Gå til innhold
Fiskersiden

Kjøpe kamera fra alibaba.com


Svendinfiskervenn
 Share

Recommended Posts

Er for tiden i beit for et speilreflekskamera, og i den anledning kom jeg forleden dag over siden "alibaba.com". Der fant jeg 450D med kitobjektiv ol. til 375dUSD. Dette høres jo alt for billig ut til å være sant, men det hadde jo vært utrolig morsomt hadde det vært legit.

Uansett heter selgers "firma zhongshantrade". Navnet gir null treff på google..

La meg spøre slik; er det noen som har hatt POSITIVE erfaring med denne typen handel?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet mye fra Hong Kong/Kina på e-bay i det siste.

Ingen problemer i det hele tatt. Grisebillig er det også, samt at de nesten alltid setter på GIFT slik at du kommer unna toll/moms. :)

Kjenner dog ikke dette spesifike firmaet (høres dog kinesisk ut).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt er jeg skeptisk til å handle fra "tvilsomme" (i betydningen at man ikke VET hvor pålitelige de er) aktører på internett, selv om det er aldri så fristende å kaste seg på et tilbud. Stor risiko for at det blir dyrere i lengden, enten fordi man før eller senere blir snytt hvis dette er noe man gjør relativt hyppig, fordi det kommer på en del utgifter i frakt etc (vinninga går opp i spinninga, å bruke trickset med "gave" blir før eller senere avslørt), og/eller fordi man står dårligere stilt dersom det skjer noe med det man kjøper. Som regel dårlig med garantiordninger og muligheter til reparasjoner. Handlet mye fiskeutstyr fra Danmark, Sverige og England den gangen vi ikke fikk tak i meiteutstyr i Norge, men det ble som regel veldig dyrt pga frakt og momspåslag.

Jeg foretrekker derfor å handle i ordnede former med etablerte forretninger uansett om det er fiske eller fotoutstyr vi snakker om, selv om det blir litt dyrere der og da. I lengden tror jeg ikke at jeg har tapt noe særlig. Får jo ofte gode tilbud hos etablerte forretninger her hjemme også. Mitt DSLR kjøpte jeg som utgående modell. Profesjonelt utstyr til godt under halv pris (5000 for et kamerahus med veiledende pris på 13000 den gangen). Naturligvis ikke siste modell med topp oppløsning eller støybehandling etter standarden i dag, men likefullt et meget godt kamera som gir bilder som er gode nok til å brukes i bok og tidsskrift. Og da er det vel bra nok til de fleste av oss? Og ser man generelt på det som tilbys av DSLR i norske forretninger i dag er prisene så lave og kvaliteten så god at et knapt skulle være behov for å kjøpe på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.