Gå til innhold
Fiskersiden

Ny SØ-pers på flue


Olagaard
 Share

Recommended Posts

  • 1 year later...

Det har ikke blitt like mye fisking i år som i fjor, fordi jeg ble far i februar. Det har blitt en del turer og noen brukbare fisker, men ikke i nærheten av i fjor. Fra oktober og ut året skulle imidlertid jeg ha pappaperm, og jeg hadde sett for meg 3-4 fisketurer i uka i denne perioden, men det å drasse med seg barn og vogn og stæsj og soving etc., er et litt større prosjekt enn antatt. Har vel blitt 3-4 turer totalt i "arbeidstiden", hvor den effektive fisketiden har vært 30-60 minutter. Slik også i dag.

Etter 10-12 minutter smalt det på, og det var en heftig fight med håvehjelp fra en forbipasserende. Fisken veide 2,6 kg og var 63 cm.

2%2C6%20kg-63%20cm.jpg

K-faktor på litt over 1

2%2C6%20kg-63-4%20cm.jpg

Kroken har begynt å rette seg ut (Øystein, verdt å merke seg?)

2%2C6%20kg-63-3%20cm.jpg

2%2C6%20kg-63-2%20cm.jpg

Ny soleklar pers i andre året på fluekjøret :blink: . Bikke 3 i år 3 ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Ola. Har du satt bakslengen i barnevognen enda?

Takker for gratulasjoner.

He he, har ingen ambisjoner om å sette bakslengen i verken unge eller vogn:)

Men, jeg må drøfte en ting; Det kom som en stor overraskelse på meg at fisken var stinn av rogn. Jeg må si at jeg var 100% overbevist om at dette var en overspringer, altså en fisk som ikke skulle gyte i år. De produserer kanskje rogn allikevel? Hva skjer i så fall med all denne rognen? Eller gyter fisken innerst i oslofjorden i desember ?? Skulle tro den var oppe i elva nå som det har regnet såpass bra i det sisite. Håper noen kan belyse dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nydelig SØ :)

Denne måtte smake fortreffelig :(

Rogn er jo også glitrende mat.

er nå bedre å fore me spør du meg.. Har prøvd både stekt og rå, og må si at det ligger ganske godt ned på lista mi ihvertfall..

Grattis med flott fisk! Syns den bærer preg av å være i gytedrakt. Kan vel være en sein vandrer, men godt mulig det kan være andre forklaringer. At ørret kan ha rogn uten sammenheng med gyting har jeg sett flere eksempler på i vann uten tilstrekkelige gytemuligheter. Har fått fisk med digre rognkorn midtsommers, men rogna bar da sterkt preg av å ikke være normalt utvikla (ujevn kornstørrelse bla.)

I vann med gode gytemuligheter produserer gjeldfisken hverken rogn eller melke etter hva jeg har erfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig fisk, og konge stang ;)

Hvilken modell er det? Real Steal 1007? :(

takk takk:)

Det er True Blue 10 fot kl. 6 (1006). Litt liten fighting butt på 6-eren, ellers en helt kanon stang, også når det blåser. Kanskje butten til 7-eren passer til denne og...? V

Endret av Olagaard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.