Gå til innhold
Fiskersiden

FS 2009


 Share

Recommended Posts

Da går det med lange klyv mot et nytt år :) 2008 var et viktigt år for oss- vi bestemte oss for at vi skulle satse og virkelig heve oss fra tidligere år. Det har vært krevende, tatt mye tid- men det er gøy når man ser resultater :D

Av store satsninger 2008 kan særlig nevnes MMS-bloggen og Youfish, men også mange konkurranser, treff, artikler, reportasjer, "nytt&hot" har vært med å drive oss fremover. For 2009 vil vi satse videre- både med eksisterende og nye ting.

Av ting vi viderefører 2009 kan jeg nevne kort (mer info kommer selvsagt) :

FS konkurransen (her kommer jeg inn på registrerings-delen for å avlaste Espen så vi får hyppigere oppdateringer)

Fluekonkurransen- håper på flere deltakere, men synes dette har vært såpass artig at vi kjører en ny i 2009

Havabborkonkurransen også i vår vil vi dele ut havabbor DVD til den første som for HA :)

STORFISK

MMS-blogg

Youfish

Nye hovedsider- dette er veldig arbeidskrevende men resultatet blir bra... planlagt lansert våren 2009

Nytt forum- samme oppbygging som eksisterende, men med bedre spam-beskyttelse... planlagt lansert våren 2009

NY SERVER :o

Vi har hatt en FORMIDABEL trafikkvekst i 2008 :D:) det er selvsagt gledelig, men det betyr en for oss stor endring- vi må over på en dedikert server- en kraftig en :o Dette betyr en mer enn 4- dobling av våre utgifter til server. Brukerne vil ikke merke dette mer enn at FS blir enda raskere, men for oss betyr det at vi må øke inntjeningen for å holde tritt. Serverleie til FS og youfish er etterhvert blitt en anseelig utgift, så vi håper vi får nåværende og nye annonsører med fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det høres bra ut det du lister opp der.

Personlig håper jeg at rapporter fra turer i diverse fora vil øke over nyttår, syns det virker som om det har gått litt nedover på akkurat det området. Kan hende det er jeg som svartmaler litt men syns huske at det var mer "driv" over rapporter tidligere.

Eller kanskje det er det at 88% av forumbrukerene har blitt fedre i 2008 og dermed er kun innendørs? :)

Hvis jeg endelig får somlet meg til å få orden på flueutstyret og lærer meg å bruke det ordentlig så håper jeg å få bidratt i fluekonkurransen etterhvert. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å fikse nye innlegg visningen sånn som det var i det gamle forumet? Veldig fin løsning for de som vil lese om fisking og ikke fotball-foto-frp vs SV osv...

Har vel blitt sagt at det skal være mulig av dere (mods) tidligere?

Enig! Kommer aldri til å slippe taket i dette! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det vere ein ide med "fiskekompisdelforum"? Mange som kan tenkje seg selskap eller være med meir erfarne fiskarar på tur for å lære.

Absolutt, men dette kan fint tas under "lokale treff" synes jeg- bare fint med litt mer aktivitet der.

Det forumet kan brukes til både enkelturer og større treff.

Offisielle FS treff er det jo ikke så mange av, men alle står fritt til å bruke delforumet for å invitere til turer, småtreff mm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt toppers at det satses på hyppigere oppdateringer av konkurransen! Det tror eg vil bety enda flere deltakere.

Flere fiskerapporter er selvsagt også ønskelig, men eg tror det korrekte tallet over antall nye fedrer i 2008 er 90%. Den gamle visningsfunksjonen over nye innlegg er alltid velkommen tilbake :)

Endret av AÅ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til jeg håper på, er at det kommer enda flere artikler på selve FS siden. "Isfiske" og "Havfiske" seksjonene (blant annet) hadde hatt godt av enda flere innspill fra de dyktige sportsfiskerene her som har mye kunnskap og tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til jeg håper på, er at det kommer enda flere artikler på selve FS siden. "Isfiske" og "Havfiske" seksjonene (blant annet) hadde hatt godt av enda flere innspill fra de dyktige sportsfiskerene her som har mye kunnskap og tips.

Det skulle jeg også ønske! Og det er bare å ta kontakt for de som ønsker å bidra- når vi ser på julekalenderen ser vi at det er utrolig mye potensiale hos brukerne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til jeg håper på, er at det kommer enda flere artikler på selve FS siden. "Isfiske" og "Havfiske" seksjonene (blant annet) hadde hatt godt av enda flere innspill fra de dyktige sportsfiskerene her som har mye kunnskap og tips.

