Gå til innhold
Fiskersiden

Lyr


Veggeland
 Share

Recommended Posts

Tilbrakte fem samfulle timer i pontonbåten i går. Delvis i et sund ved Justøya, delvis i Trysfjorden. Prøvde både flue, sluk og meite med reke og makrell. Fangsten bestod av én bitteliten hvitting. Lyra var ikke i bitehumør i går. For fint vær, for klart i vannet. Noe må man jo skylde på...

Noen som har noen tips om bra steder for fin lyr på 2-5 kilo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbrakte fem samfulle timer i pontonbåten i går. Delvis i et sund ved Justøya, delvis i Trysfjorden. Prøvde både flue, sluk og meite med reke og makrell. Fangsten bestod av én bitteliten hvitting. Lyra var ikke i bitehumør i går. For fint vær, for klart i vannet. Noe må man jo skylde på...

Noen som har noen tips om bra steder for fin lyr på 2-5 kilo?

hei, vet bare den beit som bare juling, forrige uke. trolla med ei orange tube flue rundt bragdøya og andøya. yterst av korsvik fjorden er vist å bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stian.

Du får ta deg en tur hjem til Flekkefjord, så kan vi ta en tur i båten etter storlyren utenfor Åna-Sira!

Siragrunnen kansje? Vindstille!!!!

Jeg kommer hjem fra Oseberg på torsdag, så jeg har noen helger til disp.

Kommer nok til å prøve meg etter havabboren i Grisefjorden de første dagene hvis veret er bra.

Fangstrapport følger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stian.

Du får ta deg en tur hjem til Flekkefjord, så kan vi ta en tur i båten etter storlyren utenfor Åna-Sira!

Siragrunnen kansje? Vindstille!!!!

Jeg kommer hjem fra Oseberg på torsdag, så jeg har noen helger til disp.

Kommer nok til å prøve meg etter havabboren i Grisefjorden de første dagene hvis veret er bra.

Fangstrapport følger...

Ja, vi må jo ut og straffe den nye båten din! :P

Vi snakkes nærmere om tid og sted.

Prøv i sundet mellom Grisen og Drangeidsida. Der er det bra for både havørred og sjøbass!

Mvh

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi fikk noen fine i Helleviga i forrige uke. Rundt 2,5 kilo. Røska godt på enhåndsen!

Men en fluepers på 2,6 kilo kan man jo ikke være bekjent av, så jakten fortsetter...

Ytterst i Korsvik, sier du? Tilgjengelig fra land?

du kommer ikke helt til fra land, du kan gå ut ved dvergsnes camping da er du i området i alle fall, ellers kan du jo prøve hele sømslandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stian

Var en tur på Loga i formiddag med fluestanga.

Dette var tydelig ikke rette redskapet, for hvem andre enn Kjell Oskar kom dorgende med den gule båten sin!!! Han vinket på meg så det var tydelig noe han ville vise meg.

Ja ganske riktig, oppi båten lå det et stort knippe med Lyr. 25 stk pluss noen fete makreller. Men det var ikke dette han skulle vise meg, opp av en kasse dro han opp en laks på 5,3 kg.

Alt dette hadde fått på en gul Tasmanian devil.

Selv fikk jeg bare en 1/2 kilo`s lyr på flue, så neste gang blir det haspel og Tasmanien!

Endret av Øystein D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stian

Var en tur på Loga i formiddag med fluestanga.

Dette var tydelig ikke rette redskapet, for hvem andre enn Kjell Oskar kom dorgende med den gule båten sin!!! Han vinket på meg så det var tydelig noe han ville vise meg.

Ja ganske riktig, oppi båten lå det et stort knippe med Lyr. 25 stk pluss noen fete makreller. Men det var ikke dette han skulle vise meg, opp av en kasse dro han opp en laks på 5,3 kg.

Alt dette hadde fått på en gul Tasmanian devil.

Selv fikk jeg bare en 1/2 kilo`s lyr på flue, så neste gang blir det haspel og Tasmanien!

Kjell Oskar har vært en magiker med den tasmanianen så lenge jeg kan huske. Har alltid båten full av stor fisk. Er det ikke laks så er det svære sjøørreter. Men nå driver vel han med diverse andre ...kremt... ikke helt stuerene fangstmetoder også, så det er jo ikke sikkert alt er tatt på stang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stian.

Å joda, vi kjenner vel han godt alle sportsfiskere her i fjorden. Kunne ikke se noen "ulovligheter"

verken i båten eller på land, så denne gangen får tvilen komme tiltalte tilgode.

He, he. Uskyldig til det motsatte er bevist. Riktig det.

Det er ikke tvil om at Tasmanian Devil/Lofty's Cobra er en utrolig effektiv sluk. Har noen stykker liggende. Tror jammen jeg skal gi dem en sjanse på sø-fisket nå i vinter, når temperatur og værforhold ellers vanskeliggjør fluefiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stian og takk for sist..

Du burde prøve deg langs land på søm sida. En kompis av meg fikk en på 6 kg tror jg det var for et par år siden.

Ellers har jeg også fått og vært bort pene lyrer i 3-4 kilos klassen i mandal. Du har jo vært med på det stedet og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stian og takk for sist..

Du burde prøve deg langs land på søm sida. En kompis av meg fikk en på 6 kg tror jg det var for et par år siden.

Ellers har jeg også fått og vært bort pene lyrer i 3-4 kilos klassen i mandal. Du har jo vært med på det stedet og...

Heisann, Erik.

Har fiska mye langs Sømslandet, men aldri fått stor lyr. En som heter Jo Atle har også halt noen svære beist på 5-8 kilo nede ved det gamle ferjeleiet.

Har fått mye lyr ved Bankebroa, men ingen store. Moro å fiske der med flytesnøre og poppere etter lyra. Da får du se noen eksplosive "vak"!

Straumen i Harkmark har også levert noen pene lyr i 2 kgs klassen.

Til helga blir det full gutsing i Flekkefjord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tobbi

Å ja, selvfølgelig ble det fisk.

Prøvde først på Grønnes og i Raulibukta, men pga den sterke vinden måtte vi gi opp.

Klarte ikke å holde båten i possisjon med dregg, så vi kjørte inn i Grisefjorden.

Her fikk jeg både makrell, lyr og en liten SØ. Veggeland ingenting. Rosord og selvskryt.

Dermed ble jeg selvsagt genierklært.(selvutnevnt)

Gleden var kortvarig :)

Plutselig nappet det kraftig i fluestanga til Veggeland. Ingen tvil om hva dette var. Havabbor...

Det ble bare med denne ene HA, men han fikk flere SØer og en pen torsk. Jeg geniet, ingenting.

Etter 6 timer med fluefiske i sterk vind, gikk vi hjem. Så kom REINET

Tar meg kansje en tur i ettermiddag også (hvis jeg får lov av regjeringen) :lol:

Mvh Øystein

Endret av Øystein D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.