Gå til innhold
Fiskersiden

Thomas & Thomas


arnie
 Share

Recommended Posts

Jeg lurer på om det er mange der ute som har erfaring med Thomas & Thomas stenger? Jeg er av den oppfatning at det er noe av det beste, og at det er synd at det har vært et dårlig salgsapperat i Norge for dette merket. Jeg har en Horizon #3 9`, og det er en nydelig stang. Som noen av dere kanskje har lagt merke til så skal jeg selge en Sage, og det er til fordel for en Horizon #5. Er det noen der ute som har kommentar til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Har en 13 fot kl 9 og en 15 kl 10 og er i ferd med å kjøpe den tredje, en 9 fot kl 8 vektor.

Sinnsykt, men det er det beste en kan få fatt i. Jo, litt vanskelig å få fatt i men ta kontakt med Steven i Mar lodge, så selger han T&T.

Eller send meg en PM så skal jeg få opp noen stenger, om du er inntresert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt om du er forelska i T&T, nydelige stenger, noen bedre enn andre,men helt klart stenger som gir gode følelser dersom man kan kaste[ :D ]

Er dessverre ikke eier av en T&T, men har hatt æren av å få prøve masse T&T.

Tohåndsene er de som har imponert meg mest. Utrolig følelse, spenstig, dypt pg kraftfullt.

To favoritter ble umiddelbart 13 foteren #9 og 12 foteren i #6, fantastisk!

Horizon har jeg likt bedre enn horizon II!

Vector, tja, kanskje den jeg har likt dårligst til nå, men smaken er som baken. Likte faktisk Horizon II bedre i 9 fot til underhåndskasting...

Pardigm, hadde jeg hatt råd til en slik ørretstang, ja da tror jeg dette hadde blitt valget.

Det er langt fra umulig jeg kommer til å sprenge budsjetter til fordel for #6 tohåndsen[ :P ][ B) ]

Men om det er det beste? Vanskelig å si fordi det er en subjektiv greie, men at de har forstått kombinasjonen fiskestang og kastestang er det ingen tvil om.

Jeg liker i alle fall mine enhånds bedre enn de t&t jeg har prøvd i samme klasse, foruten Paradigm #5. Når det gjelder min 13 foter må jeg si at t&t sin 13 foter ga meg samme gode følelsen på en annen måte skjønt de ligner samtidig. Nei det blir altfor subjektivt, for meg spiller og pris en rolle, derfor har jeg ikke alt jeg skulle ønske, men lever godt med det, arghhh den sekseren gnager skikkelig nå, men med to nye stenger i hus får jeg pent vente til neste år hvis jeg enda fisker[ ;) ]

Men å holde i en T&T gir meg eksklusiv følelse og jeg kunne godt blitt godvenn med minst ett par stenger.

Det positive med det lille salgsapparatet er jo at prisene har gått ned endel fra i fjor, noen er mindre grådige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en forandring av kjøpet, ble jeg bestilte en Helix 10 fot kl 8. Noen som har erfaring med Helix? Den er roligere enn Paragim og Horizon men skal ha samme kraft og styrke. Blir spennende så se om den passer meg [ :D ]

Stanga er planlakt brukt i Orkla og gaula på sommer vannstand. Nå ser det ut til at det blir lenge til det bil lite vann i trønderske elver.

PS: Selg Sage og kjøp en T&T Horizon #5 istede. Garanterer at du blir overbevist om T&T fortreffenhet, Arnie..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd den du har kjøpt J.P'

Den er dyp med litt lengre slag enn jeg er vandt med, masse krefter i bunn en typisk t&t litt roligere og ingen kastemaskin, finmaskineri, likevel den jeg likte minst, heldigivs er smaken som baken!

Igjen, får du sjansen til å prøve den #6 tohåndsen hos Steven anbefales det på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tres Bien: Nei ikke 10 fotern, men 9 fot har jeg testet. Likte den meget godt, men valgte en 10 fot pga forholdene der jeg fisker og liker litt lengre stenger til underhånds kast, som det blir mest av. Får teste den når den kommer opp og er jeg ikke fornøyd og ikke har tatt av plast av håntak og slikt, så kan jeg sende den tilbake til Steven. Da blir det Horizon II istedet.

XL-4 Er jo en biligere T&T, men står ikke mye tilbake fra de dyrere modellene. Det kommer jo an på hvor mye du vil legge i stangen.

Har ikke prøvd #5 men i den testen som Aof gjorde kom den ikke dårlig ut. Om det er noe å gå utifra er en helt annen sak. 35 stenger på noen timer og dereter gi karakter på stenger [V] Ikke mye vært i mine ører, men ta det for det, det er. Prøv selv, er mitt råd. Ta kontakt med Mar lodge og steven eller send meg en PM så skal jeg hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare testa 10 foteren i helix i #7 og #8.

Også prøv horizon II 9 fot #7, gikk veldig greit å underhåndskaste Triangeltaperen selv med vann til over låra, merka lite til den ene foten alle maser om[:I]

Fikk aldri testa helixen med triangeltaperen i #8 og heller ikke med klump, så med noe klumplignende kan det ta en helt ny vending!

