Gå til innhold
Fiskersiden

Problemer outlook express 6 og gmail


Vango
 Share

Recommended Posts

Hei!

Plutselig sluttet overføringen fra GMAIL til min Outlook Express på pc. Fikk beskjed om at de ikke fikk kontakt med smtp serveren, ifølge GMAIL troubelshooter. Hadde ikke gjort noen endringer på pc'en, ihvertfall ikke som jeg vet om. Fikk rettet og rettet (uten egentlig å rette noe), til slutt fant ikke troubelshooter noen feil. Men jeg får fortsatt ikke opp mailene som kommer inn (finner de på gmail på nettet). Vi har flere kontoer på pv'en. På konas konto klarer jeg ikke å få rettet feilene, da det står Brukernavnet er ikke riktig på SMTP. Har fulgt anvisningene, men fortsatt feil. Feilmeldingen som dukker opp er 0x800ccc15 og 19.

Noen forslag på løsning?

Forsøkte også et fixit program uten løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Plutselig sluttet overføringen fra GMAIL til min Outlook Express på pc. Fikk beskjed om at de ikke fikk kontakt med smtp serveren, ifølge GMAIL troubelshooter. Hadde ikke gjort noen endringer på pc'en, ihvertfall ikke som jeg vet om. Fikk rettet og rettet (uten egentlig å rette noe), til slutt fant ikke troubelshooter noen feil. Men jeg får fortsatt ikke opp mailene som kommer inn (finner de på gmail på nettet). Vi har flere kontoer på pv'en. På konas konto klarer jeg ikke å få rettet feilene, da det står Brukernavnet er ikke riktig på SMTP. Har fulgt anvisningene, men fortsatt feil. Feilmeldingen som dukker opp er 0x800ccc15 og 19.

Noen forslag på løsning?

Forsøkte også et fixit program uten løsning.

Går vel kanskje an å bruke noe her http://mail.google.com/support/bin/topic.py?topic=13382 hvis det ikke vil funke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Har det løsnet i løpet av dagen? Av erfaring har jeg opplevd at Outlook kan finne på mye rart og ofte uten noen åpenbar grunn. Her hørtes det litt ut som Outlook plutselig syns Gmail ikke får lov til å være med og leke lenger. :) Det hender at slikt løsner av seg etter en stund, men fortsetter så kan du jo google feilmeldingen din og se hva for forslag du finner.

Et sluttalternativ kan jo være noe slikt som dette:

http://free.fixoutlookexpress.net/?gclid=C...CFRqH1Qodn3AzLQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Microsoft feilsøking

Men kan godt hende som StadJon sier at dette løser seg selv etterhvert.

Har ellers vært borti at e-postkontoen i Outlook blir korrupt, og eneste alternativ er å slette alle innstillinger (og profiler i Outlook), sette opp en ny og importere fra de gamle mailfilene.

Dersom du er usikker på innstillinger og passord finnes et fint lite verktøy her.

Endret av Martin S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Det merkelige at jeg også har en bærbar PC og der har barna sine kontoer og de fungerer. Jeg får også forskjellige feilmeldinger på min og min kones konto. Har slettet innstillingene i outlook og laget nye uten hjelp. Har forsøkt fixit uten at det ble bedre. Siste feilmelding nå er finner ikke SMTP på DNS, finner ikke SMTP server, og TCP/IP finnes ikke feilmelding 0X800CCC15. Forsøkt å kontakte gmail uten respons, brukt goggle gmail troubelshooter, og alt er bra med innstillinger og server, men får da DNS problemet.

Endret av Vango
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Det merkelige at jeg også har en bærbar PC og der har barna sine kontoer og de fungerer. Jeg får også forskjellige feilmeldinger på min og min kones konto. Har slettet innstillingene i outlook og laget nye uten hjelp. Har forsøkt fixit uten at det ble bedre. Siste feilmelding nå er finner ikke SMTP på DNS, finner ikke SMTP server, og TCP/IP finnes ikke feilmelding 0X800CCC15. Forsøkt å kontakte gmail uten respons, brukt goggle gmail troubelshooter, og alt er bra med innstillinger og server, men får da DNS problemet.

Du kan jo også forsøke å legge inn IP adressen til SMTP serveren istedet for DNS adressen, altså 216.239.59.109 istedet for smtp.gmail.com.

Dette vil fungere inntil gmail finner ut at de vil endre IP adresse, noe de neppe kommer til å gjøre med det første.

Hvis dette funker så har du et lokalt problem, maskinen din klarer ikke å oversette DNS-navn til IP adresse, altså finner den ikke frem. Hvis alt du har problemer på er Gmail så ville jeg fortsatt med kryssede fingre. Dersom du har problemer med andre tjenester og websider etc så sier jeg som vi sa på 1.linje supporten "reboot til det funker". :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo også forsøke å legge inn IP adressen til SMTP serveren istedet for DNS adressen, altså 216.239.59.109 istedet for smtp.gmail.com.

Dette vil fungere inntil gmail finner ut at de vil endre IP adresse, noe de neppe kommer til å gjøre med det første.

Hvis dette funker så har du et lokalt problem, maskinen din klarer ikke å oversette DNS-navn til IP adresse, altså finner den ikke frem. Hvis alt du har problemer på er Gmail så ville jeg fortsatt med kryssede fingre. Dersom du har problemer med andre tjenester og websider etc så sier jeg som vi sa på 1.linje supporten "reboot til det funker". :lol:

Da skal jeg forsøke dette når jeg kommer hjem. Alt annet fungerer perfekt på maskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve Thunderbird? E-post progammet skal fungere bra med G-mail og i tillegg kunne laste inn innstillinger/kontodetaljer fra outlook. Om ikke annet, kan du ha det som backup-løsning :)

Programmet kan lastes ned her: Firefox og Thunderbird

edit : leif

Endret av crom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Og det er ingen sjans i hele tatt for at du kan ha forandret på noen innstillinger, brukernavn, endret passord eller lignende, blandet kontoer kontra brukernavn til kontoene eller lignende?

Bare spør for å eliminere mulige feil. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å ha tunga i rett munn med tanke på innstillinger ja :)

Du kan også forsøke å slå av evt brannmur og antivirusprogrammer og så sjekke.

Jeg opplevde en del overraskende feil når Windows sin brannmur plutselig slo seg på (antageligvis etter SP3 oppgradering). Er det forresten noe som skjedde i forkant av dette, nytt program, eller oppdageringer fra Microsoft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selv om jeg ikke er noe spesialist, er Du kansje inn paa noe her! Hver gang Windows oppdaterer sine filer automatisk paa min PC, faar jeg lignende problemer med SalesForce programmet. Da er det bare aa slaa av brannmuren og sette paa igjen! Lykke til :)

Endret av Gamlingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det merkelige er at jeg på min konto får DNS, mens min kone får SMTP. Ingen innstillinger er endret, men det er mulig det har vært en ny oppdatering fra Windows. Tester å slå av og på brannmuren.

Endret ingen instillinger før feilen bare dukket opp. Har endret innstillinger etterhvert som gmail troubelshooter sa jeg skulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gitt opp. Legger jeg inn servernavnet, så får jeg at servernavnet må være Smtp.gmail.com, forsøkte tunderbird og fikk inn alle dataene som allerede lå, men ingen av de nye mailene. Slo av Windows sin brannmur, men det hjalp heller ikke. Får heller bruke gmail fra nettet.

Takk for alle forslag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.