Gå til innhold
Fiskersiden

Vade sko


shikam
 Share

Recommended Posts

Ja, men en såle med kombinasjon av filt og spikes (pigger) fil gi deg besst mulig grep. Etter å ha hatt denne type såle til vadefiske i sjøen kan jeg ikke tenke meg å gå tilbake til noe annet jeg har forsøkt.

UANSETT: Som ved all annen "risikosport" gjelder det å være forsiktig til du blir fortrolig med grepet på dine støvler og vet hva som går greit og hva somikke går greit. Normalt er grønske elelr algebelagt stein noe av det glattetste du kommer borti i tillegg til isbelagte svaberg. En vadestav er å foretrekke som tilleggsutstyr til du blir fortrolig med holdfastheten i sålen din...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men en såle med kombinasjon av filt og spikes (pigger) fil gi deg besst mulig grep. Etter å ha hatt denne type såle til vadefiske i sjøen kan jeg ikke tenke meg å gå tilbake til noe annet jeg har forsøkt.

UANSETT: Som ved all annen "risikosport" gjelder det å være forsiktig til du blir fortrolig med grepet på dine støvler og vet hva som går greit og hva somikke går greit. Normalt er grønske elelr algebelagt stein noe av det glattetste du kommer borti i tillegg til isbelagte svaberg. En vadestav er å foretrekke som tilleggsutstyr til du blir fortrolig med holdfastheten i sålen din...

-------------------------------

vadesko såle ser ut veldig glatt???? hvor bruker en vadesko????? hvorfor en bruker vadekso i fiskesport?? her i norge der er alltid grønske elelr algebelagt stein som en finnes i sjøfiske eller vannfiske???? kanskje jeg har tapt penger ved kjøp av vadesko???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-------------------------------

vadesko såle ser ut veldig glatt???? hvor bruker en vadesko????? hvorfor en bruker vadekso i fiskesport?? her i norge der er alltid grønske elelr algebelagt stein som en finnes i sjøfiske eller vannfiske???? kanskje jeg har tapt penger ved kjøp av vadesko???

Hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Det beste tipset er å prøve - her veksler det litt mellom produsenten, men jeg mener jeg benytter samme størrelse i mine Patagoniavadesko som jeg gjør i vanlige sko - her har altså produsenten kompensert fortykkelsen på neoprenbiten som er i sokken, men det variererer jo fra produsent til produsent også hvor tykk neopren de bruker i sokken og om det er noe tillegg som f.eks på patagoniavadebuksen som har ull i vaffelmønster inne i sokken igjen. Det er en fordel om vadeskone passer så optimalt som mulig - både fordi det blir kjipt og gå med for store eller for trange, men også fordi det vil korte ned levetiden på selve buksa og øke slitasjen om den er for trang eller alt for stor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.