Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskeplass nært Bergen


goill
 Share

Recommended Posts

Tok en tur til Helleneset.

Fekk to småseier de var alt. ca 1 kilos.

Lite å fighte med når stanga er ei 330 beastmaster. Bruker absolut sluktvekt på 30-40 og 50 gram ja.

Men stanga og mi nye snelle funka bra.

Veit at de er ein del plasser under broer og liknande, men er det veldi bra å ta turen til rongesund eller brua over til osterøy mot arna?

Har hørt at sistnevnte plass kan fanges store langer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tur ut på tofterøy på sotra. fra snuplassen er det ca. 10 min å gå til du kommer til et flott platå. da ser man marstein fyr til babord.. knallflott plass, og stor fisk. eller s kan du reise ut på fleslandskaien. gå ut til venstre på fjellet ca. 400meter å gå...fint område med masse muligheter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er avhengig av buss er Breistein et hett tips. Har tatt masse lange der, største er 8+... sist tur tok vi( 2 kompiser og jeg) 7 langer. 2 største var 5,5 og 4,5 kg. I tillegg fikk jeg ei kveite på ca kiloen. Liten men kult med ny art... Ellers endel brosme på denne plassen. Har tatt opp mot 4 kg. Bussen stopper på kaien så det er ideelt for folk uten bil. Kan føles litt urbant å fiske i en ferjekø, men det går fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordnesparken...

Glimrende sted.

Fisket MASSE der når jeg bodde i Bergen.

Rensepumpa til Akvariet kommer ut rett ved den ene bryggen der, så hver gang det er fôring kommer det rekebiter flytende.

Mange arter og artig fiske både med agn og sluk. (Flue kan bli litt klønete i bakslengen)

Arter jeg har tatt der:

Sei, makrell, torsk, bergylt, lange, brosme, havmus, pigghå og sandflyndre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaringer fra Øygarden? Jeg og ett par kompiser har tenkt oss til Hernar ei helg i mars, og lurer på om noen har tips til gode plasser å forsøke seg. Vi er utganspunktet ikkje så nøy på ka vi får, berre det er stort og i kategorien fisk... Steinbit hadde vært gøy

Mvh

Sigge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Rune

Spør for to kamerater som bor i bergen; hvor kan man fiske sjøaure i Bergen? Begge er uten bil og er i såtilfellet avhengig av buss.

Ta bussen til Os. Der er det flere gode SØ-plasser, men sjekk fredningssona utafor Oselva slik at dere ikke fisker innafor den.

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.