Gå til innhold
Fiskersiden

Etter Røya i Midt-Troms 20.01


ante
 Share

Recommended Posts

Med et par dager fri gikk turen sørover i fylket denne gang- nærmere bestemt til Salangen. Målet var et fjellvann med etter sigende feite Røyer[ :D ]

Været var strålende med kun noen få minusgrader og klarvær. Plenty med snø i tillegg, slik at skituren inn på fjellet gikk smertefritt. Eneste problemet var noe vind som gjorde det hele til en heller kjølig opplevelse. Selv om sola viste seg for første gang på 2 måneder var det kaldt. Varmen kom derimot etterhvert...........

Fant meg en godplass i et smalt sund mellom to øyer. Isen var ca 80 cm med mye sørpe mellom hvert lag. Dypet var ca 2m.

Fisket var bra fra første stund. Eneste problemet var at det kun var små "brisling" som bet på. Etter 8 slike småttiser var både humøret og troen litt dempet. Da skjedde det........[:0]

Var i nabohullet og sjekket snøret da jeg gløttet på ismeitestanga i hullet ved siden av. Fy og f........hele stanga var på veg ned i hullet, og snella ga tydelig beskjed om at her var det storfisk!

Løp som jeg aldri har gjort før- og tilslaget var vel unødvendig. Kjente med en gang at her var det pen fisk på gang. Etter en liten fight på noen minutter kom vidunderet opp av hullet......hvilken fisk[ :D ]

http://www.fotoknudsen.no/archive18/301220...8Y1Jq742sLM5iim

Røya veide 1175 gram og er pers på isen for min del[ :D ]

Idag var planen kystmeite i Mjøsundet utenfor Sjøvegan. Våknet derimot til -17 grader ute- så jeg droppet det. Neste gang.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange hyggelige tilbakemeldinger. Det gir god motivasjon for neste iskalde tur som går til Indre-Troms denne gang. Dette blir forøvrig ikke før i februar[ :D ]

Uansett- da skal storingene til pers[ :D ] Fisk på flere kilo er ikke sjelden kost innover på fjellet så vi får bare krysse fingrene[ :D ]

Her er en på 1,5 kg jeg fikk der i høst...

301220041436WXXeCo4dV4rrLDkqrz.JPG?17

Ifølge bekreftede rykter, ble det tatt ei røye på 8,5 kg i garn der inne i høst[:0]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ :D ] Sinnsykt fin fisk Anders. Skulle nå hatt meg en slik en, bare å si fra hvis du vil ha med deg folk oppover til ett slikt vann[ :D ][ :D ] Skal en tur på Barduelva i morgen Onsdag 26/1 for å prøve igjen.. Nå føler jeg at jeg har drøyd lenge nok og maggoten har kommet i butikken, så nå er det bare å prøve lykken.... Skal gi tilbakemelding når turen er ferdig[8D]

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.