt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Du må vente i spenning i inntil to-tre uker. Du får neppe noen sporingsmuligheter på en slik ordre, den sendes vel trolig som brev.

to til tre uker på en brevpakke fra Veals som neppe ryker over 200 spenn? Høres lenge ut. Har som regel tatt maks ei uke for meg. Har vel aldri tatt mer enn to uker på pakker som har kjørt gjennom fortollingskverna heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Slenger inn et spørsmål samtidig som tråden er oppe:

Har fått et fortollingsbrev på 8 stk mini-poppere fra Australia kjøpt via Ebay. Samlet sum på svimlende 80 NOK.

Jeg skjønner ikke hvorfor denne har blitt stoppet og at jeg må fylle ut en fullmakt som Posten skal bruke og som det står vil koste 198,-??

Forsendelsen inneholder "fiskekroker", står det. Er det selger som har driti seg ut og merket pakken på en eller annen loco måte som gjorde at Tollen stoppet den eller hva er greia? Aldri vært borti dette før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger inn et spørsmål samtidig som tråden er oppe:

Har fått et fortollingsbrev på 8 stk mini-poppere fra Australia kjøpt via Ebay. Samlet sum på svimlende 80 NOK.

Jeg skjønner ikke hvorfor denne har blitt stoppet og at jeg må fylle ut en fullmakt som Posten skal bruke og som det står vil koste 198,-??

Forsendelsen inneholder "fiskekroker", står det. Er det selger som har driti seg ut og merket pakken på en eller annen loco måte som gjorde at Tollen stoppet den eller hva er greia? Aldri vært borti dette før.

Ikkje fyll ut fullmakt når det er feil! Ring Posten si fortollingsavdeling og avtal å sende over spesifisert PayPal-kvittering på mail. Du skal ikkje betale moms på eit så lavt beløp, her har nok seljaren skreve feil på pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiheihei, ikke så kjapt. Jeg har vært borti noe liknende.. Fullmakten vil i første omgang si at du gir de lov til å åpne pakkene dine. Så i fall at du ikke har sendt de fortollingsfullmakt før vil du kunne støte på dette når du får din første pakke fra utlandet som posten bestemmer seg for å sjekke (jeg har også fått slike brev to eller tre ganger). I dette tilfellet er det kanskje nettopp det som skjer; de spør om lov til å åpne pakken og kontrollere om innholdet faktisk er det som det står på pakken - vil jeg tro. Men det som skurra var de 198,-....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Jeg prøvde å ta bilde av brevet men det ble så uklart og crappy med det mobilkameraet her.

Kort summert:

"Alternativ 1: Posten kan fortolle. Nedenstående fortollingsfullmakt må fylles ut, signeres og sendes inn. Fortollingsprisen er kr. 199. Om vareverdien er under kr 1000, og varen ikke er restriksjonsbelagt, er prisen kr 99. Mva og eventuelle avgifter på varen kommer i tillegg. Ikke-deklarasjonspliktige sendinger behandles gratis."

"Alternativ 2: Du kan ta hånd om fortollingen selv ved lokalt tollsted. Send deretter Postens referansenummer samt dokumentasjon på at sendingen er fortollet til Postens Godssenter i Oslo, så blir sendingen sendt til ditt lokale utleveringskontor. Pris: Ved egenfortolling tilkommer tollagerkostnad, kr 99."

Puuh, glad jeg behersker touch. :)

Så kanskje jeg har misforstått litt; at det er slik Christer sier og at jeg bare må sende inn denne fullmakten og så betaler jeg ingenting siden det er snakk om vare under 200 kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kanskje jeg har misforstått litt; at det er slik Christer sier og at jeg bare må sende inn denne fullmakten og så betaler jeg ingenting siden det er snakk om vare under 200 kr?

Korrekt :lol: Nå ble jeg sikker på at det dreier seg om det samme. Jeg reagerte også på samme måte, men roet meg raskt når jeg skjønte hva det dreide seg om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Litt sent for min del, siden jeg (før jeg leste innlegget ditt) ringte Postens Tollavdeling, skrek "Dere er alle ormeyngel, dere skal alle brenne i Hatets Ild!!", før jeg oppga fullt navn og adresse.

Var det feil av meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg forstår dette som at dei har motteke ein pakke frå utlandet med tollpliktig/momspliktig innhald eller som mangler dokumantasjon. Eg har ikkje gjeve Posten fullmakt til å fortolle, men det gjer dei likevel. Eigenfortolla før i TVINN i mange år.

Å åpne for kontroll kan dei gjere uansett. Fekk du noko anna ut av tollavdelinga på Postens Godssenter, Jon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg forstår dette som at dei har motteke ein pakke frå utlandet med tollpliktig/momspliktig innhald eller som mangler dokumantasjon. Eg har ikkje gjeve Posten fullmakt til å fortolle, men det gjer dei likevel. Eigenfortolla før i TVINN i mange år.

Å åpne for kontroll kan dei gjere uansett. Fekk du noko anna ut av tollavdelinga på Postens Godssenter, Jon?

Jeg har mottatt det brevet jeg og. Forsto det også sånn at jeg ga dem fullmakt til å åpne og fortolle pakkene. Da jeg fikk det var det i forbindelse med en forsendelse som hadde verdi på under 200 kroner, og jeg betalte ingenting til posten selv om jeg fylte ut og sendte inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Som sagt so bestillte eg pakken de 24.August, men har enno ikkje fått den, vil det vere lenge til eg får den ??? Har ikkje fått noke mail fra dei, anten enn den første mailen eg fikk da eg bestillte den...:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det gikk nå over en måned alt i alt og jeg hørte ingenting tross innsendt fullmakt. Så jeg ringte Posten i dag og spurte om de kunne finne ut hvorfor det tok så lang tid.

Svaret var som følger:

"Ehh...oi...den har blitt returnert til selger den!"

"Til tross for at dere fikk fullmakten fra meg?"

"Ehh...ja...huff, dette var ikke bra, her har noen gjort en glipp"

Lang historie kort - Jeg får et lass med frimerker som kompensasjon (frakten var jo lik nada så jeg tok det med et smil) og jeg har kontaktet kjøper med info om at Posten har gjort en feil ved å returnere varen.

Så får vi se hvor grei Mr.Singapore er. Varen og frakt betalte jeg for tvert da jeg vant auksjonen så det bør ikke være noe stress. Han må der imot ordne saken med posten i Singapore, selv om det var postvesenet her som gjorde feilen.

Eg ventar i andelaus spaning.

Edit:

Fikk vite at selgeren ikke er tilgjengelig før 10 oktober.

Endret av StadJon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.