Gå til innhold
Fiskersiden

Numedalslågen


Roar Larsen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke mange kort ledig på gromplassene, men fikk akkurat melding om at det var ledig på Holmfoss. Noen som vet hva det koster der, og er det makk og sluk som er tingen eller?

Ser at det på søndag formiddag er ledig kort på Rienlågen øst og vest. Bør jeg satse der eller Holmfoss???

Endret av Michael Rasmussen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra mine ringe erfaringer, tror jeg at Rien er det jeg ville valgt :thumbsup:

Akkurat kommet hjem fra en ettermiddagsøkt på stubben; Kameraten fikk en på 6,7. En av de "andre" fikk en flott laks på 10 og noe. Mye fisk å se i dag, faktisk. Ble også tatt en i formiddag. Skuffende dårlig fangst egentlig, for det virket som det var mye fisk i hølen......selv mistet jeg et dyr etter et par minutter ca kl 23:30, tok hardt og gikk hardt...moro, men nå fortjener jeg en laks på land snart :whistle: Ble tatt en i kjerra også i ettermiddag, de sa det var mye fisk der også, men den beit ikke? jeje, nesten en måned til neste kort....... kanskje greid å svelge skuffelsen til da :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake etter første uka i Lågen. Ikke mye å skrive hjem om, kun to lakser på mandag. Skal egentlig ikke klage, da jeg har 4 lakser

allerede og 3 fine sjøørreter.

Men jeg kan ikke unngå å legge merke til at dette blir nok et dårlig år. Er ekstremt lite fisk å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er forholdsvis ny i Lågen, men jeg og en kompis prøvde Rien Øst fredag/lørdag og Rien Vest lørdag/søndag, vi prøvde kun flue. Spennende strekke! Men lite aktivitet, noe fisk oppe i vannflaten nederst ved Naugfoss og ved Ljøster. Ingen bett og så heller ingen andre som kjørte noe fisk. Jeg ser at vanntemp er 15grader og vannføring på ca 60m3. Er det normalt bedre på dette strekket ved høyere vannføring?

Forøvrig mye bra innlegg her og morsomt å lese historikken på dette forumet :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så pen ut den i håven, da. Synd med slike forhold ;) men har kort i slutten av juli, og da kan jeg fiske i vestfossen :) få en flom nå, og så 50 m3 igjen i enden av juli :D

Utrolig fort lågen har falt, bare en uke siden jeg var der på fine forhold :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det innkorting nedenfor Holmfoss, samt en uke tidligere slutt på flåtafisket. Videre så skal hunnfisken spares...

http://www.lagenlaks.no/nyheter/2010/Vedtak%20om%20innkorting%20av%20fisket.htm

Positivt at det gjøres noe, men det skulle vært gjort for mange år siden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stubben 27.juli

Så litt fisk som hoppet fra morgen av, men siden var det veldig dødt :dribble:

Ingen av oss (4) som var der fikk noe....var visst mange niøyer og se for ene karen som vadet ut :cigar:

Ble tatt èn laks i kjerra sa oppsynet....ja, vi ble kontrollert for statskortet :angel:

3 kort i kjerra-hølen.... etter 15 august :notfair: lurer på hva vi skal gjøre, ikke lov å fiske med sluk i kjerra.... blir bare fluefiske igjen da??? Tenker det blir spesiellt moro :lolu:

Endret av crom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.