Gå til innhold
Fiskersiden

2 siste dagene i karmsundet


Hmelhus
 Share

Recommended Posts

Gunderstad, Berge Kallevik og jeg ver en tur i Karmsundet igår og idag.

I går var det ikke noe spesilet og skrive hjem om men det ble da litt fisk. Vi fikk veldig mye sei en og annen torsk, den største var vel 4kg som Berge fikk. Ellers fikk vi 2 eller 3 lysinger og jeg fikk en fin lyr på 4,4(årsbeste så langt).

69996_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/27827/69996.jpg

Idag var det endel bedre og Berge og Oag fikk noen brukende torsker med en gang. Så etter en stund med sløvt fiske byttet vi plass og jeg klarte og få på en bra fisk som sparket godt ifra seg på den nye 12-20 antaresen og etter en liten stund kom opp ei fin kveite på 5,7 kilo, ca 5 min etterpå fikk Oag en fin torsk på ca 4 kilo.

det ble ikke så veldig mye etter dette men det kom 2 lysinger og noen fine torsker(3-4kg) samt ei lita kveite på rundt 2 kilo som Oag fikk rett før vi gidde oss.

Kan vel nevne me det samme at det har blitt tatt 5 kveiter av folk i klubben nå den siste uken, største på 8,5 kilo + Oag mistet en stor(20+) på tirsdag

69995_s.jpg

69997_s.jpg

69998_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutta drar fisk :blush:

Bare etspm- mene rikke noe negativt-men spiser dere kveite fra Karmsundet? Jeg er skeptisk til bunnfisk her jeg altså.....

:) Karl Inge, som du veit er kveita ein pelagisk jeger og ikkje ein rein botnfisk slik vanlege flyndrearter er. Eg hadde ikkje hatt noko problem med å eta kveita frå Karmsundet om eg hadde vore så heldig og fått ei fin ei der. :D

Obs! Eg gløymde nesten å gratulera dei dyktege fiskarane..... GRATTIS!!!

Endret av Even A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutta drar fisk :blush:

Bare etspm- mene rikke noe negativt-men spiser dere kveite fra Karmsundet? Jeg er skeptisk til bunnfisk her jeg altså.....

Ifølge Oag så er det ikke noe problem i det hele tatt og spise kveita i karmsundet. Det er nok en fisk som bare tar turen innom. Det er jo perioder der det blir tatt endel kveite så kan det plutselig komme lange perioder uten en eneste en. Du ser jo fort på feks en torsk om det er stamfisk eller feratorsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kveite! Er plassen hemmelig?:lol: (klarer ikke å stedfeste utifra bildene)

Nå skuffer du svenn, er det ikke rett utenfor bøneset da ???

Syns jeg ser steinkirka i bagrunnen der :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det stort sett karmsundet dere fisker i ?

Tenker da også på klubbturene deres....

vi er i karmsundet de 3 første turene i året ellers kommer det ann på været. prøver jo helst og komme oss ut til urter eller ryvarden.

Endret av Hmelhus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skuffer du svenn, er det ikke rett utenfor bøneset da ???

Syns jeg ser steinkirka i bagrunnen der :)

At det går an å være så dum når jeg sitter på lesesal hele j****a tida, det er utrolig det!

Trekker altså det spørsmålet, ettersom jeg sannsynligvis kan knipse en stein fra der jeg bor, til plassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.