Gå til innhold
Fiskersiden

fyll for sysselsetting


villlax
 Share

Recommended Posts

Økt kriminalitet gir jo Frp vann-eller skal vi si øl.... på mølla :unsure:

Det jeg lurer på er den logiske bristen jeg mener det er her- for dersom flere skjenketider skal hjelpe betyr det at Frp mener folk har mer penger til skjenking enn de har brukt under oppgangstidene siste år.... siden det åpenabrt er et stort ubrukt potensiale for skjenking....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg at grunntanke er:

1) Sikre sysselsettingen i utlivsbransjen.

Som da gir de konsekvensene at det blir mer bråk under sleppet.

2) Dette vi gi flere arbeisplasser for ondenspolitiet, vektere og dørvakter for å stoppe bråket.

3) Det vil gi flere arbeidsplasser i helsevesentet, for behandlig av bråkmakerene.

4) Og overtid vil et økt alkoholkonsum skape flere alkoholikere, som igjen vil få behov for behandligsplasser. Noe som også vil gi økt sysselsetnig.

Og alle disse nye arbeidtakerene vil da tjene penger silk at de kan ta en tur på fylla i helgene, med liv og lever som innsats :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer dritt dere slenger om frp jo fler velgere får de.

Husk nå at det var mange som valgte frp pga slike som dere og disse utalelsene. Høre jo knapt noe om de andre partiene her gitt

Bedre å ti stille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer dritt dere slenger om frp jo fler velgere får de.

Husk nå at det var mange som valgte frp pga slike som dere og disse utalelsene. Høre jo knapt noe om de andre partiene her gitt

Bedre å ti stille

:)"Dritten" klarer Frp å fronta sjølv, at det vert kommentert er vel ikkje meir enn forventa. Kven er "slike som dere....", er det alle litt politisk våkne du sikter til, eller er det nok med at ein har litt sundt bondevett og gjev beskjed når ein ser skjeivheten eller mangel på konsekvensanalyse i Frp sin mangelfulle politikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ville fram til er bare at ved vert valg så er det så mye dritt om FRP at folk velger å stemme på de av ren sympati...Så det ellers er lite dritt å høre om andre i valgkamper og slikt...de blir jo bare større for hvert valg ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ville fram til er bare at ved vert valg så er det så mye dritt om FRP at folk velger å stemme på de av ren sympati...Så det ellers er lite dritt å høre om andre i valgkamper og slikt...de blir jo bare større for hvert valg ikke sant?

:) Eg trur ikkje dette oppslaget er med å dra nye veljarer til partiet, snarere tvert om. Om det vert omtala aldri så mykje vil det ikkje medføra "sympatistemmer". At det er lite dritt å høyra om andre parti er jo fordi dei har ein hardare politisk skulering der dei vert innprenta å ikkje komma med sjølvpåfunne politiske idear, men har eit fastatt program å fylja. Ved neste val vil ikkje Frp verta større enn ved siste val, dei vil få ein kraftig tilbakegang i takt med ei stadig meir ustabil økonomisk tid. I usikre tider vert det "tryggare" med eit parti som er kjendt for stabilitet og forutsigbarhet, og då er Frp lite sansynleg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)"Dritten" klarer Frp å fronta sjølv, at det vert kommentert er vel ikkje meir enn forventa. Kven er "slike som dere....", er det alle litt politisk våkne du sikter til, eller er det nok med at ein har litt sundt bondevett og gjev beskjed når ein ser skjeivheten eller mangel på konsekvensanalyse i Frp sin mangelfulle politikk?

I dag blir jeg rett og slett glad i deg Even !

God jul !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda . Er nokk enig med alle her :D

Men det er trygt for meg å se slike oppslag. (Men for meg er ikke oslo noe alternativ i å gå ut i )

FRP tøyer strikken og det er helt vanlig.-Gi barna en sprøyte og la de leke på motorveien så kan vi ta dem som får barn i "grillen " få svi :)

IKKE,- la oss noengang få frp i regjering. Takkk :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten stilling til artikkelen, men mer ang skjenketider. På 90 tallet var det et prøveprosjekt der utestedene i oslo fikk ha skjenkin frem til 06:00. Følgene var; ingen taxi køer, noen dro hjem 2, 3, 4, 5, 6... ikke alle kl 03:30-04:00. Volden i taxi køene ble borte. volden på gatene gikk drastisk ned, de store folkemassene skjedde ikke lengre da ikke alle ble sjauet ut på gaten en bestemt tid over hele byen samtidig. Men da Bondevik tok over skjønte han ikke hvorfor folk skulle feste hele natten, så da ble det alkohol frem til 03:30 igjen. Rart med det gitt... jeg tror ikke innskrenking hjelper noe, noe også denne prøveordningen til jaggland regjeringen viste. Dette ser man i mange andre land og der du kan få skjenking døgnet rundt.... å skrenke inn, i mine øyne, er å gå mot strømmen og bevare problemene istedenfor å eliminere de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten stilling til artikkelen, men mer ang skjenketider. På 90 tallet var det et prøveprosjekt der utestedene i oslo fikk ha skjenkin frem til 06:00. Følgene var; ingen taxi køer, noen dro hjem 2, 3, 4, 5, 6... ikke alle kl 03:30-04:00. Volden i taxi køene ble borte. volden på gatene gikk drastisk ned, de store folkemassene skjedde ikke lengre da ikke alle ble sjauet ut på gaten en bestemt tid over hele byen samtidig. Men da Bondevik tok over skjønte han ikke hvorfor folk skulle feste hele natten, så da ble det alkohol frem til 03:30 igjen. Rart med det gitt... jeg tror ikke innskrenking hjelper noe, noe også denne prøveordningen til jaggland regjeringen viste. Dette ser man i mange andre land og der du kan få skjenking døgnet rundt.... å skrenke inn, i mine øyne, er å gå mot strømmen og bevare problemene istedenfor å eliminere de.