(drømmeboble) Ahh... endelig har den dagen kommet.... dagen der man kun trenger å tenke på redaksjonelt stoff til sidene, ikke forumet, brukere, hjelpe og fikse, og stadig få endene til å møtes økonomisk samtidig som man opprettholder en rask nok side.... ja, den dagen.... men den dagen vil det også bli 100% satset på akkurat forsiden, men i dag, rekker ikke tid eller ressurser til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(drømmeboble) Ahh... endelig har den dagen kommet.... dagen der man kun trenger å tenke på redaksjonelt stoff til sidene, ikke forumet, brukere, hjelpe og fikse, og stadig få endene til å møtes økonomisk samtidig som man opprettholder en rask nok side.... ja, den dagen.... men den dagen vil det også bli 100% satset på akkurat forsiden, men i dag, rekker ikke tid eller ressurser til ;)

Er det ikke her artikler skrevet av nettopp brukere av forumet kan bidra mye? Tid og ressurser kan tas ved at samtlige mods avstår fra å bruke "Testforumet" i en periode og isteden legger inn artikler innsendt av brukere. :)

Endret av StadJon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke her artikler skrevet av nettopp brukere av forumet kan bidra mye? Tid og ressurser kan tas ved at samtlige mods avstår fra å bruke "Testforumet" i en periode og isteden legger inn artikler innsendt av brukere. :)

_Vel, for det første må det komme noen artikler, og som regel er ikke godt stoff gratis selv om det en skjelden gang forekommer. Her kommer ressursene inn i bildet. Hadde vi feks som 90% av alle klubbsider for sport, bil, mc, foto etc hatt ett årskontigent, hadde problemet allerede vært løst der. Men så er det ikke. Videre, moderatorer har ingenting med forsiden å gjøre. Det er fordelt på 3 mann. Og ja, testforumbruken er forsåvidt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Vel, for det første må det komme noen artikler, og som regel er ikke godt stoff gratis selv om det en skjelden gang forekommer. Her kommer ressursene inn i bildet. Hadde vi feks som 90% av alle klubbsider for sport, bil, mc, foto etc hatt ett årskontigent, hadde problemet allerede vært løst der. Men så er det ikke. Videre, moderatorer har ingenting med forsiden å gjøre. Det er fordelt på 3 mann. Og ja, testforumbruken er forsåvidt over.

Nei hvordan dere organiserer det aner ikke jeg, derav forrige innlegg med litt glimt i øyet. :)

Men hvis det er slik at folk som frekventerer forumet ønsker honorar for å bidra med en artikkel så forstår jeg jo at det er vrient å få utvidet den seksjonen av FS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis det er slik at folk som frekventerer forumet ønsker honorar for å bidra med en artikkel så forstår jeg jo at det er vrient å få utvidet den seksjonen av FS.

Nei, de bidrar gratis de som har artikler/historier på forsiden :) og det er vi veldig takknemlige for!!!

Men skal vi "bestille" konkrete artikler osv blir dette noe annet, da må vi være forberedt på å betale, noe vi pr.d.d ikke har særlig mulighet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de bidrar gratis de som har artikler/historier på forsiden :) og det er vi veldig takknemlige for!!!

Men skal vi "bestille" konkrete artikler osv blir dette noe annet, da må vi være forberedt på å betale, noe vi pr.d.d ikke har særlig mulighet til.

Ja begynte jo å lure litt her da...jeg har ment artikler fra brukerene her hele tiden, sikkert der det har blitt en misforståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Her kommer ressursene inn i bildet. Hadde vi feks som 90% av alle klubbsider for sport, bil, mc, foto etc hatt ett årskontigent, hadde problemet allerede vært løst der. Men så er det ikke. Videre, moderatorer har ingenting med forsiden å gjøre. Det er fordelt på 3 mann.

Ja, da er det kansje paa tide aa sette opp aarskontingent paa agendaen? Jeg kommer kansje til aa bli skutt som toer foreslaa noe slikt, men jeg kan ikke tenke meg at de fleste her inne skulle vaere imot aa betale en 100kr/aaret for aa forsatt vaere full medlem?? Eller tar jeg fullstendig feil?? Faar vi (FS medlemmer) ikke nok verdi fra dette forum for aa bli avkrevd en liten aarlig kontingent????

Det er greit aa klage paa at forumet ikke er bra nok, men da maa man ogsaa akseptere at forbedringer enten det gjelder teknologien, eller forum's innhold, koster penger. For min del er svaret klar, jeg skulle gjerne betale noen kroner for aa lese mer faglige artikler i de omraader som interesser meg eller for aa kunne velge om jeg vil ha Fransk "dritt" reklame paa min skjerm eller ei. Er jeg den eneste som tenker slik?? :o

Foer jeg fant FS, var jeg medlem av et annet Norsk forum som krevde NOK300 for aa bli medlem i ett aar!!!! Verdien av dette forum var lik null og jeg tilstaar gjerne at dette ble en total feil investering fra min side. Jeg faar utrolig mye fra FS og om noen kroner kan bidra til aa gjoere verdien av det jeg faar enda bedre, da er jeg villig til aa punge ut " a few bobs" som Engelskmen sier! Er jeg alene??? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen FS innfører medlemskontigent tror eg er den dagen dei graver sin egen grav. Ikke det att eg hadde hatt noe i mot å betale, men det er nesten umulig å få nye medlemmer når det må betales. Ingen vil betale for noe dei ikke vet hva er. Dermed hadde FS gått glitt av nye engasjerte tilskudd i medlemmsmassen. Til slutt er eg redd forumet hadde dødt ut på linje med det du tidligere betalte for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.