Gå til innhold
Fiskersiden

CB og ATLE M i Skogseidvatnet


Hunter
 Share

Recommended Posts

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Been there, done that! Like lette å få, like feite, like digre. Men faktisk ikke noe plasking i overflata å snakke om. Mitt fremste ankepunkt når det gjelder Skogseid er at vannet og fiskene er så ekstreme at verken fisket eller fiskene er på noen som helst måte representativt for røyefiske i det hele tatt. Så tar man med en fersking på Skogseid for å introdusere han eller henne for "røyefiske" vil nok vedkommende få et relativt skjevt bilde av virkeligheten og kanskje bli ødelagt som røyefisker i lang tid. Det som er positivt med vannet er at det er mye action, man får kjenne diger fisk som drar avgårde, og på denne tiden av året er det et av ikke altfor mange litt mer drøye alternativer på Vestlandet. Men fortsatt henger en røye på over kiloen tatt på fjellet høyere enn en femkilos på Skogseid. Hvorfor? En Skogseidfisk FÅR du, en fisk på fjellet må FISKES!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tatt røye på over 12 kg. på garn i skogseidvatnet så det er vel et tidsspørsmål før den første på over 10 blir tatt på stang. Det går også noen svære aurer der. Jeg har hørt om aure på 15 kg. på garn og i fjor ble det tatt aure på over 8 på stang. Og da snakker jeg ikke om regnbueaure.

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psycho fisk.Og jeg skjønner "negativiteten" folk kommer med om vannet. Men det er vel bare snakk om innstilling.Når jeg starter vårsesongen, er jeg STORfornøyd med en 4 hektos ørret. Det er jeg ikke når fjellsesongen starter, for å si det sånn. Samme med Skogseid.5 kilos tilsvarer vel kilos i "fjellvann".Ingen kan vel si noe annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Samme med Skogseid.5 kilos tilsvarer vel kilos i "fjellvann".Ingen kan vel si noe annet!Med unntak av Cato og Grutle er det vel bare storkjeftete og oppblåste (like oppblåste som skogseidrøye om ikke mer, hah ha hahaha!!!!) som sier noe slikt.

Men jeg skjønner hva du mener Heitmann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Gabrielsen

sitat:Javel,jeg var kanskje litt oppblåst og storkjefta der da...Beklager Heitmann. Det var absolutt ikke sånt ment.

Prøvde å være morsom - overhodet ikke meningen å være "ufin".

Sorry.

Ikke var du ufin, og jeg var nok litt for bombastisk, men litt diskusjon tåler vi.Ikke noe å si sorry for og Skogseidrøya ER jo et veldig interessant tema.Hadde vi hatt polls-funksjon her inne kunne vi kjørt undersøkelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et ganske spesielt fenomen er de høye hanfiskene som ofte er skikkelig rynkete på ryggen. Det andre fenomenet er at det renner rogn av dem i tide og utide. Har vel opplevd dette fra januar til mai. Det er litt sært. Husker vi filmet en fisk det både rant melke og rogn av. Det er også en smule spesielt. Men nå leser jeg på Dagbladets nettsider at dette er årets verste dag. http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/01/24/421234.html

Jeg markerer det med en tur til tannlegen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.