Gå til innhold
Fiskersiden

Rapport fra sørlandet


2Fish
 Share

Recommended Posts

Vi skulle til sørlandet for å stenge hytta og jeg tenkte jeg kunne prøve å lure en eller annen flyndre. :)

Vi reiste nedover mot sørlandet og da vi var fremme og hadde satt oss i båten. Det var fint vær og vi merka ingen ting til de 15 sekundmeterne yr hadde meldt. Da vi kom fram tenkte jeg jeg skulle fiske litt med agn fra brygga. MEN, jeg glemte stanga i bilen :evil: Heldigvis hadde jeg en Shimano 1000 snelle i bagen og jeg satt den på en superoverdimensjonert stang (som var forresten sykt god å kaste med) 15-60 gram var slukvekten på stanga. Jeg kasta ut og venta litt og sveiva litt inn og jammen var det ikke noe lite i andre enden. Joda, det var faktisk en fløyfisk. En ny art på meg :D

66283_s.jpg

66282_s.jpg

Den ble lurt av et enkrokspaternoster hvor sena og kroken gled fritt på sena med en liten reke.

Etter det blei det kveld og da blåste det opp ordentlig. Det var faktisk vanskelig å stå oppreist i vinden. Regna gjorde det også. Det var forresten en halv meter mer vann enn det det pleier.

Neste dag ble det lite fisking men jeg fikk en liten kutling tror jeg det er. Er ikke sikker på hva slags, så kanskje noen kan hjelpe ??

Ny art er det i hvertfall ;)

66284_s.jpg

66285_s.jpg

Så var det hjemreise. Fin tur til det glade sørland :D Flyndra skal jeg ta neste år (har funnet en plass hvor jeg VET det går flyndre)

Edit: Legger ved noen bilder fra en annen helg noen uker tidligere på samme sted...

Berggylta figther bra på ferskvannsutstyr:

66286_s.jpg

En zaiko makrell :)

66287_s.jpg

Endret av 2Fish
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.