Gå til innhold
Fiskersiden

Griplock


BjørnL
 Share

Recommended Posts

Hei

Har akkurat anskaffet meg komplett beachcaster utstyr, bla. ABU Conolon Xodus 12,9 MED GripLock (istedet for Coasters).

Vel; Griplocken fungerer ikke optimalt, da den sklir noe lett rundt stanga. Det burde vel være mulig å få til en OK tilpasning her.

Noen som har noen tips (har allerede prøvd med en brettet papirbit, men det er jo litt tungvindt i lengden)?

BjørnL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke tar helt feil er det en feste anordning for snella...

Er ikke alle beachcasters som leveres med snelle feste, dette fordi man kan selv velge hvor man skal ha snella.

(regner med korrigering fra Havengel om jeg tar helt feil her nå...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GripLock er en ny oppfinnelse fra ABU, og er som nevnt et snellefeste som kan skrus fast hvorsomhelst på stanghåndtaket for å gi økt fleksibilitet i forhold til kastelengde osv.

Poenget er at denne skal enkelt kunne jussteres i motsetning til coasters. Men problemet er at det er vanskelig å få strammet nok, slik at snellefestet (og snella) vrir seg under kraftige kast. Det er akkurat som om den er for rom.

BjørnL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av svenna

Takk skal du ha Trym. Altså et snellefeste man kan skyve opp eller ned som fester seg når man strammer til rundt snellefoten, eller?

Minner vel litt om slangeklemmer... og poenget er å feste snella lavt nede på stangen når man skal kaste for å utnytte hele stangens aksjon.

Men dette gjelder ofte (om ikke alltid??) ved bruk av multiplikator sneller.... og der har jeg som kjent kastet inn håndkleet.

[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er metall mot "glassfiber" skulle det gå an å bruke harpiks. Samme type som brukes til fiolinbuen. Skav av litt i en morter å ha på litt pulver på innsiden av "klemmene". Bruker samme metode til montering av ringer på kikkertsikte for at det ikke skal skli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har du flyttbare snellefester :

http://www.veals-mail-order.co.uk/acatalog...ilding_113.html

Synes det står Coasters på alle utenon denne: Fuji Screw Winch Fitting. Så er det da det som er Griplock. Må vist ha det inn med tesje.

Sorry BjørnL for at jeg i min uvitenhet surrer sån på strengen din[:I]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant noe her... uten at jeg ble så veldig mye klokere :

All the new beach rods feature ABU's brand new Grip Loc adjustable reel seat. It's simple slide and lock concept enables you to choose the correct reel position for you and then holds the reel securerly in place plus it also features a trigger for improved grip and performance.

Please note the Grip Loc is NOT available on it's own and can only be supplied with one of the ABU rods.

grip%20lok_k.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Havengel

Griplock er det vel tvilsomt om du får tak i, men Tom Ole har coasters.

Hva er forskjellen på griplock og coasters? Som jeg spurte tidligere, hva er prisen?[ :D ]

Som sagt, jeg har en ganske bra plan ang. flyttbare snellefester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på coasterne til Tom Ole, og syns at 170 kroner var en overkommelig pris. Men siden coaster'n er avbilda med ei multiplikatorsnelle, betyr det at det ikke går an å bruke ei haspelsnelle på den?

Link; http://www.avkrokenfiske.com/shop/product_...roducts_id=1119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.