Gå til innhold
Fiskersiden

Hai snorkling


Vango
 Share

Recommended Posts

Heisann!

Skal på familietur med svigemor til sør afrika nå i julen. Først skal vi være i et reservat og se på noen ville dyr :) . Deretter skal vi ut i båt og se på hai fra et bur. Slik jeg har forstått det, blir et bur senket i vannet, hvor vi kan snorkle inni, og så forer de haien på utsiden, slik at det blir mulig å komme nær den, men på en sikker måte.

Er det noen som har forsøkt dette tidligere, og er det en ok opplevelse?

Det andre er det noen som har vært på safari i sør Afrika, og hvilken Kamera linse er det lurt å ha med seg på safarien? Har vel 70-300mm, 18-55, og 50 mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Hvor i Sør-Afrika, hva slags hai og hvilket selskap arrangerer bur-dykkingen?

At det brukes snorkel stemmer, særlig hvis det er hvithai-safari da lyden fra dykkerutstyr har virket til å skremt hvithai bort fra burene tidligere. Så det har de sluttet å bruke.

Er det hvithai du skal ut og håpe å oppleve så kan jeg ikke annet enn å skjære tenner i misunnelse. :)

Jeg har kontakt med et selskap i Sør-Afrika som arrangerer hvithai og tigerhai-safarier, der blir alt filmet og man får det med på DVD etter turen er ferdig. Vet ikke om det er noe slikt der du skal?

Jeg er uansett misunnelig har jeg nå funnet ut. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Urettfææærdi!! :huh:

Håper du får full klaff med vær, vind og hai. Det er jo alltid det store risikomomentet: Vil det dukke opp hai?

Jeg ville hørt med svigermor om hun har info om firmaet, for da kan du sikkert finne ut av hva som er med i pakkeløsningen.

Stemmer nok bra at det er utenfor Cape Town i alle fall, de fleste har "base" der. Er du riktig heldig så skal du i retning Gansbaai..

Hvithaisafari er rimelig dyrt hvis man skal booke noen dager men det er nok verdt det så det holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urettfææærdi!! ;)

Håper du får full klaff med vær, vind og hai. Det er jo alltid det store risikomomentet: Vil det dukke opp hai?

Jeg ville hørt med svigermor om hun har info om firmaet, for da kan du sikkert finne ut av hva som er med i pakkeløsningen.

Stemmer nok bra at det er utenfor Cape Town i alle fall, de fleste har "base" der. Er du riktig heldig så skal du i retning Gansbaai..

Hvithaisafari er rimelig dyrt hvis man skal booke noen dager men det er nok verdt det så det holder.

Skal se hva jeg finner ut. Foreløpig vet jeg bare at alt er ordnet gjennom select travel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar med alle sammen. Vet du hvordan det er å bruke 70-300 i kjøretøy, eventuelt et stativ å foreslå ?

Det kommer an på hvilket 70-300 du har. Er det det med IS hjelper det deg endel, er det uten vil du slite litt øverst i brennviddeområdet (2-300mm). Det kommer alt an på lysforholdene. En monopod kan hjelpe deg endel. Altså et såkalt ettbensstativ. Fra bil i bevegelse er det uansett vrient å bruke stativ, ja det kan i grunn gjøre det vanskeligere å få skarpe bilder. Stopper dere og kan gå ut vil en monopod være kjapp og enkel å ta i bruk, men ikke så stabil som en tripod. Hvilket stativ kommer i grunn an på hvor mye penger du vil bruke... Sjekk på fotovideo.no. De har et god utvalg i de fleste prisklasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.