Gå til innhold
Fiskersiden

CB og ATLE M i Skogseidvatnet


Hunter
 Share

Recommended Posts

Fikk nettopp telefon fra Atle og Cato.

De hadde tatt noe sinnsykt med fisk. Cato åpnet med monster på 4 kg. Atle slo Catos pers ganske fort, før Cato perset igjen.

Største fisk på 5,8 kg(?). Det er tatt masse bilder så de kommer nok når de er hjemme igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Stemmer det. De er ute og svømmer. Bra dag ja, selv om noen brune natta i forveien og hele tre kvarters søvn ikke gjorde meg helt breddfull av energi. Dro en pudding på 4025 med en gang (max 20 sekunders fiske), før Atle dro på en bra fisk. Han hadde ikke justert slurebremsen, og rakk ikke gjøre noe før stanga han hadde lånt av Grutle brakk ved håndtaket! Grutle virket merkbart bitter på telefonen etterpå. Fisken dro deretter av opphengeren den hadde tatt. Selv hadde jeg to temmelig uforklarlige snørebrudd i dag, så det blir siste gang jeg kjører FC i kulda!! Ellers fikk jeg en på 3675 like etter, før Atle fikk en på snaut 3,5 og ny pers. Denne ble toppet av en finnekroket fisk på 5225 som han hadde en enormt seig fight med, ikke minst på grunn av at stanga ble holdt sammen kun med hendene. Tok selvsagt noen bilder av dette også. Litt bittert at den var finnekroket, for slik fisk teller jo ikke da. Like etter pyntet jeg litt på persen med en sak på 5525 før Atle klinte til med en ekkelt fet fisk på 5875, en verdig pers, og ordentlig kroket denne gangen. Sjekk bildene av den når Atle kommer hjem! Etter dette roet det seg, men jeg fikk en svært velskapt og vakker fisk på noe over to kilo som ser ut som røyer bør. Fikk også en blubbete ørret på noen hekto som heller ikke vil lide sultedøden. Utover dette ble det selvsagt haugevis av fisk under to kilo vi aldri veide. Litt kaldt, men who cares. To små røyer måtte vi kakke da kroken satt i øyet til ei måkes store glede, men all annen fisk svømte videre. Ellers veldig mye fisk som var oppe og plasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker så mye :D glimrende tur for begge sin del og begge persa også så turen var konge fra første stund den!

prikkedøden får jeg ta grutle for makan til dustetabbe og ikke sjekke bremsen når suggerøya er i støtet er det jeg kaller en SUPERTABBE :) var drøyt og kjøre fisk med knekt stang hehe!! bilder kommer ;)

takker for øvrig til cb som garanterte meg ny pers som ble kraftig forbedret [ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Ellers veldig mye fisk som var oppe og plasket.

Det samme opplevde vi i går og det var ikke småfisk som var oppe. Et par ganger så vi hele fisken og det var røyer i flere kilos klassen.

Even prøvde med flue og spinner på de som var oppe og plasket uten resultat. En del fisk var oppe kloss i land på svært grunnt vann.

Kan det være at de jager noe eller leker de seg bare?

Gratulerer med en flott fangst.[ :) ]

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Ellers veldig mye fisk som var oppe og plasket.

--------------------------------------------------------------------------------

Det samme opplevde vi i går og det var ikke småfisk som var oppe. Og hvorfor gjør de det? Uansett, hadde jeg opplevd det hadde jeg også prøvd fluestanga. Men det hadde kanskje vært lettere å få den på flua hvis man visste hvorfor den kommer opp fra dypet (hvor dypt? 10-12meter?)og ruller i overflaten.

Gratulerer med flott fangst til begge to forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flue har vært prøvd (Anti-Kristian prøvde en god stund når han var med oss og filmet. Er vel ingen bombe at det blev inget) De er i hvertfall ikke på næringssøk! Jeg og Grutle har stått og sett på en 6-7 kilos som gikk opp gjentatte ganger i en halvbue rundt båten. Så fisken tydelig i vannet hele tiden. Virker som en temmelig irrasjonell oppførsel. De går rett opp og ned igjen. Tror man skal piske lenge og vel gitt. Ellers spottet Grutle og Kai noe som var ganske drøyt: en fisk på 6,3 som lå i overflata halvdau med gjellene helt tettet med parasitter. Så hva de egentlig gjør er fortsatt et ubesvart spørsmål.

Bilder? Ni får för fan vänta, det är lunch nu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Tror man skal piske lenge og vel gitt. Ja, men ikke sikkert at det blir forgjeves.

Har forresten sett samme oppførsel på varpene i Østmarka (ikke Lutvann denne gangen), så det har ingenting med evt boling å gjøre. (Der fikk dere den, elendige slasker som skriver stygt om Skogseid-røyene.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røya er jo tross alt en flue-fisk. Så sammenligning med laue på magnumwobbler blir ikke helt OK, synes jeg i hvert fall. Selv om det er snakk om Skogseidrøyer.

Akkurat som ørreten på gytevandring kan finne på å bite på en flue, og ikke minst laksen, kan det det sikkert gå an å få "røyer på tur opp til overflaten også rett ned igjen" til å bite. Tipper at hareørenymfa, gold-ribbed.., o.l. ikke er rette medisin.

Mye pent å si om Skogseid-røya, akkurat som det er om andre fiskeslag. Hva kan man si stygt om den? At den er sulten? Det er sikkert du også Cato?

Tror mange av oss føler oss litt som Skogseidrøyer: Litt for mye flesk på buken, litt for grådige på det som kan spises, og til tider litt merkelig adferd o.s.v. Synes folk kan prate pent om oss likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.