Gå til innhold
Fiskersiden

prøve etter skata i namsen


hopingen
 Share

Recommended Posts

etter forrige tur som ga en del hågjel og masse sære "run" på stanga, så blir det nytt forsøk denne uka etter skate og andre nye arter. det jeg da lurer på er om hvor store kroker bruker dere. brukte 3/0 j selv sist pulley-tackle. store agn eller små agn, tenkte å ha med sild,makrell,reke. nå er det ikke gamlegubben sjøl jeg tenker å få på kroken, men heller en ny art. takker for alle tips/svar

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst ville jeg ikke fiska i Namsen,men i utløpet av den :)

Fisk glidende og varier agnstørrelse fra halv agnfisk til filèt. Bruker krokstørrelser fra 2/0-5/0. Bruker som regel 0.65 fortom,men nå for tiden er det visst endel pigghå inne, så da ville jeg kjapt gått for 0.80 eller tykkere.

Om det er småfisk på stedet anbefaler jeg og bruke fersk agnfisk. Sist jeg var der var det bare å bøtte opp sild, men de som fiska der i går så ingenting til den. Hyse,sei,hvitting,sypike og sild er veldig bra agn. Sandflyndre har jeg også testa,men det var ikke like bra :) Uansett biter fisken på det meste. Problemet er vel heller all slimålen

Endret av Vilhelm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var i utløpet jeg mente, men det skrev jeg jo selsagt ikke hehe.:) hågjel "i"namsen hadde jo vært sensasjon. må vel lage noen grove fortommer å noen med wire til turen. slimål hadde for så vidt blitt en "ny art" d å. hjelper det mot slimålen hvis man løfter agnet litt fra bunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en god del pigghå på plass i går ettermiddag, rakk knapt å få agnet ned før den satt i begynnelsen. Perset på 5.1 kg (andre jeg har veid) ble tatt større. Den førsvant i 21 tida, etter det var det dødt. Fikk også masse hvitting. Makrellen forsvandt etter 10 min pga slimål, hvittingen berget noe lengre. Ingen skater på land når jeg ga meg i 23 tiden. Skate er oppskrytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt tatt "Grov" pigghå de siste dagene, to fine skater og et par greie hågjel.

Selv perset jeg med en pigghå på 6500gr men det ble tatt en som var vesentlig større :blush:

Skal du opp hit, er det jo bare å gi beskjed så kan jeg jo vise deg plassene hvis du ikke er kjent her da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

planen var å dra oppover i dag, men d ble utsatt på grunn av uværet ;) , skal hente noen som går sjøveien oppover. så da ble det kastetrening i medvind i stedet. 120 m i medvind ca 17,18m/s, 80 i motvind ikke værst for en helt uten teknikk hehe. håper på bedre vær i morgen. hvis ikke så blir det ikke før over helga.

takker for tilbudet namsenlaks legger ut post når jeg vet når det blir tur. sto forøvrig på kaia i selve byen sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den på bysiden er tidvis åpen om vinteren grunnet at de tømmer snø der. På andre siden er det den kaia innenfor den som er inngjerdet vi har fiska fra. Men du kan også fiske nedenfor den gamle felleskjøpbygningen(skyskraperen). Har fått både skater,havmus,hågjel,svarthå og pigghå der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

etter en to timer med hvitting,hågjel og agnbytte så fikk min bror denne piggskaten på 3,2

th_020-Kopi.jpg

kroken hadde den nesten i magen så den ble med hjem. en liten time til med hvitting,håhjel og tap av tackel så fikk jeg denne antar at det også er en piggskate på 1.4

th_023-Kopi.jpg

th_025-Kopi.jpg

den ble sluppet ut igjen. da jeg skulle agne på nytt så så jeg et ekstra snøre som hadde blitt med opp, sjokkfortommsknuten hadde kilt seg fast i et genieklips, jammen var det ikke tacklet mitt og med hvitting på.hehe :) etter de tre høydepunktene så dro vi hjem i etter et par hvittinger å hågjel.

alt i alt en velykket tur med ny art på begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.