Ja, det er ingen svart/hvitt problemstilling, men politiet i Oslo viser til andre byer og ønsker vel redusering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ingen svart/hvitt problemstilling, men politiet i Oslo viser til andre byer og ønsker vel redusering?

Hva sannheten er vet ingen, politikk er ikke bra for noen, når dette viser seg i andre mindre byer i norge, er det virkelig noe man kan pålegge Oslo også som er nokså mye større enn de andre byene i Norge? Burde man ikke sammenligne Oslo med andre metropoler? Logikken i innlegget mitt over er jo enstydende, men igjen, fakta og visjon går ikke hånd i hånd. Kanskje er det så simpelt at politiet ikke vil ha en laaang helgvakt, etter klokken 02:00 kan de redusere styrken med halvparten, det vil si 0.5 - 1 politimann i Oslo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sannheten er vet ingen, politikk er ikke bra for noen, når dette viser seg i andre mindre byer i norge, er det virkelig noe man kan pålegge Oslo også som er nokså mye større enn de andre byene i Norge? Burde man ikke sammenligne Oslo med andre metropoler? Logikken i innlegget mitt over er jo enstydende, men igjen, fakta og visjon går ikke hånd i hånd. Kanskje er det så simpelt at politiet ikke vil ha en laaang helgvakt, etter klokken 02:00 kan de redusere styrken med halvparten, det vil si 0.5 - 1 politimann i Oslo :D

Nu vet tet jeg ikke hvor gammel du er. Selverfart var mitt første møte med oslo veldig trasiggt. Kan vel si at hele 90tallet i oslo for min del ike var noen opplevelse(da også etter stengetid) :D

Utfra mine erfaringerer den "hyslig" og etter på er ikke oslo min "stad".

Heller 3uker i london en en kveld i oslo.Eller 5 uker i alta en 1 uke i london.Eller 12mnd i bergen med "sissel kykjebø". :D^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu vet tet jeg ikke hvor gammel du er. Selverfart var mitt første møte med oslo veldig trasiggt. Kan vel si at hele 90tallet i oslo for min del ike var noen opplevelse(da også etter stengetid) :D

Utfra mine erfaringerer den "hyslig" og etter på er ikke oslo min "stad".

Heller 3uker i london en en kveld i oslo.Eller 5 uker i alta en 1 uke i london.Eller 12mnd i bergen med "sissel kykjebø". :D^_^

Ja, Oslo kan være overveldene for noen, ikke alle kler storbyer. Og godt er det, så alle ikke flytter til oslo. Vet ikke hvorfor ditt møte med Oslo var "trasiggt", og ikke bryr jeg meg heller for å være ærlig. Jeg digger denne byen like mye som jeg digger Bergen , Tromsø, Stavanger etc. Alle byer har sin sjarm og scene. Oslo har mest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når politiet vil at utestedene skal stenge tidligere så er det fordi de vil hjem tidligere. Å tro at volden blir redusert av at all skal ta taxi hjem klokka to er veldig optimistisk. Men det er tydeligvis noe i tiden der myndighetene vil styre og gjete befolkningen mest mulig i sunnhetens og moralens navn og helst ta livet av utebransjen mens de er i gang. Røykeloven er jo et bra eksempel. Nå vil enkelte kommuner forby folk å røyke i arbeidstiden. Til og med snus og skråtobakk skal det bli forbudt å bruke mens man er på jobb noen steder. Og kveget klapper i hendene mens de får stadig nye regler tredd nedover fåreskallene sine.

Personlig frihet er en billig pris å betale for å slippe og jobbe sammen med en som bruker snus!

Selvfølgelig vil dette talibanregimet stenge utestedene så tidlig som mulig. Gud forby at noen har det morro på et utested til langt på natt, nei da er det best å få de hjem til hjemmebrenten eller avgårde til en ulovlig nattklubb eller en mc-klubb der man kan røyke og drikke så lenge man vil. Nå blir det jo forbudt å kjøpe sex også (merk at det vil vært politisk ukorrekt å forby noen å SELGE sex, så dette er lov)

Dette er jo en gavepakke til de som driver med organisert kriminalitet. Nå kan de snart kombinere prostitusjon, narkotika og sen alkoholservering og bli en totalleverandør av alt som er forbudt.

Neste år forbyr de nok feit mat og akevitt så nyt jula mens du kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som har vært på byen i oslo vet vel at en stor andel av den grove volden ikke utøves av julebordsfulle nordmenn. Multikulturelle gjenger er et langt større problem, noe statistikkene klart viser.

Allikevel tror jeg at en innskjerping i skjenketidene ikke vil ha noe for seg. Folk blir bare fulle tidligere, og de er kanskje enda mer gira når utestedene stenger. Dette blir det ihvertfall ikke mindre fyllebråk av!

Jeg tror faktisk at en utvidelse av skjenketidene til 5-6 tiden kan være en bedre løsning. Da blir det jevnere strøm av mennesker ut i gatene og i taxikøer, og mindre bråk fordi ingen orker å slåss etter å ha tyllet i seg 20 halvlitere.

Oslo trenger også langt flere politifolk, og de må gis myndighet til å slå hardt ned på all form for vold. Dagens situasjon er rett og slett ikke bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.