Gå til innhold
Fiskersiden

Fine surffangster


Audun
 Share

Recommended Posts

Jeg kan ikke fatte hvordan du nesten uten unntak lykkes under fisketurene dine Audun. :glare:

Ekstrem god planlegging og en god posjon med gullhår?

Pigghåen er helt rå! Men skata er bare utrolig tøff.

Gratulerer med velykket tur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lyst å utdjupe litt om det med plassering av agn og luktspor og slikt? Korleis er det optimalt å fiske med to stenger etter pigghå, til dømes?

Det skal ikke stikkes under en stakk at flaks har mye å si for fiskeresultatene mine, men specimenfangster kommer ikke av seg selv, det er alt annet enn flaksbetinget. Dette har jeg pratet mye med min gode venn Jörgen Larsson om, kanskje den sportsfiskeren i Europa med flest specimens og satsingstimer på samvittigheten. Selv er jeg veldig (!) nøye på det å ha full fokus på fisket, vektlegge detaljer som kan forbedre fangstene, eksperimentere meg fram til andre resultater og løsninger og å være lydhør for hva andre og erfarne fiskere har å si om plassene jeg fisker på (i de tilfellene der jeg "låner" andres fiskeplasser). Pigghåfisket har jeg drevet med i mange, mange sesonger, og jeg har alltid hatt sansen for disse haiene. Selvsagt er det litt flaks involvert når jeg etter få timer fanger et eksemplar på over 8 kilo, men jeg forsøkte så godt jeg kunne å kaste på den samme flekken hele kvelden. Jeg fisket med lange fortommer, fisket glidende og lot agnet være stort (en hel agnfisk).

Når det gjelder en slags strategi for pigghåfisket, er jeg ikke sikker på hva jeg skal anbefale. I de tilfellene jeg har opplevd megafiske og fullt kjør har jo haiene vært på plassen allerede før jeg ankom, og i slike tilfeller, når haistimene jager, kan absolutt alt fungere - pigghåene er grådige og ekstremt bitevillige rovfisker. Et bunntakkel og ikke minst et mer bevegelig, tungt glidedupptakkel agnet med hele og store agnfisker har fungert veldig bra for meg. Nå har jeg fått fire pigghåer over 7 kilo, alle fanget på store agn.

Takk for flott rapport og noen sinnsyke fisker - hvorfor jeg bare fisker laks når jeg er i Namdalen kan en lure på :o

Ellers må jeg gi cred til Trønder gutta - det ser ut til at de alltid stiller opp i tillegg til sinnsyke artsturer selv - imponert!!!

Ja, disse gutta er helt fantastiske, er ikke så alfor mange slike i miljøet...

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...tipper Audun også har noen fisketurer uten fullklaff som oss andre, selvom det er færre av dem :o

Det kan fort gjort være flere av dem også - når man satser spesimen blir det fort en bomtur eller to også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.