Åtteren virka noe tung, men uansett, du blir nok fornøyd, det er jo bare en tilvenningsak.

Hadde jeg gått med den ei uke hadde det nok blitt bedre tilvendt den noe lengre arbeidsveien.

Nå skal det sies at jeg har hatt en del av de gule forhatte stengene til det enda mer forhatte Loop og de har enda lengre arbeidsvei, så ja, jeg liker mye rart jeg.[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steven Mear bor 6 mil fra Stavanger, har vært på 3 besøk der oppe for å kaste, prøve og øve.

Masse morro stenger, så har han fått prøve mine ting og kompisene sine ting.

Nå er det slik at han ikke bare har T&T, men en masse morrosaker for en gal fluefisker som venter på at elva skal åpne.

Han har så masse demostenger så du ikke vil tro det!

Har aldri møtt noen som har så bra utvalg for prøving, veldig positivt for meg i alle fall, samt en får testa masse snører til egne stenger, problemet er at man begynner å sikle alvorlig mye på ting en ikke har råd til[:I]Om man ikke prioriterer vekk ferien med familien da.

Har aldri prøvd t&t før i vinter/våre, men da ble det 3 kjappe turer.

Servicen er på topp of faktisk er prisene ganske så konkurransedyktige sammenligna med kjøp i USA, tar man med servicen og en som kan forsende stang ved evt. brudd, så er det mer enn verdt de hundre kronene man kan spare. Endelig en forhandler som tenker lengre enn bare profitt. Er ikke vandt med sånt[ :D ]

Så har du sjansen til å stoppe, så får du sikkert prøve alt du sikler eller lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Tres Bien

Steven Mear bor 6 mil fra Stavanger, har vært på 3 besøk der oppe for å kaste, prøve og øve.

Masse morro stenger, så har han fått prøve mine ting og kompisene sine ting.

Nå er det slik at han ikke bare har T&T, men en masse morrosaker for en gal fluefisker som venter på at elva skal åpne.

Han har så masse demostenger så du ikke vil tro det!

Har aldri møtt noen som har så bra utvalg for prøving, veldig positivt for meg i alle fall, samt en får testa masse snører til egne stenger, problemet er at man begynner å sikle alvorlig mye på ting en ikke har råd til[:I]Om man ikke prioriterer vekk ferien med familien da.

Har aldri prøvd t&t før i vinter/våre, men da ble det 3 kjappe turer.

Servicen er på topp of faktisk er prisene ganske så konkurransedyktige sammenligna med kjøp i USA, tar man med servicen og en som kan forsende stang ved evt. brudd, så er det mer enn verdt de hundre kronene man kan spare. Endelig en forhandler som tenker lengre enn bare profitt. Er ikke vandt med sånt[ :P ]

Så har du sjansen til å stoppe, så får du sikkert prøve alt du sikler eller lurer på.

Har pratet med Steven både på telefon og mail, og makan til serviceinstillt fyr skal du lete lenge etter. Han tilbydde seg og sende en stang nordover til meg slik at jeg kunne få teste den før jeg kjøpte. Det er ikke mange om noen som gjør noe slikt. Suveren kar.[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har jeg fått prøvd T&T helix,10 fot#8 og var på nippet til å sende den tilbake. Etter en samtale med Steven, ble den med en tur til Namsen.

En trenger litt tilvennings tid til den stangen men når den først begynner å sette seg går den som hakka møkk. TB, finmekanikk stang, ja, det å men mest en kastekanon av de skjeldne. WF snøret hadde med seg bakingen ut stangen når jeg først fikk den til å sitte. Var meget tung å vanskelig til å begynne med men fikk roet meg ned å da gikk den nesten av seg selv. Ikke ei stang jeg vil anbefale for en nybegynner men for en som har litt erfaring og vil kaste men det beste så er det svært få stenger som kan måle seg med helix`s. Har ikke fått kjørt laks på den enda men det blir nok en i helga. 12 fot # 6 har jeg enda ikke fått prøv men håper jeg får anledning en dag snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei JP, fikk du Helixen til å suse underhånds også?

Overhånds gikk det greit, men som du sier det er nok en tilvenning samt rett snøre eller klump på.

Fikk låne ett snøre på 33 meter med lang klump på, det gikk rett så bra overhånds, fikk det ikke like godt til med underhåndskastet.

Som sagt er jeg vandt med stenger med noe kortere slag og den rake motsetning, yellowline[ :D ]

Kompisen min fikk tilbake sin Horizon #8, fytti, fatter ikke at de overlot Horizon II til fordel for den gamle dype, men raske fantastiske stangen!

Jeg skal i alle fall forsøke å spare til den tohånds #6 stanga[ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da, underhånds kastet går så det griner. Hele snøret går ut og det gang på gang. Den straffer deg litt vis en bommer på kastet, ingen tilgivelse der i gården. Var i gaula på lørdagen, men fikk ikke laks på kroken så raport om hvordan den er å kjøre fisk på må komme senere [ :D ]

Ingar: har du prøvd Paragrim eller noen andre T&T i den klassen (#4)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.